حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی Mate 10 Pro با دو سیم کارت 4G همزمان ارایه شده است

شرکت های زیادی در زمینه تولید گوشی هوشمند فعالیت می کنند و خیلی از آن ها برای بازارهای در حال توسعه نسخه ای دو سیم کارته از محصولات خود را ارایه می کنند. در این موبایل ها عموما سیم کارت دوم فقط برای مکالمه در دسترس است، آن هم روی شبکه 2G که کیفیت مناسبی برای مکالمه ندارد. پس از آن پیشرفت کردند و سیم کارت دوم به شبکه 3G ارتقا پیدا کرد اما حالا هوآوی با عرضه چیپست Kirin 970 روی خانواده Mate 10 قابلیت دو سیم کارت 4G همزمان را ارایه کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به بخش ارتباطات و شبکه هوآوی Mate 10 Pro که از دو سیم کارت 4G همزمان پشتیبانی می کند.

دوسیم کارت 4G همزمان Mate 10 Pro

دوسیم کارت 4G همزمان Mate 10 Pro

هوآوی در چیپست Kirin 970 از نظر فناوری های روز بسیار پیشرو است. علاوه بر استفاده از هسته اختصاصی NPU برای پردازش های هوش مصنوعی و سیستم Dual ISP برای دوربین دوگانه این دستگاه، در زمینه ارتباطات مخابراتی نیز بسیار پیشرو است.

اگر شما از آن دسته کاربرانی هستید که دو سیم کارت دارند و می خواهید هر دو سیم کارت را روی شبکه 4G داشته باشید، مطمئنا تنها انتخاب شما یکی از دستگاه های خانواده Mate 10 هواوی است. ما در این مطلب روی Mate 10 Pro تست هایی انجام دادیم که دیدن آن برای شما می تواند جالب باشد.

ابتدا دو سیم کارت 4G از هر اپراتوری که مایل بودید را در دستگاه قرار می دهید. سپس در صفحه ای که بلافاصله پس از بستن سینی سیم کارت نمایان می شود، می توانید گزینه 2 سیم کارت 4G را انتخاب کنید.

دوسیم کارت 4G همزمان Mate 10 Pro

دوسیم کارت 4G همزمان Mate 10 Pro

با فعال کردن این گزینه سیم کارت دوم نیز روی شبکه 4G ثبت خواهد شد. البته این سیم کارت روی شبکه پایین تری نسبت به سیم کارت اول قرار خواهد گرفت، در حقیقت سیم کارت اول روی شبکه 4G+ (اگر موجود باشد) ثبت خواهد شد و این یعنی سرعت بیشتر و نفوذ بیشتر در مناطقی که شاید نفوذ 4G کمتر باشد. همچنین در بخش تنظیمات پیشرفته تنظیمات سیم کارت ها می توانید گزینه استفاده از LTE Cat.16 و Cat.18 را نیز فعال کنید که در این هنگام دستگاه نیاز به راه اندازی مجدد دارد. هنوز این سرعت ها در کشور ما پشتیبانی نمی شود اما پشتیبانی از آن باعث می شود شما دستگاهی آینده نگرانه تر داشته باشید.

دوسیم کارت 4G همزمان Mate 10 Pro

دوسیم کارت 4G همزمان Mate 10 Pro

وقتی صحبت از ثبت شدن روی شبکه 4G می شود یکی از گلایه های موجود این است که هنوز سرویس مکالمه روی LTE یا همان VoLTE هنوز به صورت گسترده در دسترس نیست، به همین دلیل هنگامی که از اینترنت پرسرعت این نسل در حال استفاده اید، متاسفانه به محض ورود یا صدور تماس به شبکه پایین تر (3G یا 2G) منتقل می شوید.

خوشبختانه هوآوی Mate 10 برای هر دو سیم کارت قابلیت VoLTE را دارد می توانید با فعال کردن آن همزمان با استفاده کردن از دیتای هر سیم کارت، همچنان با آن مکالمه نیز داشته باشید. این سبب می شود کیفیت صدای مکالمه روی شبکه 4G را داشته باشید که بسیار بالا و دلچسب است. البته این ها وقتی ممکن است که اپراتورهای کشور از VoLTE به صورت عمومی پشتیبانی کنند.

دوسیم کارت 4G همزمان Mate 10 Pro

دوسیم کارت 4G همزمان Mate 10 Pro

یکی از بزرگ ترین سوال های کاربران این است که آیا می توان از اینترنت هر دو سیم کارت به صورت همزمان استفاده کرد؟ جواب خیر است! شما برای استفاده از اینترنت سیم کارت نیاز دارید یکی از آن ها را انتخاب کنید. مزیت ثبت شده هر دو سیم کارت روی شبکه 4G این است که می توانید از کیفیت مکالمه بالاتری بهره ببرید و در لحظه و بدون نیاز به انتظار بین اینترنت دو سیم کارت جا به جا شوید. همچنین پشتیبانی از LTE گیگابیتی (دقیقا تا 1.2 گیگابیت بر ثانیه) موضوعی بسیار آینده نگرانه است که می توانید پس از ارایه این سرویس در کشور، از اولین کاربرانی باشید که بدون نیاز به تعویض موبایل خود از آن استفاده کنید. در تمام مواردی که بالا گفته شد، خانواده هوآوی Mate 10 کاملا یکتا و منحصر به فرد هستند.

نظر شما درباره این قابلیت چیست؟ دو سیم کارت 4G همزمان چقدر برای شما می تواند مهم باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mTAAHAAm

بدرد ایران نمی خوره

Sajjad

کایرین 970 واقعا شگفت زدم کرد…افرین به هواوی
میشه زد پشت دهن کسی که بگه پول دادن پای هواوی اشتباهه

REZA

اگه میشد با هردو دانلود کرد جالب میشد!

Mortazavi

ممنون جناب عطایی
پست خیلی جالبی بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)