حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقد و بررسی هوآوی Honor 9 : اغفال کننده!

در بازه ای هستیم که قیمت پرچمدارها به شکل قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده است. حدود سال 90 بود که با گران شدن دلار عادت کردیم قیمت 900 هزار تومانی پرچمدارها بشود حدود 2 میلیون تومان حالا با گذشت 6 سال از آن دوره و گران شدن های تدریجی و این انرژی آخری برای بالا رفتن قیمت خام دستگاه ها و رسیدن به هزار دلار، شاهد رنج قیمتی 3 تا 5 میلیون تومانی برای پرچمدارها هستیم. در این بازار است که با توجه به ثابت ماندن قدرت خرید کاربران می توان گفت دستگاه های میان رده لوکس که بتوانند طراحی خوبی را در کنار سخت افزار مناسب ارایه کنند، برنده بازار هستند. امشب می خواهیم هوآوی Honor 9 را با هم بررسی کنیم، دستگاهی که از نظر رده قیمتی جز میان رده ها و از نظر رده سخت افزاری در رده پرچمدارهای ابتدای سال 2017 قرار می گیرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

بررسی هوآوی Honor 9

بررسی هوآوی Honor 9

“آنر” (به انگلیسی Honor) قرار بود یک زیر برند از هوآوی باشد که بتواند با برندهای ارزان فروش آنلاین چینی در خاک این کشور رقابت کند. برندهای آنلاین محور هزینه های سرسام آور مرچندایزینگ و بازاریابی محیطی را ندارند و در نتیجه می توانند دستگاه های خود را با قیمت بسیار مناسب تر عرضه کنند. این راهبرد نه در بازارهایی با توانایی خرید بالاتر که کاربران بیشتر محو تبلیغات و حضور پررنگ برند در بازار هستند، بلکه در بازاری که حتی 10 دلار تفاوت قیمت می تواند نظر کاربر را عوض کند بسیار پاسخگو است. پس از کسب موفقیت های قانع کننده توسط این زیر برند، هوآوی فعالیت آن را به بازار جهانی بسط داد و دستگاه هایی که تحت این برند عرضه می شوند تبدیل به گزینه های اغفال کننده ای شدند! این بار جدیدترین پرچمدار Honor را می خواهیم با هم بررسی کنیم تا ببنیم آیا می تواند دستگاهی باشد که لایق هزینه کردن باشد؟

طراحی

هوآوی Honor 9

هوآوی Honor 9

یکی از مهم ترین فاکتورهای خرید موبایل به خصوص در رده میانه که عموما شاهد طراحی های دلچسبی نیستیم، همین طراحی است. دسته میان رده های لوکس سعی می کنند این فاکتور را رعایت کنند و Honor 9 یکی از دستگاه هایی است که تلاش کرده این بخش را به حد اعلا برساند. قبلا در ترنجی نگاهی نزدیک به طراحی Honor 9 داشتیم و توصیه می کنیم که حتما آن مطلب را بخوانید.

نگاه نزدیک به طراحی هوآوی Honor 9

طراحی برند Honor هوآوی عموما با جزئیات زیاد و نگاهی متفاوت انجام می شود. از قرار گرفتن LED نوتیفیکیشن در قسمت بلندگوی مکالمه تا طراحی مناسب برای قسمتی که شیشه به فلز می رسد و البته ارایه یک طراحی بدون برجستگی در بخش دوربین از مواردی است که می تواند نگاهی متفاوت را به Honor 9 سبب شود.

هوآوی Honor 9 با بدنه شیشه ای همانند نسل پیشی خود یعنی Honor 8 ارایه شده که حس در دست گرفتن خوبی دارد. در حقیقت در دست داشتن و نگاه کردن به آن حس لوکس بودن ویژه ای به شما می دهد، به خصوص اگر رنگ کروم یا به قول هوآوی Glacier Grey را داشته باشید.

هوآوی Honor 9

هوآوی Honor 9

نمای جلوی دستگاه آکنده از حاشیه است (!) و این را دوست نداریم، از این نظر می توان گفت Mate 10 Lite می تواند گزینه جذاب تری باشد، چرا که نمایشگر بدون حاشیه آن واقعا دوست داشتنی است. خوشبختانه هوآوی از این حاشیه زیاد بهره برده و حسگر اثرانگشت را از قاب پشتی به پایین نمایشگر منتقل کرده که تغییر خوبی است. شیشه محافظ نمایشگر از نوع گوریلا گلس نسل 3 است که قابل قبول به نظر می رسد.

