حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شرکت اینتل برای نیمه دوم سال 2018 نوع جدیدی از ماژول‌های حافظه را عرضه می‌کند!

به تازگی شرکت اینتل اعلام کرده است ماژول‌های حافظه‌ Optane خود را در نیمه دوم سال میلادی 2018 عرضه خواهد کرد. در ادامه مطلب با ترنجی همراه باشید.

همانطور که در ابتدای مطلب خوانده‌اید شرکت اینتل به تازگی از زمان عرضه بزرگترین تغییر در حافظه‌های اصلی کامپیوتر پرده برداشته است. ماژول‌های حافظه Optane از سوی شرکت اینتل همانند DRAM های امروزی از کمترین میزان تاخیر و از سرعت بالایی برخوردارند، اما تغییری در این میان وجود دارد که آن قابلیت ذخیره اطلاعات در زمانی است که این حافظه‌ها از انرژی برخوردار نیستند؛ بنار بر خاصیت NAND مانندی که این گونه حافظه‌ها دارند امکان باقی ماندن اطلاعات در حالت گفته شده امکان پذیر است.

 

ابتدا شرکت اینتل در خلل کنفرانس جهانی USB 2017 به معرفی ماژول‌های DIMM Optane پرداخت، و در ابتدا این گونه حافظه‌ها را یک گونه درایو ذخیره ساز اطلاعات معرفی کرد. اما به علت پرسرعت‌بودن این حافظه‌ها حالا مشاهده می‌شود از این گونه حافظه‌ها به عنوان حافظه‌های اصلی نیز استفاده کرد. پس از عرضه این حافظه‌ها طبق معمول، ابتدا بخش‌های سازمانی که از رایانه‌های بسیار قدرتمندی برخوردار هستند از این تکنولوژی نو موسوم به 3D Xpoint استفاده خواهند کرد. عرضه ماژول‌های حافظه Optane می‌تواند بر روی قیمت بسیار بالا حافظه‌های اصلی در این روزها تاثیر گذار باشد و سبب کاهش قیمت این حافظه‌ها باشد. نظر شما چیست؟ به نظر شما DIMM Optane ها تا چه حدی می‌توانند بازار حافظه‌های اصلی را داشته باشند؟

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد نعمتی
Live, Don't just exist