حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

5 قابلیت برجسته وان پلاس 5T از جمله تشخیص چهره فوق سریع

نوشته

6 سال قبل | 8 دیدگاه | تماشا کنید، وان‌پلاس

وان پلاس 5T دیروز به صورت رسمی معرفی شد و شاهد بهبودهای جزئی در آن بودیم. به جز نمایشگر بدون حاشیه و دوربین دوگانه با تغییر راهبرد در استفاده از دوربین دوم و نوع آن می توان موارد جذاب دیگری را نیز در وان پلاس 5T دید. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به 5 قابلیت برجسته وان پلاس 5T و آن را بهتر بشناسیم.

 

طراحی وان پلاس 5T هر چند تغییر زیادی با نسل قبلی خود نکرده است اما می توان خوشحال بود که یک موبایل تمام شیشه ای دیگر به بازار تحویل داده نشده است! در حال حاضر سونی، گوگل و وان پلاس از شرکت هایی هستند که فعلا به پرچمدار شیشه ای نه گفته اند و دستگاه آلومینیومی خود را روانه بازار می کنند. حقیقتا یک دستگاه آلومینیومی می تواند اطمینان خاطر بیشتری برای کاربر به ارمغان بیاورد. بازخورد کلیدهای فیزیکی خیلی خوب و شارپ است که می تواند یک چیز کوچک اما تاثیرگذار در تجربه کاربری شما باشد.

اجازه بدهید درباره دوربین کمی بیشتر صحبت کنیم. دوربین دوم وان پلاس 5T دیگر تله نیست! این یعنی دو دوربین با رزلوشن های 20 و 16 مگاپیکسلی معمولی دارید که این بار هر دو f/1.7 دارند. هر چند دوربین دوم تله نیست اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید تصاویر پرتره بگیرید. زوم اپتیکال قطعا اینجا حذف شده اما پس دوربین دوم چرا؟ این برای ما هم سوال است! وان پلاس می گوید در شرایط نوری ضعیف، یعنی حدودا کمتر از 10 لاکس (LUX) فعال می شود و با اذغام 4 پیکسل (!) از نویز جلوگیری می شود و در نتیجه تصویری کم نویزتر و با کیفیت در شرایط نوری ضعیف ارایه خواهد شد! باید کمی صبر کنیم تا بررسی های بیشتر جهت برآورد کیفیت آن انجام شود.

تشخیص چهره ابَر فوق سریع!

به دقیقه 4 و 56 ثانیه بروید و حتما آن را ببینید! نمی دانم چطور اینقدر سریع است اما هست! اصلا انگار وجود ندارد و این خیلی جذاب است. البته اینکه دیگر نمی توانید صفحه قفل را چک کنید و اعلانیه ها را ببینید یا موسیقی را کنترل نمایید جالب نیست ولی فوق العاده سریع است. درباره امنیت هیچ صحبتی نشده و از آن جا که قابلیت پرداخت Android Pay با آن انجام نمی شود، یعنی ایمن نیست. هیچ فرستنده مادون قرمزی روی دوربین جلو قرار ندارد و تشخیص چهره فقط با دوربین جلو صورت می پذیرد، در نتیجه اگر جایی باشید که تاریک باشد احتمالا خوب کار نکند! این مهم نیست چون احتمالا همزمان شما می تواند هر دو حالت امنیتی را فعال داشته باشید، پس از اثر انگشت استفاده می کنید.

وان پلاس 5T با مواردی خوب و دوست داشتنی از نسل پیشین خود ارایه شد است. برای مثال جک 3.5 میلی متری صدا هنوز همینجاست که موضوع خیلی دوست داشتنی است. رابط کاربری اکسیژن بسیار نرم و سریع و بدون حاشیه است که شما را روی اصل عملکرد خود متمرکز می کند.

متاسفانه وان پلاس 5T همچنان با اندروید 7.1.1 ارایه می شود که اینجا ناامید کننده ظاهر شده است. این شرکت قول داده است که به زودی اندروید 8 برای این دستگاه ارایه می شود. نظر شما درباره وان پلاس 5T چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

یه مقایسه دیدم که دوربین و صفحه تفاوت چندانی نداشتند باهم . بیشترین تغییر مربوط به طراحی میشه

REZA

این حالت تشخیص چهرش همون حالتیه ک تو اندروید هست؟فقط یکم پیشرفت شده،چون الانم واسه من هست ولی بیه ثانیه طول میکشه در بهترین حالت.
فک نکنم این حالت وان پلاس در حد ایفون ده باشه اصلا

siavash-t

راستش این به جز مزایا چند تا عیب هم اضافه کرد! بنفش شدن رنگ صفحه نمایش وقتی که گوشی رو زیاد به یه سمت می چرخونی، نبود شارژ وایرلس (می دونم هنوز خیلیا استفاده نمی کنند. ولی در حال حاضر که حتی آیفون ها هم به این قابلیت مجهز شدند، نبودنش تو این گوشی یه مقدار عجیبه!)، و یه جورایی بیرون زدگی دوربین پشت گوشی که نمی دونم چرا، ولی تو این ویدیو به نظرم رسید انگار از وان پلاس ۵ بیشتره! یا حداقل اینجوری به نظر من رسید. اگه اشتباه نکنم گفت که قابلیت ضد آب هم نداره انگار. و برای دوربین گوشی هم کلمه shaky رو بکار برد. اینکه نوار حاشیه موقع فیلم دیدن کنار صفحه نمایش به وجود میاد هم یه جورایی زجر آوره. البته این مورد برای بیشتر پرچمدارهای حال حاضر مثل آیفون ۱۰، اس ۸، نوت ۸ و … هم هست. ولی از اینکه بدنه گوشی رو شیشه ای نکرده خوشم اومد. معنی نداره یه گوشی گرون بخری (اونم به پول ما) و بعد تا یه بار خورد زمین، صفحه اش بشکنه!

Peiman

موافقم. این گوشی نظرمو جلب نکرده و یه سری انتقاد ها بهش وارد

siavash-t

دوست عزیزی که هی به نظرات من منفی می دی. یه بار گفتم اگه مخالفی بیا پاسخ رو بزن، بگو به این دلیل و این دلیل حرفت اشتباهه. ولی الکی منفی نده. من معمولا تمام سعی ام رو می کنم که خونسرد باشم و مودب. ولی حالا که اینجوری می خوای، انقدر منفی بده تا منفی دونت …‌. شه!

Mortazavi

سیاوش جان انقدر به منفی دادن حساس نباش
این طبیعیه که یکی با نظر شما موافق نباشه و قصدcm گذاشتن رو نداشته باشه و از این آپشن سایت استفاده کنه و منفی بده.
مهم اینه که نظرات تخصصی باشه و مودبانه نه تعصبی بی ادبانه که نظر شما کاملاً محترمانه بود?

siavash-t

آخه بحث اینه که تقریبا همه اینها رو خود طرف تو ویدئو گفت. من تقریبا چیزی از خودم اضافه نکردم که کسی باهاش موافق باشه یا نباشه! ولی راست میگی. کلا هم با این نوع آدما نمیشه بحث کرد…

Mortazavi

اگه دوربین دوم مخصوص مکان های تاریک هست بهتر بود ۸ یا ۱۰ مگاپیکسلی و با پیکسل های غول‌پیکر باشه اونوقت این گوشی میتونست بهترین ترکیب دوربین دوگانه رو داشته باشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)