حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سهم اندروید 8 (Android 8.0) از بازار تنها 0.3 است، اندروید 6 صدرنشین

نوشته

6 سال قبل | 4 دیدگاه | Android، گوگل

اندروید 8 یا همان اندروید اوریو (Android Oreo) حدود 3 ماه است که در دسترس قرار گرفته اما برای دستگاه های بسیار محدود. داستان رشد کند نسخه جدید سیستم عامل محبوب اندروید موضوع جدیدی نیست اما گوگل در نظر داشت تا با عرضه اندروید 8 تا حد امکان این فضای خالی را پر کند و آپدیت های سیستم عامل سریع تر ارایه شوند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا سهم نسخه های مختلف اندروید از بازار را با هم بررسی کنیم.

سهم اندروید 8 از بازار

سهم اندروید 8 از بازار

همانطور که در جدول بالا سهم نسخه های مختلف اندروید را از بازار می بینید، بیشترین درصد استفاده از سیستم عامل اندروید برای نسخه ای است که بیش از 2 سال پیش عرضه شده، یعنی اندروید 6! اندروید 6 با سهمی بیش از 30٪ صدرنشین محبوب ترین نسخه سیستم عامل اندروید است و پس از آن نه حتی اندروید 7، بلکه اندروید 5 با سهم بیش از 27٪ در رتبه دوم قرار دارد. اندروید 7 که سیستم عامل سال گذشته گوگل است در رده سوم و با سهم حدود 18٪ قرار می گیرد و جالب اینکه درصدی دو رقمی از کاربران هنوز از اندروید 4.4 مربوط به 4 سال پیش استفاده می کنند!

اپل همیشه در کنفرانس توسعه دهنده های خود این موضوع را دستمایه خنده می کند و واقعا باید گفت این خنده، خنده ای تلخ برای گوگل و کاربران اندروید است. درصد زیادی از 13.8٪ دستگاه های دارای سیستم عامل اندروید کیت کت یا همان اندروید 4.4 موبایل های ارزان قیمتی هستند که رنگ آپدیت سیستم عامل را به خود ندیده اند و هنوز کاربران از آن ها استفاده می کنند. دستگاه هایی با سیستم عامل اندروید 5 نیز امیدی به دریافت آپدیت برای ارتقا به نسخه جدیدتر ندارند. حال که شرکت ها در تکاپو ارایه آپدیت اندروید 8 برای برخی پرچمدارهای خود هستند، اگر شما اندروید 7 داشته باشید، کاربر خوشبختی هستید!

بحث از هم گسستگی سهم نسخه های مختلف اندروید از بازار بحثی مفصل است. دستگاه های ارزان قیمت بدون آپدیت شدن یکی از اصلی ترین موضوعات موثر است. تاخیر در عرضه آخرین نسخه اندروید برای دستگاه های جدید نیز خود تاثیر بسزایی دارد. گستردگی تولیدکننده ها و عدم پایبندی به خدمات نرم افزاری نیز موضوعی است که مزید بر علت می شود.

شما موبایل اندرویدی دارید؟ چه نسخه ای از اندروید روی موبایل شما قرار دارد؟ نظر شما درباره بحث آپدیت سیستم عامل دستگاه خود چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dr.Sedaghat

سلام وقت و روز همگی به خیر فکر کنم اولین بار پست میزارم
اول لازمه تسلیت عرض کنم به مردم داغدار کرمانشاه از خدواند می خوام بهتون صبر بده
….
سر وقت آپدیت دادن یا شماره رقم آپدیت چی باشه به نظر شخصی بنده مهم نیست الان اندروید باشه یا ای او اس
قبلا ها اندروید واقعا سنگین بود و مشل زیاد داشت و بر عکس ای او اس رون بود و پایدار
اما این 2 سال اخیر داره برعکس میشه از اندروید 6 رون بود ولی مشکل مدیریت رم داشت اما تو 7 برطرف شده به طور کامل
اما از ای او اس 9 که خیلی علی بود تا اومد رو ورژن 10 اگر یادتون باشه پشت سر هم آپدیت و رفع باگ و نارضایتی از خالی شده باطری و مشکلات دیگه
ای او اس 11 هم از وقتی اومده 4 اپدیت واسه رفع باگ داده که هنوز بعضی از باگ هاش رفع نشده و تازگی هم مشکل مدیریت رم در ایفون 10 حالا سخت افزار می خواد هر چی باشه
و جالبتر از همه معمولا سیستم عال جدید که میدونه بیرون مثلا ای او اس 11 واسه گوشی ها جدید تا حدودی بد نیست اما واسه گوشی ها قدیمی معمولا سنگین تر شدن از لحاظ سرعت
پس تعداد گوشی آپدیت رو بگیره مهم نیست 10 تا گ.شی بگیره ولی هر روز یه باگ از بیرون نزنه

Sajad

درسته ولی در هر صورت پراکندکی ورژن سیستم عامل گوشی ها باعث میشه که الزاما همه تجربه کاربری خوبی نداشته باشن. البته پرچمدارها و میانزده های اندرویدی تو این ۲ سال اخیر عالی شدن واقعا. یه موردی که آزار دهنده هست اینه که قابلیت هدی جدید اندروید توسط شرکت ها واسه دیوایس های قدیمی تر ارائه نمیشه. ولی اپل معمولا تا اونجایی که سخت افزار پشتیبانی میکنه قابلیت های جدید رو به آیفون های قدیمی هم میده. این مورد خودش به برندسازی کمک میکنه.

ahmad

شما نیمه خالی لیوان رو دیدید الان اگه به این آمار نگاه کنی حتی اون اندروید هم که میگی عالی شده تنها 3دهمه سهمش پس اندروید هم خوب عمل نکرده بیش از یک سال طول میکشه تا اندروید 8 فراگیر بشه تو این فاصله قطعا اپل با آپدیت مشکلاتو حل خواهد کرد و اندروید تو این مورد خیلی عقبه

Peiman

سرعت و فراگیر شدن اندروید خیلیییی پایینتر از iOS و دلایل زیادی داره که بعید می‌دونم بشه تو به کامنت به همش اشاره کرد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)