حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم مدیریت شارژ باطری در خانواده گوگل پیکسل هوشمندتر خواهد شد

نوشته

6 سال قبل | 4 دیدگاه | Android، اخبار، گوگل

ممکن است از شنیدن این موضوع غافل‌گیر شوید که گزارشات تخمینی ارائه شده توسط گوشی هوشمند شما در رابطه با زمان باقی مانده تا تمام شدن شارژ باطری، کاملا دقیق نبوده و تفاوت‌هایی با واقعیت آن چه که در باطری گوشی هوشمند شما می‌گذرد، داشته باشد. با ترنجی همراه شوید.

جدای از این واقعیت قبل از هر چیز همان‌طور از نام آن پیداست این گزارشات یک سری تحلیل‌های تخمینی بوده و نمی‌تواند به بهترین نحو درست باشد و معمولا جزئیات روش‌های ما برای استفاده از گوشی هوشمندمان تا زمان تمام شدن کامل شارژ آن، بر این مسئله تاثیرگذار نیست. به همین دلیل است که گوگل سعی دارد تا تغییراتی در سیستم محاسبه‌ی زمان باقی مانده تا اتمام کامل شارژ گوشی های هوشمند ساخت خود، به عمل بیاورد. بنابراین کاربران این گوشی هوشمند بیش از پیش می‌توانند بر گزارشات سیستم عامل خود در رابطه با این مسئله تکیه کنند.

اصلی‌ترین و مورد استفاده‌ترین روش محاسبه ساعات باقی مانده تا تمام شدن شارژ گوشی‌های هوشمند، روش محاسبه‌ی میانگین مصرف باطری کاربر در هر ساعت بوده و پس از آن سیستم عامل به شما اطلاع می‌دهد که چه مقدار زمانی از عمر باطری شما باقی مانده است. برای مثال اگر شما به طور میانگین، استفاده‌ی 5 درصدی از شارژ گوشی هوشمند خود را در ساعات اخیر داشته باشید و در حال حاضر فقط 25 درصد از شارژ باطری باقی مانده باشد، سیستم عامل به شما می‌گوید که فقط 5 ساعت تا تمام شدن شارژ فرصت هست.

این روش بسیار آسان، مستقیم و کمی نادرست است چرا که به هیچ وجه الگوی استفاده‌ی هر کاربر با کاربر دیگر مشابه نبوده و همچنین کاربران ممکن است در هر ساعت استفاده‌ی تلفن خود، به اشکال بسیار مختلفی نسبت به ساعات بعدی، از اسمارت‌فون خود بهره ببرند و این مسئله حتی در مقیاس روز‌های هر هفته با هفته‌ی دیگر نیز متفاوت است. خوشبختانه گوگل که به شکلی استاد ساخت الگوریتم‌ها و علم یادگیری ماشین است در نظر دارد تا با استفاده از این فناوری‌ها گزارشات ارائه توسط اندروید در پیکسل‌ها را بهبود ببخشد.

روشی که Pixel از آن بهره خواهد برد بسیار ساده خواهد بود به این صورت که مصرف باطری شما در زمان‌ها و روزهای مشابه سنجیده شده و به شکل یک الگو کلی بررسی می‌شود. اگر که شما به مصرف باطری بیشتری برای تماشای ویدیوهای خود در زمان خاصی از روز نیاز داشته باشید، از این پس گوشی هوشمند شما می‌داند که ساعات باقی مانده از شارژ باطری را بر این اساس محاسبه کند و برای مثال شما بیشتر از 5 درصد شارژ، برای این امر نیاز دارید.

این تغییرات هر چند کوچک مسلما تاثیرات بسیاری بر تجربه‌ی کاربران هنگام استفاده از گوشی‌های هوشمندشان خواهد داشت. امیدواریم که این تغییرات نیز فراتر از مرزهای پیکسل هم در دسترس باشد.

 

دیدگاه شما در رابطه با تلاش‌های گوگل برای تغییر تصور ذهنی کاربران از محصولات خانواده‌ی پیکسل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sajad

عاایه. شاید به نظر ساده باشه ولی واقعا مفیده.

amir shar

بنظرم گوگل تا این پایه پیکسل ۲ ایکس ال رو جمع نکرده خیانت بزرگی به مردم کرده! این گوشی ۲۰۰۰ تا مشکل داره ۲۰۰ تا قابلیت ! قیمت خیلی گرونش هم بماند

با احترام اگه کسی به این گوشی پول بده پولشو ریخته تو آتیش

mTAAHAAm

خیلی مهمه

Mortazavi

به نظرم خيلي خيلي كاربردي تره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف مظفری
دنیای مجازی، دنیا‌ی اولِ منه :)