درباره پایین نمایشگر صحبت کردیم و بد نیست بدایند در این قسمت شاهد دو دکمه خازنی هستیم که با یک نقطه نمایش داده می شوند. دلیل این امر را می توان در قابل تنظیم بودن عملکرد هر کدام از این دکمه ها دانست، برای مثال شما می توانید دکمه بازگشت را همانند اندروید خام به سمت چپ انتقال دهید و یا شبیه به دستگاه های سامسونگی آن را در سمت راست تنظیم کنید. به جز موارد قابل انتظار در بالای نمایشگر مورد قابل ذکر دیگری دیده نمی شود. جالب اینکه هیچ لوگویی از Honor یا Huawei دیده نمی شود.

بررسی هوآوی Honor 9

بررسی هوآوی Honor 9

پشت Honor 9 جذاب ترین بخش طراحی آن است، البته مادامی که تمیز باشد و بتواند بدرخشد. شیشه ای بودن این بخش و طراحی چند لایه برای رنگ آن سبب می شود درخشندگی خاصی داشته باشد. در حقیقت نور بین لبه های ریز مدور که بدون دقت ویژه دیده نمی شوند به دام می افتد و زیبایی دوچندان را به شما می دهد. همچنین خمیده بودن لبه های آن باعث می شود خیلی ارگونومی مناسبی داشته باشد. عدم برجستگی در بخش دوربین موضوعی است که ما برای این دستگاه بسیار دوست داریم و هوآوی را از بابت مدیریت کردن این بهش می ستاییم.

بررسی هوآوی Honor 9

بررسی هوآوی Honor 9

موضوعی که باید درباره طراحی شیشه ای پشت آن بدانید این است که اگر Honor 9 را بدون قاب روی سطحی که کاملا افقی نباشد بگذارید، بعد از چند دقیقه یا چند ثانیه (بستگی به میزان شیب) قطعا شروع به راه رفتن می کند (!) از همین بابت کاملا غیر ممکن است که بتوانید آن را روی دسته مبل، روی تحت یا روی پای خود بگذارید و بازی کنید! حتی اگر آن را روی تخت خود رها کنید مشخص نیست وقتی بازگشتید دقیقا کجا باشد. این لیز بودن طبیعت شیشه پشتی این دستگاه است اما دستگاه های شیشه ای دیگری هم هستند که اینقدر سُر نباشند.

بررسی هوآوی Honor 9

بررسی هوآوی Honor 9

فریم آلومینیومی دور دستگاه با لبه های تراش خورده ارایه می شوند که البته پس از مدتی دیگر درخشندگی لحظه اول را ندارند. لبه پایین میزبان پورت Type C، جک 3.5 میلی متری هدفون و تعدادی دایره کوچک هم اندازه است که تعداد زیادی از آن ها برای بلندگوی تکی و یکی از آن ها برای میکروفون اصلی دستگاه است. لبه سمت چپ تنها سینی هیبریدی دو سیم کارت/تک سیم کارت-مموری است.

بررسی هوآوی Honor 9

بررسی هوآوی Honor 9

روی لبه بالایی می بینیم که هوآوی هنوز اعتقاد راسخی به فرستنده مادون قرمز دارد و به لطف حضور آن شما می توانید دستگاه های که با کنترل مادون قرمز دار کنترل می شوند را کنترل کنید (چه همه کنترل!) میکروفون دوم نیز در همین لبه است. لبه سمت راست هم دکمه های تنظیم حجم صدا و قفل قرار گرفته که ما خود طرفدار قرار گرفتن این دکمه ها در یک سمت دستگاه هستیم و این را می پسندیم.

هر چند honor 9 مقاومتی در برابر آب ندارد، حاشیه نمایشگر آن به شکلی قابل ملاحظه زیاد است و اگر رهایش کنید راه می رود (!) اما قطعا می توان گفت طراحی یکی از نقاط قوت اصلی این دستگاه است.

