حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هدست واقعیت مجازی بعدی سامسونگ، یک هدست مستقل خواهد بود

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سامسونگ، واقعیت مجازی

آینده در دستان هدست‌های مستقل خواهد بود. این به آن معنی است که در آینده هدست‌هایی که با ویژگی Inside-Out شناخته‌ می‌شوند، هیچ گونه وابستگی برای اجرا به سیستم‌هایی که در حال حاضر به آن متصل می‌شوند، نداشته و هدست‌هایی که دارای قابلیت یاد شده هستند به طور کاملا مجزا و مستقل مورد استفاده قرار خواهند گرفت. با ترنجی همراه باشید.

برای مثال می‌توان به هدست Gear VR اشاره داشت که برای استفاده از آن نیاز به یک گوشی هوشمند دارید تا درون این هدست قرار گرفته و به دنبال آن تجربه‌ی واقعیت مجازی را برای شما به ارمغان بیاورد.

طبق شنیده‌ها سامسونگ در حال کار بر روی هدستی با توانایی‌های بیشتر بوده که همچنین دارای آزادی عمل درجه 6 (DoF) در مقایسه با آزدی عمل درجه‌ 3 به کار گرفته شده در هدست‌های کنونی، می‌باشند.

همچنین این هدست‌ها به همراه قابلیت Room-Scale Tracking عرضه خواهند شد که اجازه می‌دهد کاربر تجربه‌ی غوطه‌ورانه‌تری در مقیاس محیط محل استفاده از هدست داشته باشد. این نکته به این معناست که از این پس هدست‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی خواهند کرد، محیطی که کاربر در درون دنیای واقعیت مجازی در حال تجربه‌ی آن است را در مقیاس با اتاق محل استفاده‌ی این هدست‌ها، هماهنگ می‌کنند.

در حال حاضر در حدود 1000 عنوان بازی و برنامه وجود دارد که از Gear VR به طور کامل پشتیبانی می‌کنند. سامسونگ همچنین برنامه‌ی کاملا جدیدی برای پیاده‌سازی اکوسیستمی از پخش زنده‌ی ویدیوهایی با کیفیت K4 از طریق دوربین های 360 درجه، دارد.

ویدیو زیر یک معرفی کامل و جامع از مشخصات هدست‌های آینده ساخت سامسونگ است که توسط Taeyong Kim معوان رئیس سامسونگ الکترونیک در کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ به نمایش گذاشته شد.

[aparat id=”yGk0e”]

در حال حاضر کمپانی‌های دیگری که اعلام آمادگی برای عرضه‌ی همچین هدست‌هایی داشته‌اند شامل هدست Oculus Go از کمپانی فیسبوک و Vive Focus از سوی شرکت‌های HTC و Valve می‌باشند.

 

نظر شما در رابطه با فناوری واقعیت مجازی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف مظفری
دنیای مجازی، دنیا‌ی اولِ منه :)