حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

در جریان عرضه‌ی آیفون 10 در خاک کره، دفاتر اپل مورد حمله قرار گرفت

نوشته

6 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، اخبار، سامسونگ

مسئولین کره‌ی جنوبی گزارش کردند که دفاتر مستقر اپل در شهر Seoul واقع در این کشور درست قبل از شروع عرضه‌ی آیفون 10 مورد حمله‌ی افرادی ناشناس قرار گرفتند. با ترنجی همراه باشید.

آیفون 10 فردا در کره ی جنوبی و 12 کشور دیگر فروش رسمی خود را آغاز می کند.

وب سایت Metro می‌گوید که به نظر می‌رسد زمان بندی حمله‌ی انجام شده در این کشور، روابط قوی و یا گاهی اوقات سست دولت این کشور با اکثر شرکت‌های موجود در کره را هدف قرار داده است.

 وب سایت Metro.co.uk در جریان گفتگوی هفته گذشته با محققان اپل این را مشخص کرد که قرار است آن‌ها فردا عرضه‌ی رسمی آیفون 10 در این کشور را آغاز کنند.

این حمله این سوال را در ذهن ایجاد می‌کند که آیا مسئولین کره‌ی جنوبی در فکر جلوگیری از موفیقت آیفون X در این کشور هستند، محصولی که در سراسر دنیا به فروش رسید.محصولات اپل در سراسر کره جنوبی دارای طرفداران خاص بسیاریست و این در حالی است که این کشور خانه‌ی تعدادی از بزرگترین غول‌های دنیای فناوری همچون سامسونگ و ال‌جی است.

در ماه دسامبر گذشته بود که رئیس جمهور فعلی این کشور، Park Geun-hye به دریافت رشوه متهم شد. درست همانند این اتفاق رهبر فعلی سامسونگ Lee jae-yong نیز در آگوست امسال به اتهام فساد محاکمه و به 5 سال زندان محکوم شد. او به جرم رشوه‌خواری، اختلاس و دروغ، گناه‌کار شناخته شد.

کمیسیون تجارت عادلانه کره (FTC) بارها و بارها متهم به سو استفاده از قدرت خود برای حفاظت از محصولات کمپانی‌های این کشور در مقابل ساخته‌های اپل و دیگر شرکت‌های خارجی شده است.

 در سال 2015 وقتی اپل طی یک رویداد تاریخی 33 درصد از سهم بازار گوشی‌های هوشمند کره را در اختیار خود داشت، این سازمان یک گروه از محققین را مامور برای بررسی تاثیرات مخرب وجود شرکت‌های خارجی در این کشور بر کمپانی‌های محلی آن، کرد.

آقای Roger Kay رئیس بخش تحقیقاتی شرکت Endpoint Technologies Associates، قبلا کره‌ی جنوبی را متهم به داشتن دستور جلسه‌ی محافظ کارانه دانسته بود. او در یک مقاله بیان کرده بود که کمیسیون تجارت عادلانه‌ی کره در سال های اخیر به شدت در حال پیگیری بوده و اتهامات دروغینی را به شرکت‌های خارجی فعال در این کشور وارد می کند.

گفته شده که این حمله در نتیجه‌ی تحقیق و بررسی‌های طولانی مدت درباره‌ی قرارداد‌های اپل با همکاران خود در این کشور، بوده است.

 

نظر شما درباره‌ی اقدامات اخیر سامسونگ علیه اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mTAAHAAm

ناسیونالیسم کره ای

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف مظفری
دنیای مجازی، دنیا‌ی اولِ منه :)