نمایشگر

بررسی هوآوی Honor 9

بررسی هوآوی Honor 9

هواوی در سال های اخیر از نمایشگرهای خیلی خوبی استفاده می کند که نظر ما را به خود جلب کرده است. در حقیقت این نمایشگر های نمونه پیشرفته تری از پنل های IPS هستند که به آن ها LTPS IPS گفته می شود. این پنل ها با حذف لایه غیر ضروری سبب می شود پنل نمایشگر به شیشه محافظه نزدیک باشد و در نتیجه آن تصویر بهتری را ببینید، بازتاب نور کمتر باشد و البته تجربه لمسی بهتری را نیز داشته باشید.

نمایشگر Honor 9 کمی کوچکتر از Honor 8 است اما احساس نمی شود. در حقیقت کوچکتر شدن نمایشگر به اندازه 0.05 اینچ اندازه نمایشگر Honor 9 را به 5.15 اینچ رسانده است. رزلوشن همچنان FHD و این سبب می شود که خوانایی متون و تماشای محتوا روی این نمایشگر دلچسب باشد. چگالی تصویر 428 پیکسل در هر اینچ شاید بالاترین در این اندازه نمایشگر نباشد اما به هر حال بیشتر از کافی است!

روشنایی نمایشگر Honor 9 برای فضاهای بیرونی مناسب است اما زیر تابش نور خورشید خیلی تجربه مطلوبی ارایه نمی شود. شما می توانید از بخش تنظیمات نمایشگر گزینه افزایش روشنایی زیر نور خورشید را فعال کنید که نسبت به Honor 8 تجربه بهتری ارایه می کند اما همچنان خوب نیست.

هوآوی Honor 9

هوآوی Honor 9

در بخش تنظیمات نمایشگر دو گزینه مفید دیگر نیز وجود دارد که می توانید گرمای رنگ سفید نمایشگر را تغییر بدهید و با توجه به سلیقه بصری خود از دستگاه استفاده کنید. علاوه بر آن حالت Eye Comfort نیز برای مطالعه و حذف نور آبی نمایشگر کاربرد دارد.

عمق رنگ مشکلی همانند چیزی است که از یک نمایشگر IPS رده بالا انتظار دارید، کنتراست تصویر مناسب و رنگ ها کمی بیش از اغراق شده اند که البته تجربه بصری دل انگیزی را ارایه می کنند. تماشای ویدیو یا محتوای تصویری روی این نمایشگر می تواند کاملا راضی کننده باشد.

به صورت کلی نمایشگر هوآوی Honor 9 یک نمایشگر با کیفیت و قابل قبول است که شاید نکته برجسته ای نداشته باشد اما به خوبی کار می کند و از آن لذت می برید.

رابط کاربری و سیستم عامل

بررسی هوآوی Honor 9

بررسی هوآوی Honor 9

هوآوی عموما به خاطر ارایه سیستم عامل به روز شهره نیست اما ارایه Mate 10 با اندروید 8 این تصور را بهم زد. متاسفانه Honor 9 قرار نیست هیچ تصوری را بهم بزند و با اندروید 7.1.1 عرضه شده است! همچنین رابط کاربری EMUI 5.1 که شاید به خاطر جهش یک باره هواوی به نسخه 8 آن در Mate 10 شاید قدیمی برسد، روی اندروید خام سوار شده است.

اگر کاربر هوآوی باشید و نگاهی به این رابط کاربری کنید تقریبا همه چیز برای شما آشناست. البته اینکه چقدر آشنا باشد بستگی دارد که آخرین نسلی که از رابط کاربری هوآوی دیده اید کدام باشد، در حقیقت اکثر موبایل های هواوی که با اندروید 7 ارایه شده اند همین رابط کاربری را دارند.

اجازه بدهید با خوبی ها شروع کنیم. این رابط کابری قابلیت ها و برنامه های پیش فرض خوبی دارد که اگر به استفاده از قابلیت های آن عادت کنید مسلما آن را دوست خواهید داشت. خوشبختانه این رابط کاربری حالا از هر وقت دیگر شبیه تر به اندروید خام است اما هنوز فاصله زیادی با آن دارد. این شباهت آن جا بیشتر شده است که منوی اعلانیه ها شبیه به آن چیزی که در اندروید می بینیم است و دیگر تایم لاین و دو تب متفاوت ندارد. همچنین برنامه های اخیر نیز همانند اندروید خام نمایش داده می شوند و دیگر اصراری به شباهت به iOS وجود ندارد.

