حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاهی به قابلیت 3D Creator هوآوی Honor 9

قابلیت 3D Creator نامی ناآشنا نیست. اولین بار این قابلیت را روی پرچمدارهای نیمه دوم سال 2017 سونی یعنی اکسپریا ایکس زد 1 (Xperia XZ1) دیدیم. شاید برای شما جالب باشد که این قابلیت روی Honor 9 هوآوی که میان رده هوآوی یا پرچمداری برند Honor محسوب می شود نیز ارایه شده اما هیچ تبلیغاتی روی آن صورت نپذیرفته است. حین بررسی بخش دوربین این دستگاه بودیم که به آن برخوردیم و خیلی تجربه جالبی بود، پس تصمیم گرفتیم قابلیت 3D Creator هوآوی Honor 9 را با شما همراهان همیشگی ترنجی در میان بگذاریمش! در ادامه با ما همراه باشید.

اجازه بدهید ابتدا کمی درباره قابلیت 3D Creator صحبت کنیم. از نامش پیداست که قرار از موضوعی 3 بعدی را بسازد و همین کار را هم می کند. در دستگاه های سونی با پروسه ای طولانی تر و البته دقتی بیشتر اما اینجا با پروسه ای خلاصه تر و خروجی با کیفیت کمتر اما با قابلیت های شخصی سازی بسیار بیشتر و جذاب. چطور باید با قابلیت 3D Creator هوآوی Honor 9 کار کنیم؟ بسیار ساده.

وارد برنامه دوربین شوید. از سمت چپ به راست سوایپ کنید تا حالت های مختلف عکاسی Honor 9 ظاهر شوند. از بین خیل عظیم قابلیت های موجود، 3D Creator را انتخاب کنید. صفحه ای شبیه به چیزی که در تصویر زیر می بینید ظاهر می شود:

قابلیت 3D Creator هوآوی Honor 9

قابلیت 3D Creator هوآوی Honor 9

کار سختی در پیش ندارید، چشم ها روی علامت های + و لب روی لب (!) حالا می توانید شروع به عکاسی کنید. با زدن دکمه شاتر باید چند مرحله به راست و چند مرحله به چپ دور سوژه دور بزنید. این مرحله بسیار راحت تر و سریع تر از چیزی که در اکسپریا XZ1 دیدیم صورت می پذیرد. ثبت داده های صورت شخص اگر در Honor 9 حدودا 20 ثانیه به طول بیانجامد، در اکسپریا XZ1 به راحتی تا 60 ثانیه زمان نیاز داشت. البته که دقت نمونه خروجی سونی بالاتر است اما اینجا موارد دیگری وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم و مطمئنا می تواند جذاب تر و کاراتر باشد.

قابلیت 3D Creator هوآوی Honor 9

قابلیت 3D Creator هوآوی Honor 9

پس از ثبت اطلاعات صورت، جنسیت سوژه از شما پرسیده می شود و با توجه به گزینه انتخابی یک اندام برای سوژه شما قرار می گیرد. شما می توانید 4 فاکتور اساسی سوژه خود را تغییر دهید که خود می تواند تا صدها ژست متفاوت را به شما خروجی بدهد، از حالت موی سر بگیرید تا ست لباس، حالت چهره و حرکتی که سوژه در حال انجام آن است. در نهایت می توانید از این طرح خروجی متحرک GIF بگیرید که البته کیفیت پایینی دارد اما قابل اشتراک در شبکه های اجتماعی است و خود دنیایی از خلاقیت و سرگرمی را به شما می دهد! این کار توسط برنامه insta3D صورت می گیرد که داده های اسکن 3 بعدی را گرفته و خروجی های جالب می دهد، نمونه های زیر را تماشا کنید:

همچنین می توانید نمونه ای را که ساخته اید با استفاده از یک برنامه دیگر به نام Creation تیپ های کلی کارتونی، مُد و یا ژست های کاری را بگیرید و نمونه را در 3 اندازه مختلف و به صورت رنگی برای پرینت 3D ارسال کنید. جالب اینکه هزینه نیز همینجا به شما نشان داده می شود که البته در کشور ما در دسترس نیست.

نظر شما درباره قابلیت 3D Creator هوآوی Honor 9 چیست؟ فکر می کنید این قابلیت چقدر همه گیر شود؟ با توجه به گسترش قابلیت های AR و VR یعنی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، به نظر می رسد این قابلیت ها در آینده طرفدار زیادی داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sajad

خیلی خوب و خلاقانه اس. مشکل اینجاست که این جور سرگرمی ها فقط تا یه مدت کوتاه جالبه. بعد کنار گذاشته میشه و تبدیل میشه به یه قابلیت فانتزی.

Dariushrd

هواوی=اسکی

علی شیخ زاده

چه جالب

Mortazavi

در کل این قابلیت رو دوست دارم و اگه پرینتر ۳بعدی دم دست بود خیلی باحال میشد
اگه اشتباه نکنم هواوی قبل سونی تو تبلیغات آنر۹ گفته بود
من دلیل این پیشتازی رو همکاری با لایکا میدونم و حتی شاید اولین شرکت بعد سونی باشه که از رم اختصاصی دوربین و مزایای اون مثل سوپر اسلوموشن بهره ببره چون لایکا هم مثل سونی برندی بزرگ و پر سابقه در دوربین هست و بنظرم تز دوربین دوگانش بهترین راه برای افزایش کیفیت و جزییات در دوربین اسمارتفون ها بود

Peiman

کیفیت xz1 خیلی بهتره . در کل از نظر من چندان قابلیت جذابی نیست و انیموجی اپل خیلی جذاب تره

mTAAHAAm

انیموجی بهتره
ولی این هم خوبه

آرین حقگو

خب یه اسکی دیگه از هواوی ! 🙂
البته کیفیت تصاویرش خیلی ضعیف تر از xz1 بنظر میاد اینطوری که دیده میشه!
در کل اما همون xz1 هم به درد چاپ سه بعدی میخوره فقط اینا جنبه‌ی فان دارن بیشتر !
انیموجی اپلم که به درد نخور خالصه! مثل همین هواوی به دلیل فان میخوره
در کل در این زمینه که تازه داره جا میوفته، تا به این جای کار سونی برنده بود ..

mTAAHAAm

من هم فکر می کنم فقط جنبه سرگرمی داره.ولی می تونه به ی آپشن کاربردی تبدیل بشه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)