حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پرچمدارهای 2018 سامسونگ با وجود گران بودن لوله های خنک کننده، به آن مجهز می شوند

نوشته

6 سال قبل | 7 دیدگاه | سامسونگ، شایعات

روز به روز دستگاه های موبایل قوی تر می شوند. این قدرت بالاتر طبیعتا گرمای بیشتری نیز تولید می کند که این موضوع مطلوب نیست. دستگاه های موبایل از نظر محدودیت های خنک کردن پردازنده بسیار در تنگا قرار دارند. شاید سیستم های بسیار عالی بازی یا ویرایش تدوین وجود داشته باشید و حتی با نیتروژن مایع خنک شوند اما نگاهی به موبایل خود بیاندازید! چگونه باید خنک شود و کارای کلاس دسکتاپ را ارایه کند؟ خب راه های متنوعی هست و یکی از آن ها لوله های خنک کننده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره احتمال استفاده سامسونگ از این سیستم حتی برای سال آینده و پرچمدارهای 2018 این شرکت صحبت کنیم.

سیستم لوله های خنک کننده در موبایل راه حلی گران برای کنترل دما است اما اگر نمی خواهند مشکل داغ شدن عجیب و غریب مثل چیزی که در سال 2015 دیدیم را دوباره تکرار کنند، باید به فکر استفاده از این سیستم ها باشند. به دلیل گران بودن و سخت بودن تامین قطعات شایعه احتمال عدم استفاده سامسونگ از این فناوری در پرچمدارهای 2018 خود وجود داشت.

همچنین شایعات دیگری درباره استفاده از سیستم های انتقال حرارت دیگر از نوع vapor chambers وجود دارد اما هنوز این سیستم ها آماده استفاده به صورت کلی و تجاری نیستند. علاوه بر آن قیمت بالاتری دارند و به دلیل نوع فیزیکی که دارند استفاده از آن درون موبایل سخت است. با تمام این مشکلات اما عملکرد بهتر خواهند داشت و منبعی ناشناخته عنوان کرده است که شاید تا سال 2019 این سیستم خنک کنندگی درون موبایل ها به کار برده شود.

سامسونگ اما برای پرچمدارهای سال 2018 خود که احتمالا گلکسی اس 9 و گلکسی نوت 9 باشند از سیستم خنک کننده لوله های حرارتی استفاده خواهد کرد. بدین صورت امیدواریم که سال 2018 شاهد داغ شدن بیش از حد موبایل ها نباشیم.

نظر شما چیست؟ تا کنون تجربه موبایلی که خیلی داغ شود را داشته اید؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amir shar

درود. آقای عطایی لطفا لیگ بعدی رو بزارید منتظریم رای بدیم

Peiman

احتمالاً ،پردازنده اسنپ ۸۴۵ موقع فعالیت دمای بالایی داشته . نمی‌دونم این فقط یه حدس

Sajad

مشکل حرارت تو گوشی های سامسونگ تقریبا کم شده یا برطرف شده ولی الجی هنوز این مشکل رو داره. من با G6 کار کردم و به نظرم خیلی داغه. حتی تو استفاده کاملا عادی.

siavash-t

شاید شاید سری بعد با شماره ۹ تولید نشه. یا اینکه تو کره با یه دیگه و تو کشورهای دیگه با پسوند ۹ تولید بشه. چون کره ای ها عدد ۹ رو نحس می دونند.

siavash-t

*با یه اسم یا شماره دیگه

Mortazavi

بنظرم لوله خنک کننده هنوز میتونه راه حل مناسبی باشه چون تونست از پس اسنپه۸۱۰ با اون دمای ترمیناتورش بر بیاد ولی با قوی تر شدن پردازنده ها باید فکر جدیدی واسش کرد
حس من میگه تا ۵سال آینده سخت افزار اسمارت فونها هم قدرت پی سی های قوی میشه که خوب نیاز مبرم به خنک کننده های حرفه‌ای تری داره
یه مقاله در مورد استفاده از فن های بسیار کوچک تو گوشی ها خوندم که خیلی خیلی جالب بود و تنها نکته منفیش رو ظرفیت کم باتری گوشی ذکر کرده بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)