حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دستیار دیجیتالی گوگل هوم هم‌اکنون می‌تواند چند فرمان را در یک زمان تشخیص دهد

نوشته

6 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، گوگل

مشکل اصلی تمامی دستیار‌های دیجیتالی موجود در بازار این است که آن‌ها می‌توانند تنها به یک دستور در آن واحد رسیدگی کنند. این به آن معناست که در بر خلاف انسان‌ها که می‌توان از آن‌ها سوالات زیادی در یک زمان پرسید، دستیار‌های دیجیتالی تنها قادر به تشخیص یک دستور از سوی کاربران در یک زمان هستند و معمولا شما باید برای صادرکردن فرمان بعدی خود، مدتی برای پردازش دستور فعلی منتظر بمانید. با ترنجی همراه شوید.

این یک ضعف بسیار بزرگ محسوب نمی‌شود اما به هر حال به نظر می‌رسد که مطابق با تغییرات انجام شده‌ی اخیر در Google Home متوجه شدیم که این بلندگوی هوشمند از حالا قادر به تشخیص چندین دستور در لحظه است (در بعضی موارد خاص 2 دستور). همان طور که CNET می‌گوید، این به معنی آن است که شما می‌توانید همزمان از گوگل هوم بخواهید تا وضعیت هوا را به شما اعمال کرده و تلویزیون را نیز خاموش کند.

ذکر این نکته لازم است که این ویژگی، قابلیت Routines که در ماه قبل معرفی شد نبوده و برای آن‌هایی که با این ویژگی آشنا نیستند باید بگوییم که قابلیت Routines در رویداد ماه اکتبر Google Pixel 2 معرفی شده و بر اساس آن یک لیست قابل رشد از دستورات یک شخص ساخته می‌شود مانند دستور “صبح بخیر” که پس آن زنجیره‌ای از دستورات مرتبط دیگر به شکل خودکار اجرا می‌شود. همانند بازکردن پرده‌ها، تنظیم دمای محیط توسط ترموستات، شروع به دم‌کردن قوه و … با فرض آن که همگی به هم متصل هستند.

در حال حاضر به نظر می‌رسد که تعداد دستوراتی که می توان به شکل یک زنجیره ظاهر شوند محدود به 2 دستور است ولی ما مطمئن نیستیم که قرار است چه پیشرفت‌های دیگری در این باره صورت گیرد و باید منتظر انتشار اطلاعات بیشتری در رابطه با آن باشیم.

 

نظر شما در رابطه با استفاده از دستیار‌های دیجیتالی و بلندگوهای هوشمند در خانه برای انجام امور روزمره چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mTAAHAAm

کاملا بدون کاربرد در ایران.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف مظفری
دنیای مجازی، دنیا‌ی اولِ منه :)