حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شایعه: Samsung Galaxy S9 با اسکنر عنبیه چشم و تشخیص چهره بهبود یافته عرضه خواهد شد

نوشته

6 سال قبل | 5 دیدگاه | سامسونگ، شایعات، موبایل

پرچمدار بعدی سامسونگ مجهز به سیستم‌های تأیید هویت بیومتریک پیشرفته‌تر می‌شود. طبق گزارش جدیدی که توسط ETNews منتشر شده است، این غول تکنولوژی در تلاش است تا با استفاده از بهبود‌های نرم افزاری، فناوری تشخیص چهره را برای Galaxy S9 سریع‌تر سازد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

همچنین رسانه‌های کره‌ای گزارش می دهند که سری بعدی Galaxy S همانند Galaxy S8 و S8 Plus مجهز به یک سنسور دوربین جلو 8 مگاپیکسلی می‌باشد. یکی از ناظران صنعتی بی نام و نشان علاوه بر بهبود سرعت دو سیستم، افزود: “ممکن است امکانات جدیدی به نرم افزارهای کاربردی اضافه شود”.

همانطور که احتمالا می‌دانید، آخرین پرچمداران سامسونگ یعنی سری S و Note، علاوه بر اینکه به سنسور تشخیص اثر انگشت مجهز هستند، به اسکنر عنبیه چشم و تشخیص چهره نیز مجهز هستند. سیستم تشخیص چهره اولین بار در سال 2011 در نسخه Ice Cream Sandwich اندروید تحت عنوان Face Unlock عرضه شد.

در آن زمان، این ویژگی به خاطر غیر قابل اعتماد و آسیب پذیر بودن منسوخ شد، اما سامسونگ با معرفی جدیدترین گوشی‌های هوشمند خود به همراه دوربین‌های سلفی با کیفیت و بهبود و سرعت بخشیدن به فرآیند احراز هویت، سعی در احیای این ویژگی داشته است. با این حال، دور زدن اسکنر چهره در Galaxy S8 نسبتا آسان است و اگر یک عکس با وضوح بالا از چهره خود داشته باشید، به سادگی می‌توانید آن را فریب دهید و قفل دستگاه را باز کنید.

از سوی دیگر، کارشناسان، اسکن عنبیه را به عنوان یکی از امن‌ترین فرم‌های احراز هویت بیومتریک می‌دانند که می‌توانند در حال حاضر در دستگاه‌های تلفن همراه استفاده شود. سرعت این روند به اندازه اسکن چهره سریع نیست، اما بسیار غیر قابل نفوذتر و امن‌تر است.

با این حال، سامسونگ تنها شرکتی نیست که از  اسکنرهای بیومتریک استفاده می‌کند، بلکه آیفون 10 اپل نیز مجهز به تکنولوژی جدید FaceID می‌باشد که قبل از باز کردن قفل تلفن، یک اسکن سه بعدی از صورت ایجاد می‌کند. جالب خواهد بود ببینیم که این رقابت چه خواهد شد و چه فناوری از نظر قابل اطمینان بودن برتری خواهد یافت.

نظر شما در این باره چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Hrkhk

اگه بتونن سرعت اسکن عنبیه رو به سرعت اثرانگشت برسونن عالی میشه… در حال حاضر اثرانگشت امن ترین و سریع ترین هست…

Sajad

البته بر اساس کلیپ های مقایسه ای سرعت اسکنر عنبیه گلکسی نوت ۸ از تشخیص چهره آیفون X سریع تره.

amir shar

فراموش نشه عنبیه نوت ۸ از فیس آی دی ایفون ۱۰ هم امن تره

Peiman

اینطورکه معلومه متاسفانه سنسور مادون قرمز و تشخیص چهره سه بعدی مدارهای . همون سنسور با دقت بیشتر

mTAAHAAm

لازم و کاربردیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
یوسف روشندل
Linkedin: linkedin.com/in/yrlp98