حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی اس ۹ (Galaxy S9) به حسگر اثر انگشت جدید مجهز می‌شود

نوشته

6 سال قبل | 3 دیدگاه | Android، CES، اخبار، سامسونگ

سال گذشته بود که سامسونگ خبری مبنی بر اینکه حسگر اثر انگشت به پشت گوشی منتقل شده است را منتشر کرد. این خبر در همان ساعت‌های اولیه انتقاد برخی از افراد را با خود به‌همراه اورد و نیز حتی پس از روانه کردن پرچمداران خود به بازار، انتقادات شدت گرفت. حال اخبار و شایعات نشان دهنده‌ی تغییراتی در رابطه با این موضوع می‌باشد. با ترنجی همراه باشید.

طبق گزارش‌های اخیر یک نشریه آنلاین در کره‌ جنوبی، یک شرکت تایوانی که در گذشته بخشی از حسگر اثر انگشت دستگاه‌های میان‌رده سامسونگ را بر عهده داشت، سال اینده حسگر اثر انگشت جدیدی را برای پرچمداران سامسونگ تولید خواهد کرد. این موضوع می‌تواند سبب این شود که این شرکت تایوانی جای تامین کننده قبلی را بگیرد. و این به هیچ وجه خبر خوبی برای تامین کننده‌ی قدیمی سامسونگ نیست. درست بر‌خلاف تامین کننده‌ی قدیمی سامسونگ، حال این شرکت تایوانی انتظار دارد و در عین حال امیدوار است که خط تولید خود را بطور قابل توجهی بهبود بخشد. دلایل این موضوع کاملا روشن و واضح است، فروش گلکسی اس به ده‌ها ملیون واحد در سال می‌رسد و این رقم قابل توجهی است.

با ظهور نمایشگر‌های بدون حاشیه، سازندگان به‌ ناچار مجبور شده‌اند که فناوری جدیدی را جایگزین کنند و یا مکان حسگر اثر انگشت را تغییر دهند. با این حال شایعات مختلفی در مورد گلکسی اس۹ و اس‌۹ پلاس و نوع تکنولوژی تامین کننده‌های ایمنی این دو پرچمدار وجود دارد که ممکن است در این دستگاه بکار گرفته شوند. برخی از شایعات قدیمی حاکی از آن است که گلکسی اس۹ و اس۹ پلاس همانند نوت۸ و گلکسی‌ اس۸، دارای حسگر اثر انگشت در پشت دستگاه تلفن همراه می‌باشد. یکی دیگر از شایعات قدیمی حاکی از آن است که حسگر اثر انگشت در یک بریدگی در پنل جلوی گوشی قرار دارد.

با چنین شایعاتی می‌توان نتیجه گرفت که سامسونگ همانند نسل پیش حسگر اثر انگشت را به پشت گوشی منتقل کرده است. با این حال سامسونگ نسبت به انتقادات بی‌توجه نبوده و تصمیم دارد تا سنسور اثر انگشت را به پایین دوربین اصلی منتقل کند؛ این موضوع سبب می‌شود که دسترسی به حسگر اثر انگشت کمی راحت‌تر باشد.

در ادامه باید بگوییم‌ که این سازنده‌ی کره‌ای به دنبال یک تامین کننده‌ی جدید برای ماژول سنسور اثر انگشت است و این موضوع می‌تواند تفاوت‌هایی را در شکل و اندازه‌ ماژول ایجاد کند. با این حال گلکسی اس۹ و اس۹ پلاس به سیستم تشخیص چهره و سنسور عنبیه چشم مجهز خواهد بود و به لطف تفاوت‌ها و تغیرات نرم افزاری، بطور قابل توجهی نسبت به اس۸ و نوت۸ ارتقا پیدا خواهد کرد.

با توجه به برخی از شایعات متفاوت، ما انتظار داریم که این پرچمداران در سال ۲۰۱۸ در مراسم CES یا همان Consumer Electronic Show معرفی شوند.

نظر شما در باره‌ی این خبر چگونه است؟ ایا بنظر شما این تصمیم درستی است؟ نظر خود را با ما و سایر دوستان در ترنجی به اشتراک بگذارید.

 

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mTAAHAAm

بهبود یافته اس 8 است. همین.
خدا کنه قیمتش نجومی نباشه

Peiman

بعید میدونم از نوت بیشتر باشه . هرچند نوت هم زیاد ارزون نیست

Sajad

مهمترین تغییرش دوربین دوگانه و چیپ پردازش شبکه عصبیه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرمحمد کوهی