قابلیت 3D Creator هوآوی Honor 9

قابلیت 3D Creator هوآوی Honor 9

اگر مثل ما بخواهید رابط کاربری را به اندروید خام نزدیک تر کنید متاسفانه در قدم اول با مشکل رو به رو می شوید. شما تقریبا نمی توانید هیچ لانچری را روی دستگاه خود اجرا کنید. موضوع اینجاست که لانچر نصب می شود اما هر بار دکمه هوم را لمس کنید، دوباره لانچر هوآوی نمایان می شود. هر چند لانچر هوآوی می تواند تغییر کند و اپ دراور (لیست برنامه ها را داشته باشد و منو شبیه به آیفون ها نباشد) یا خود قابلیت شخصی سازی از طریق قالب های گرافیکی را دارد اما موضوع اینجاست که شاید مثل ما از هیچ کدام خوشتان نیاید، البته شاید هم اصلا به این موضوع فکر نکنید.

بررسی هوآوی Honor 9

بررسی هوآوی Honor 9

تنظیمات خوبی در بخش باتری برای کنترل مصرف انرژی دستگاه وجود دارد و یکی از آن ها را می توان کاهش رزلوشن برای افزایش عمر باتری دانست. متاسفانه در بخش نمایشگر امکان تغییر DPI وجود ندارد و اگر مثل ما بخواهید محتوا روی نمایشگر کمی ریزتر نمایش داده شود، ممکن نیست. این قابلیت روی اندروید 7 موجود است اما نمی دانیم چرا هوآوی از آن استفاده نکرده است.

هوآوی ژست های لمسی خوبی در رابط کاربری خود دارد که به Honor 9 نیز رسیده است. این ژست ها باید توسط پشت انگشت در قسمت مفصل بین بند اول و دوم انجام شود … آ … جدی؟! بله! مثلا وقتی به صورتی که گفتیم وسط نمایشگر می کشید، صفحه به دو نیم تقسیم می شود و می توانید در بخش دوم نمایشگر برنامه دوم را اجرا کنید. عموما در تلاش اول و دوم ممکن نیست اما بالاخره می شود که بشود! همچنین می توانید اول یک حرف را روی نمایشگر بکشید تا آن برنامه باز شود. اگر روی صفحه خانه به روشی که گفتیم بکشید، آن قسمت که رسم کرده اید اسکرین شات می شود! کمی پیچیده و با خطای زیاد انجام می شود اما جالب است.

به صورت کلی می توان گفت رابط کاربری مناسب و پر قابلیتی است که اکثر برنامه های اساسی مورد نیاز شما را به صورت پیش فرض دارد و آنقدر خوب هستند که نیاز نباشد با برنامه مشابه آن جایگزین شوند.

دوربین

بررسی هوآوی Honor 9

بررسی هوآوی Honor 9

هوآوی از شرکت هاییست که در استفاده از دوربین دوتایی پیشقدم بوده است. این شرکت چینی دوربین دوگانه را منحصر به پرچمدارهای خود نمی داند و در دستگاه های میان رده نیز از آن ها استفاده کرده است. روی کاغذ و جایی که توجه زیادی نکنید فکر می کنید این دوربین دوگانه همان چیزی است که روی Huawei P10 دیدیم اما در حقیقت اینجا تفاوت های کوچک اما تاثیر گذار وجود دارد.

دوربین دوگانه Huawei P10 با همکاری شرکت لایکا (Lieca)  ارایه شده اما نمونه حاضر روی Honor 9 اینطور نیست. این دقیقا تفاوت بین Honor 8 و P9 است. شاید بپرسید چه تفاوتی حاصل نبود نام برند Lieca روی دوربین Honor 9 است؟ اولین را می توان حذف OIS را از لنز این دو دوربین دید. دومین موضوع نیز به شکل مشخص حذف شدن لنز لایکا از این دوربین هاست که می تواند در خروجی تصویر تاثیر بگذارد. اجازه بدهید کمی از این حالت مشخصات طور دور شویم و به عملکرد دستگاه بپردازیم.

