حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیامک یا همان (SMS) اس ام اس 25 ساله شد

نوشته

6 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار، برترین‌های ترنجی

ما نسلی هستیم که اولین هیجان های زندگی با تلفن همراه را در ارسال پیامک یا همان اس ام اس دیدیم. پیامک هایی که گاهی سعی می کردند شبیه به یک تصویر به نظر برسند، پیامک هایی که باید تا آخرین کارکتر به هر قیمتی پر می شدند، پیامک هایی که از زمان ارسال شدن از گوشی ما و رسیدن پیام دریافت (Delivery) همزمان با مخاطب خاص آن را می خواندیم و پاسخش را تصور می کردیم و زمان تایپ و ارسالش که دوباره به ما برسد! دوران شیرینی بود که شاید دوباره تکرار نشود اما حالا هم آنقدرها بد نیست، می شود دید، شنید و احساسات را در قالب های مختلف بیان کرد. حالا اما 25 سال از اولین ارسال پیام کوتاه می گذرد! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره این ربع قرن خاطره صحبت کنیم.

25 سال پیش یک مهندس به نام Neil Papworth پیامی حاوی پیام تبریک کریسمس (merry Christmas) را از کامپیوتر شخصی اش به گوشی دوستش روی اپراتور Vodafone ارسال کرد. حالا یک ربع قرن از آن زمان می گذرد و شاید جالب باشد که بدانید به صورت متوسط در ایالات متحده امریکا 781 میلیارد پیام کوتاه متنی ارسال می شود! باورش سخت است نه؟ بد نیست بدانید این میزان برای سال 2000 برابر 12 میلیون، برای سال 2006 برابر 12.5 میلیارد، برای سال 2007 برابر 45 میلیارد، دو سال بعد از آن 171 میلیارد و حالا خیز گذر از مقیاس میلیارد را برداشته است.

هر چند این روزها شبکه های اجتماعی و پیام رسان های آنلاین محبوبیت بی نظیری داند که تعداد پیام های رد و بدل شده روی آن ها قطعا و به جرات بسیار بیشتر از این عدد است. جالب است بدانید فیس بوک و واتس اپ به صورت مشترک هر روز 60 میلیارد پیام جابه جا می کنند. این رقم با افزایش قابل توجه برای واتس اپ به تنهایی در جولای برابر 55 میلیارد رسیده است.

خاطره ای با اس ام اس دارید؟ به صورت متوسط چند پیامک در روز ارسال می کنید؟ فکر می کنید پایان دوران این روش پیام رسانی است یا نه، هنوز رشد می کند؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sir_HiraD

میشه سرعت پیشرفت تکنولوژی رو تابعی دونست که با ضریب و توان های مختلف در حال افزایش هست
تصور کنید در طول 25 سال اس ام اس اومد بعد گوشی های لمسی تکنولوژی های خفن گوشی های چشم نواز اینترنت پرسرعت ماشین های لوکس و گران و هزاران مورد دیگر
پس هر روز سرعت پیشرفت نسبت به روز قبل چند برابر میشه

mTAAHAAm

حالا دیگه داره نوستالژیک می شه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)