حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

از این پس نسخه‌ی اندرویدی مایکروسافت آفیس نیز بر روی کروم‌بوک‌ها (Chromebook) اجرا می‌شود

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، گوگل

مجموعه نرم‌افزار‌های کاربردی شرکت مایکروسافت که به نام آفیس شاخته می‌شوند، در گذشته نیز برای سیستم عامل اندروید باز طراحی و عرضه شد. به هر حال با این که کروم‌بوک‌ها پس از ورود به بازار از پس اجرای بسیاری از اپلیکیشن‌های اندرویدی بر می‌آمدند، نسخه‌ی اندرویدی نرم‌افزار آفیس با این محصولات به دلایلی هماهنگ نبود. کاربران کروم‌بوک‌ها قطعا از وجود چنین ضعفی در محصول مورد استفاده خود ناراضی بودند اما به نظر می‌رسد که اخیرا در اقدامی مایکروسافت دست به تغییر این مورد زده است. با ترنجی همراه باشید.

با توجه به گزارشات مایکروسافت به شکلی خیلی بی سر‌وصدا، نرم افزار‌های مجموعه آفیس خود را با دستگاه های کروم‌بوک سازگار کرد. با این که این کمپانی هیچ گونه اعلامیه و اطلاعی از این امر تا قبل از انجام آن منتشر نکرد، طی گفته‌هایی از سوی کاربران این نرم افزار‌های در حال حاضر دیگر هیچ مشکلی با اجرا آن بر روی بسیاری از مدل های کروم‌بوک‌های موجود در بازار، ندارند.

طی تست‌های انجام شده از سوی وب‌سایت Chrome Unboxed، که از منابع اصلی بررسی و تحلیل این گونه دستگاه‌ها می‌باشد، آن‌ها اکثر نرم افزار‌های این مجموعه از جمله Word ،Excel و PowerPoint را بر روی مدل های Samsung Chromebook Pro ،Acer Chromebook 15 Google Pixelbook و بسیاری دیگر نصب و اجرا کرده و به نظر می‌رسد که این عملیات بدون بروز هیچ‌گونه مشکل خاصی همراه بوده است.

در حال حاضر بسیاری از کاربرانی که دستگاه‌های کروم‌بوک را تهیه کردند از نرم افزار Google Docs به عنوان جایگزینی از نرم‌افزار‌های آفیس بر روی این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند. این کاربران از حالا می‌توانند بدون اعمال هیچ تغییری در اکوسیستم نرم‌افزاری خود به استفاده از نسخه‌ی های ارائه شده آفیس بر روی دستگاهشان بپردازند که این یک اتفاق دو سر برد برای همه است.

کاربرانی که از یک کروم‌بوک‌هایی با سایز 10.1 اینچی و یا کوچکتر بهره می‌برند می‌توانند از نرم افزار آفیس به شکل رایگان بر روی دستگاه‌هایشان استفاده کنند، البته لازمه‌ی انجام این کار ورود به حساب مایکروسافت است. برای کسانی که از دستگاه‌هایی با سایز بزرگ‌تر بهره می‌برند باید با استفاده از سرویس Office 365 برای ویرایش اسناد مورد نظر خود استفاده کنند.

 

نظر شما در رابطه با این مورد چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف مظفری
دنیای مجازی، دنیا‌ی اولِ منه :)