حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل آخرین پیش‌نمایش از اندروید 8.1 اوریو را برای خانواده‌ی پیکسل و برخی ‌مدل‌های نکسوس منتشر کرد

نوشته

6 سال قبل | 2 دیدگاه | Android، آپدیت اندروید 8، اخبار، گوگل

در حالی که بسیاری از مشتریان گوگل منتظر انتشار اندروید 8 اوریو برای دستگاهشان هستند، تنها بعضی از دستگاه‌ها قادرند تا به نسخه‌ی جدیدتر آن یعنی نسخه ی 8.1 بروزرسانی شوند. گوگل تایید کرد که به همراه این بروزرسانی ویژگی‌های جدید بسیار مهمی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، اما نکته‌ی مهم این است که این آپدیت فقط برای دستگاه‌های Pixel و Nexus دسترس بوده و به نظر می‌رسد که این رویه تا مدت‌ها ادامه خواهد داشت. با ترنجی همراه شوید.

مشخص است که گوگل فعلا از عرضه‌ی این آپدیت توسط کمپانی‌های دیگر جلوگیری می‌کند اما با توجه به این که این شرکت‌ها در برخی موارد هنوز هم برای عرضه‌ی اندروید 8 اوریو بر روی محصولات خود در تلاش هستند، می‌توان گفت که هنوز زمان بسیاری تا دریافت نسخه‌ی جدیدتر از این سیستم‌عامل فاصله دارند.

و اما خبر خوب برای شما این است که اگر از کاربران گوشی‌های پیکسل و نکسوس هستید، به زودی قادر به تجربه‌ی اندروید 8.1 اوریو بر روی دستگاه خود خواهید بود. گوگل امروز اعلام کرد که آخرین نسخه‌ی پیش‌نمایش از اندروید 8.1 اوریو را برای کسانی که از قبل به برنامه بتا پیوستن عرضه می‌کند. دستگاه‌های Pixel 2 ،Pixel 2 XL ،Pixel ،Pixel XL ،Pixel C ،Nexus 6P و Nexus 5X از محصولاتی هستند که شامل دریافت این بروزرسانی می‌شوند.

این آپدیت بخصوص، شامل بهبود‌هایی برای ویژگی Android Go (در دستگاه‌هایی با حافظه‌ی رم کم‌تر 1 گیگابایت) و همچنین اضافه شدن API هایی برای سرعت بخشیدن به هوش ماشینی این دستگاه‌ها می باشد.

در مهم ترین بخش از اظهارات این شرکت، گوگل یک سری پیشرفت‌های کوچکتری اضافه کرده که به گفته‌های خودشان بر اساس بازخورد‌های کاربران توسعه داده شده‌اند که بسیار خبر خوبی است.

همچنین اگر شما از دارندگان گوشی‌های Pixel 2 و Pixel 2 XL هستید، بروزرسانی اندروید 8.1 اوریو ویژگی به نام Pixel Visual Core را فعال کرده که نخستین کمک پردازنده سفارشی برای پردازش تصاویر است. زمانی که این قابلیت فعال می‌شود، کمک پردازنده توسط API Camera به کمک اپلیکیشن‌ها می‌آید تا تجربه‌ی بهتری در ضبط تصاویر HDR+ با جزئیات بهتر نسبت به قبل تجربه شود.

آخرین و نه کم اهمیت‌ترین نکته این است که به نظر می‌رسد گوگل در حال آماده‌سازی نسخه‌ی نهایی و پایدار از اندروید 8.1 اوریو برای معرفی در ماه آینده است و نیازی نیست که کاربران پیکسل‌ها و نکسوس‌ها زمان زیادی برای دریافت بروزرسانی جدیدتری منتظر بمانند.

 

نظر شما در رابطه با پشتیبانی گوگل از دستگاه‌های نسبتا قدیمی خود مانند نکسوس چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mTAAHAAm

چر زودتر ارایه نشد؟

Mortazavi

اگه محدودیت ایجاد نمی کرد احتمالا xz1 تو همین سال این آپدیت رو می گرفت

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف مظفری
دنیای مجازی، دنیا‌ی اولِ منه :)