دوربین اصلی Honor 9 چند قابلیت جذاب دارد که دوست دارم با 3D Creator آغاز کنم! بله، 3D creator نه فقط قابلیتی منحصر به فرد در اکسپریا ایکس زد 1 است بلکه در Honor 9 نیز شاهد حضور قابلیتی مشابه به اسمی مشابه هستیم. این قابلیت را قبلا با هم در ترنجی دیدیم و با آن آشنا شدیم، توصیه می کنیم حتما این مطلب را بخوانید.

نگاهی به قابلیت 3D Creator هوآوی Honor 9

در بخش دوربین Honor 9 پیشرفت هایی نسبت به Honor 8 دیده می شود. مکانیسم کلی هنوز همان چیزی است که در نسل قبل دیدیم و دوربین دوم یک حسگر تصویر تک رنگ دارد که برای اضافه کردن داده های مورد نیاز برای ارایه افکت بوکه و پرتره را جمع آوری می کند.

در Honor 9 دو پیشرفت قابل توجه نسبت به نسل پیشین قابل مشاهده است. دوربین دوم Honor 8 یک حسگر 12 مگاییکسلی تک رنگ بود در حالی که honor 9 یک دوربین 20 مگاپیکسلی تک رنگ است. همچنین در Honor 8 شما قادر به استفاده مجزا از دوربین تک نبودید اما در Honor 9 می توانید به عکاسی سیاه و سفید (تک رنگ) 20 مگاپیکسلی با دوربین دوم بپردازید. البته می توانید عکس های رنگی 20 مگاپیکسلی نیز بگیرید اما باید بدانید این تصویر به صورت دیجیتالی بزرگ شده تا به این رزلوشن برسد. در این رزلوشن زوم با افت کیفیت پایین (نه اپتیکال) 2 برابر نیز غیر فعال می شود و البته با فعال کردن HDR نیز رزلوشن به 12 مگاپیکسل تقلیل پیدا می کند.

قابلیت 3D Creator هوآوی Honor 9

قابلیت 3D Creator هوآوی Honor 9

حالت های عکاسی متنوع و جالبی نیز در برنامه دوربین قرار دارد که از مهم ترین آن ها می توان به عکاسی دستی، فیلم برداری دستی اشاره کرد. در فیلم برداری دستی باید بدانید پیش از آغاز فیلم برداری تنظیمات را مشخص می کنید و به محض آغاز فیلم برداری دیگر تنظیمات در دسترس نیستند. در تنظیمات دستی عکاسی سرعت شاتر بین 30 تا 1/4000 ثانیه، ISO بین 3200 تا 50 و فوکوس، جبران نوردهی، گرمای رنگ سفید نیز قابل تنظیم است.

قابلیت 3D Panorama نیز برای ثبت یک سوژه (خواه شی یا انسان) به صورت 3D استفاده می شود. البته این لزوما 3D نیست و شبیه به فیلم برداری حول سوژه است. حالت از پیش برنامه ریزی شده شبیه ساز نوردهی طولانی تحت عنوان Light Painting نیز قابلیت بسیار عالی است که دوست داریم روی دستگاه های دیگر نیز ببینیم. ثبت تایم لپس، حسکرت آهسته و قرار دادن فیلم و واترمارک نیز به صورت خودکار می تواند انجام بپذیرد. این برنامه بسیار کامل دوربین را می توان از برتری های برجسته نرم افزاری برنامه های پیش فرض رابط کاربری باشد.

بسیار خوب، همه این ها را گفتیم، کیفیت عکاسی دوربین اصلی چطور است؟ اجازه بدهید نمونه هایی ثبت شده با دوربین اصلی Honor 9 را با هم ببینیم:

 

عکاسی شب موردی نبود که انتظار درخشش از Honor 9 را داشته باشیم اما وقتی در شاتی که اصلا فکر نمی کردیم خروجی خوبی ببینید با اعمال ISO 6400 توانست تصویری فراتر از انتظار بگیرد، به آن احترام گذاشتیم.

دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی Honor 9 مثل اکثر دوربین سلفی های هوآوی فوکوس خودکار ندارد و عموما ویرایش های زیادی را روی صورت شما می افزاید که البه قابل تنظیم است. نکته جالب در دوربین سلفی این دستگاه امکان عکاسی پرتره است که خروجی خوبی را در صورتی که یک شخص در تصویر باشد تولید می کند.

