حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امنیت Face ID باری دیگر زیر سوال رفت

نوشته

6 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، تماشا کنید

گویا محتوای نه چندان دلخواه اپل درباره فیس آیدی (Face ID) تمامی ندارد. مشکلاتی درباره این راه حل امنیتی اپل برای آیفون 10 (iPhone X) وجود دارد که هر چند شامل عموم کاربران نمی شود اما به هر حال می تواند نگران کننده باشد، برای چه کسانی؟ برای کسانی باید نگران امنیت خود باشند! بسیار خوب، به ادامه مطلب برویم و جدیدترین ویدیویی که نقطه ضعف امنیت Face ID آیفون 10 را نشان می دهد را با هم ببینیم.

[aparat id=”ucExw”]

همانطور که دیدید این بار نیز شرکت امنیتی ویتنامی Bkav با یک ماسک دیگر و ارزان تر توانسته است Face ID را فریب دهد. به استناد توضیحی که این کارشناس امنیتی می دهد، راه فریب خوردن Face ID با ماسک همانند موضوعی است که برای دوقلوها رخ می دهد که دلیل شباهت صورت است. Face ID بدون چک کردن عامل امنیتی بایومتریکی مانند عنبیه چشم عمل می کند این سبب می شود با ماسک بتوان آن را فریب داد، هر چند تصور نکنید که دستگاهی با اسکنر عنبیه چشم غیر قابل نفوذ است!

اما این ماسک چطور ساخته شده است؟ بد نیست بدانید هزینه تولید ماسک مذکور حدود 150 دلار است. برای ساخت آن نیاز به مدل 3D صورت شخص به همراه تصویر مادون قرمزی از چشم شخص دارید. این موارد روی شاسی ساخته شده از پودر سنگ قرار می گیرند و در نهایت، به قول مرحوم استیو جابر بزرگ، بوم! فیس آیدی فریب می خورد. البته این کار اصلا کار راحتی نیست اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که باید نگران امنیت خود باشید، مطمئنا امنیت شما به هر قیمتی تحت خطر است. اگر اینطوری نیست اصلا نگران نباشید!

به دلایلی که Face ID تا کنون فریب خورده است این موسسه امنیتی می گوید نمی توان از آن در کلاس تجاری استفاه کرد و قابلیتی مثل پرداخت اپل نباید متکی بر آن باشد. شاید اپل بتواند با اضافه کردن پیش نیازی مانند پلک زدن پیش از باز کردن قفل دستگاه بتواند این مسئله را برطرف کند اما این قابلیت قبلا و در اندروید 4.1 نیز با عنوان liveness check یا بررسی زنده بودن نیز فریب خورده است، باشد که اپل بتواند با ادغام سیستم اسکن 3 بعدی چهره و فناوری مذکور بر این ایراد چیره شود.

نظر شما چیست؟ چقدر چنین مسئله ای برای شما مهم است؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mortazavi

این مشکلات برای کاربران عادی که بیش از ۹۵درصد کاربران هستند هیچ وقت پیش نمیاد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)