حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چه کسی به صفحه گوشی شما نگاه می کند؟

نوشته

6 سال قبل | 2 دیدگاه | تماشا کنید، فارسی تک، گوگل

حتما برای شما هم پیش آمده که در محیطی عمومی یا حتی خصوصی شاهد سرک کشیدن به صفحه گوشی خود بوده اید. این واقعا آزاردهنده است به خصوص اگر محتوایی را تماشا می کنید یا کاری انجام می دهید که نمی خواهید کسی آن را ببیند، به هر حال حریم خصوص ماست! گوگل برای این موضوع راه حلی را در دست توسعه داد که توصیه می کنیم از دست ندهیدش! در ادامه با ترنجی همراه باشید.

[aparat id=”W0x4N”]

گوگل با ترکیب استفاده دوربین سلفی و هوش مصنوعی سعی دارد تا به ما کمک کند که اگر کسی به نمایشگر دستگاه ما نگاه کرد، دستگاه به ما اطلاع بدهد! این سیستم بسیار سریع است و تنها 2 میلی ثانیه ثانیه طول می کشد تا تشخیص دهد. البته اگر از بحث مصرف باتری بگذریم و اطلاع دادن عجیب این شکلی که در ویدیو نمایش داده شد را کنار بگذاریم، می رسیم به موضوع مهم دیگری که خود نگران کننده برای حریم خصوصی است و آن استفاده تمام مدت (زمانی که این قابلیت فعال باشد) از دوربین است!

مرزهای حریم خصوصی ما هر روز جا به جا می شود و همه در جهت ارایه خدمات بهتر است که البته خود نیاز به اطلاعات خیلی بیشتر از ما دارد! نظر شما چیست؟ فکر می کنید این راه حل گوگل چقدر خوب باشد؟ آیا دستاورد آن به دسترسی های مورد نظرش می ارزد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mortazavi

من كه نميتونم با اين دسترسي كنار بيام كه دوربين سلفي همه جا فعال باشه و همه چيز تحت كنترل نفر سومي باشه
هرچي تكنولوژي پيشرفته تر ميشه حريم خصوصي كمتر ميشه

mTAAHAAm

بنظر من خیلی کاربردیه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)