بررسی هوآوی Honor 9

بررسی هوآوی Honor 9

فیلم برداری دوربین اصلی تا رزلوشن 4K و دوربین سلفی تا FHD انجام می شود. اگر می خواهید از لرزشگیر دوربین اصلی استفاده کنید باید رزلوشن را تا FHD و نرخ 30 فریم کاهش دهید در غیر این صورت می توانید نرخ 60 فریم با همین رزلوشن یا رزلوشن 4K و نرخی 30 فریم را انتخاب کنید. دوربین سلفی نیز در صورت فعال بودن افکت زیبایی تنها تا رزلوشن HD فیلم برداری می کند.

لرزشگیر دیجیتال که تا رزلوشن FHD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فعال خواهد بود واقعا خوب است اما افکت ژله ای که موضوعی مطرح در این نوع لرزشگیر است، وجود دارد.

سخت افزار

بررسی هوآوی Honor 9

بررسی هوآوی Honor 9

هوآوی Honor 9 دستگاهی است که در بخش سخت افزار می تواند ادعاهای زیادی بکند. چیپست پرچمدار ابتدای سال 2017 هوآوی یعنی Huawei p10 روی آن قرار گرفته و از نظر حافظه رم نیز در دو مدل 4 یا 6 گیگابایتی عرضه می شود. ما مدل 6 گیگابایتی را با حافظه داخلی 64 گیگابایت را در اختیار داشتیم. از نظر سرعت عملکرد، بازخوانی برنامه ها از رم و جا به جا شدن بین برنامه ها واقعا تاخیری دیده نمی شود. چیپست کایرین 960 (Kirin 960) با رابط کاربری EMUI 5.1 بسیار بهینه است و شما می توانید بدون هیچ نگرانی هر برنامه یا بازی را که دوست دارید روی دستگاه خود نصب کنید.

اگر اهل بنچ مارک ها هستید می توانید تصاویر زیر را ببینید:

 

تنها نکته عجیب درباره عملکرد Honor 9 را می توان در بخش گرافیکی دید. با اینکه امتیاز قابل توجهی را کسب می کند و بازی ها را به خوبی اجرا می نماید اما گاهی در بازی های حتی ساده شاهد افت فریم های شدید هستیم که دلیل آن مشخص نیست. این موضوع در Mate 10 Pro نیز مشاهده شد. تنها موردی که می توان در این باره گفت این است که اتفاق مذکور در زمانی که حجم باتری زیر 20 درصد است، بیشتر رخ می دهد. شاید بگویید تنظیمات مصرف انرژی فعال است اما اینطور نیست. بازی به صورت عادی آغاز می شود و گاهی افت فریم های عذاب آوری دیده می شود.

به صورت کلی می توان گفت اگر با توجه به قیمت بخواهیم Honor 9 را یک میان رده در نظر بگیریم مطمئنا یک سر و گردن در بخش عملکرد از دیگر میان رده ها بالاتر است.

باتری

باتری 3200 میلی آمپری در نظر گرفته شده برای Honor 9 دقیقا برابر با P10 است. عملکرد کلی باتری Honor 9 را می توان شبیه به P10 دانست و به صورت کلی اگر از دیتای سیم کارت استفاه کنید می تواند یک روز را پوشش دهد. پخش ویدیو برای نیز مصرف 10 درصد باتری برای پخش 1 ساعت ویدیو تقریبا همان 10 ساعت پخش ویدیو را به ما اعلام می کند. ویدیو با نور نمایشگر متوسط، بدون اتصال اینترنت و صدای متوسط در هندزفری پخش شد.

خوشبختانه هوآوی شارژر 18 واتی (9 ولت 2 آمپر) را همراه با Honor 9 ارایه کرده به لطف Type C بودن آن نیز خیلی خوب شارژ می شود. مدت زمان شارژ شدن 50٪ این باتری تنها در 30 دقیقه صورت می گیرد که قابل توجه است.

صدا

هوآوی Honor 9 با وجود داشتن پورت Type C اما هنوز جک 3.5 میلی متری را حذف نکرده است که به نظر ما تصمیم خوبی است چرا که اکثر لوازم جانبی صوتی ما هنوز 3.5 میلی متری بوده و من شخصا کاربری نیستم که بتوانم تبدیل Type C به 3.5 میلی متری را همیشه همراه داشته باشم. کیفیت خروجی صدا خیلی خوب و بلند است که می تواند شما را راضی نگاه دارد. همچنین تنظیمات صوتی Huawei Listen نیز به شما کمک می کند تا خروجی صوتی باب میل خود را بسازید.

