حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چین درصدد ساخت یک شاتل فضایی بر پایه سوخت هسته‌ای است

سازمان علوم و فناوری‌های فضایی چین (The China Aerospace Science and Technology Corporation) که از پیمانکاران اصلی برنامه‌های فضایی در بین کشور‌ها می‌باشد، اعلام کرده که آن‌ها در حال کار بر روی یک برنامه بلند پروازانه‌ی فضایی که شامل ساخت یک شاتل فضایی صددرصد طراحی شده بر اساس انرژی هسته‌ای، هستند. با ترنجی همراه باشید.

این برنامه فضایی روشن می‌سازد که دولت چین درباره‌ی آینده علوم فضایی خود چه در سر داشته و همچنین این کشور در نظر دارد تا سال 2040 این پروژه را تکمیل و پیاده سازی کند.

 

این اقدامات همچنین شامل برنامه‌های توسعه و پیشرفت راکت‌های حال حاضر خانواده‌ی Long March بوده که چین از دهه‌ی 1970 در حال استفاده از آن‌ها می‌باشد. همچنین این مهم مشخص کننده‌ی هدف دولت چین برای تکمیل نسخه‌ی کم هزنیه‌ی راکت Long March 8 در طی چند سال آینده است. این برنامه سازمان علوم فضایی چین (CASC) را قادر می‌سازد تا در زمینه‌های رقابتی فروش سرویس‌های فضایی در بین کشور‌های مختلف، نقش پر‌رنگ‌تری را ایفا کند.

 

از دیگر اهداف این برنامه‌ی فضایی همچنین می‌توان به ساخت فضاپیما‌هایی با قابلیت استفاده مجدد برای اهداف گردشگری در فضا اشاره داشت. برخی کمپانی‌ها و شرکت‌های سرشناس در این زمینه نیز در حال فراهم کردن ملزومات سفر‌های فضایی برای استفاده‌ی عموم مردم هستند.

 

کشور چین همچنین در‌صدد توان‌مند‌ سازی راکت‌های سری Long March در زمنیه‌ی قابلیت استفاده‌ی دوباره نیز طی 20 سال آینده بوده و در نظر دارد تا وسایل حمل‌و‌نقل و سیاره‌پیما‌ی جدیدی تا سال 2040 معرفی و عرضه کند. سیاره‌پیما‌ها می‌توانند برای مقاصد گوناگونی از جمله جابه‌جایی بر روی سطح سیاره‌ها، معدن‌کاوی آن‌ها برای دستیابی به منابع ارزشمند و اَبَر پروژه‌های دیگری همانند ساخت نیروگاه‌های خورشیدی، مورد استفاده قرار بگیرند.

 

سازمان علوم فضایی (CASC) این کشور اعلام کرد که ساخت فضاپیمایی بر پایه‌ی انرژی هسته‌ای تا سال 2040 قابل دستیابی بوده اما جزئیات خاص دیگری از آن آشکار نساخت. روشن است که دولت چین تمهیدات ویژگی در جهت رازداری و مخفی نگه‌داشتن مشخصات این پروژه‌ی عظیم در نظر دارد.

 

نظر شما درباره‌ی پیشرفت‌های صورت گرفته در امور فضایی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف مظفری
دنیای مجازی، دنیا‌ی اولِ منه :)