صدای بلندگوی تکی لبه پایین با کیفیت و بلند است که جزئیات را به خوبی تفکیک و کمی بیس دارد. این کیفیت را از اکثر بلندگوهای تکی پرچمدارهای این روزها شاهد هستیم.

جمع بندی

بررسی هوآوی Honor 9

بررسی هوآوی Honor 9

تجربه شخصی من از Honor 9 یک تجربه دلپذیر است. این دستگاه هرچند به صورت رسمی پرچمدار هوآوی خطاب نمی شود اما پرچمدار برند Honor هست. طراحی برجسته، مشخصات سخت افزاری به روز، دوربین خیلی خوب و عملکرد سریع از جمله برتری های این دستگاه است. سرُ بودن پیش از حد، حاشیه نمایشگر زیاد، کیفیت نه چندان خوب عکاسی در شب، رابط کاربری مستبد در مقابل شخصی سازی های ثالث و ضد آب نبودن از جمله نقاط ضعف آن است.

هوآوی Honor 9 احتمالا باید در رده قیمتی مناسبی که Honor 8 سال گذشته عرض شد، عرضه شود. اگر چنین اتفاقی افتاد و قیمت آن از Mate 10 Lite که گزینه بهتر می تواند باشد، کمتر باشد مسلما خیلی از هم قیمت های خود را از دور رقابت بیرون می کند! برای نام بردن رقبای این دستگاه کار سختی در پیش داریم که ترجیح می دهیم دو رقیب سرسخت از همین برند را ابتدا نام ببریم.

نقد و بررسی هواوی نوا 2 پلاس (Nova 2 Plus): سلفی بگیر!

نوا 2 پلاس و Mate 10 Lite مسلما دو رقیب خیلی برای Honor 9 هستد که به ترتیب یک سطح پایین تر و یک سطح بالاتر از آن قرار می گیرند.

از برندهای دیگر می توان به پرچمدارهای سال گذشته همانند گلکسی اس 7، اچ تی سی 10، اکسپریا XZ و حتی الجی جی 6 از امسال اشاره کرد. در میان رده ها رقیب خاصی ندارد اما از نظر رده قیمتی می تواند در مقابل گلکسی A7 2017 قرار بگیرد که ما نمونه هوآوی را ترجیح می دهیم.

نظر شما چیست؟ Honor 9 را چطور دیدید؟ فردا صبح ساعت 10 پست پرسش و پاسخ هوآوی Honor 9 در ترنجی منتشر خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mTAAHAAm

کلا این گوشی خیلی مزایا داره ولی شاید میت ده لایت رقیبش باشه و شکستش بده.تنها برتری احتمالی این گوشی در مقابل میت ده لایت قیمتش می تونه باشه

Peiman

طراحی پشتش خیلی زیباست . کاش هواوی برای طراحی جلو گوشی یکم بیشتر وقت میزاشت

siavash-t

سلام آقای عطایی
اسراری= اصراری

siavash-t

خواهش می کنم.

Mortazavi

گوشی زیباییه و واقعا لایق ولی بنظر من نداشتن لرزشگیر اپتیکال تا حدی ارزششو پایین میاره ، آخه حیف این دوربین دوگانه پر رزولوشن نیست که ois نداشته باشه?

آرین حقگو

مثل همیشه فوق العاده بود جنالب عطایی، بدون نقص با بالاترین جزئیات 🙂
فقط یه سوال، در آخر مطلب ذکر کردید که Mate 10 lite از این دستگاه به مراتب بهتره
اما خب یک فاکتور مهم در رابط کاربری هواوی رم هستش که آنر9 رمش 6 هست و بنظرم یه امیتاز بسیار مثبتیه در یک میان رده اونم با EMUI :))

alex

سلام خسته نباشید ببخشید یه سوال داشتم می تونم بدونم از چه دوربینی برای گرفتن عکس از گوشی استفاده کردید منظورم اینه که کلا از چه دوربینی استفاده کردید؟

alex

سپاسگذارم

Morimf

گوشیه قشنگیه سونی یاد بگیره طراحی رو

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)