حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

به زودی شاهد حافظه‌های GDDR6 از سوی سامسونگ خواهید بود!

اخیرا اطلاعاتی درباره حافظه‌های GDDR6 جدید شرکت سامسونگ منتشر شده است، که بیانگر تفاوت این نوع DRAM با نسل قبلی خود و زمان عرضه آن است. در ادامه مطلب با ترنجی همراه باشید تا به شرح این خبر بپردازیم.

اکثرا می‌دانید که شرکت سامسونگ یکی از تولید کنندگان بهترین نوع حافظه‌های DRAM در جهان است. این شرکت در گذشته حافظه‌های GDDR6 خود را معرفی کرده بود، و امروز نیز اطلاعاتی درباره این حافظه‌ها به بیرون درز پیدا کرده است. این اطلاعات درباره یک نمونه مهندسی هستند که در تصویر شاخص این مطلب نیز مشاهده می‌کنید. طبق منبع خبر این حافظه‌های در حال حاضر بصورت رسمی در حال توسعه هستند و در خلل CES سال میلادی بعدی (2018) عرضه خواهند شد. در طی عرضه این حافظه‌ها می‌توان انتظار داشت شرکت NVIDIA از این حافظه‌ها در کارت گرافیک‌های سری بعدی خود یعنی Volta استفاده کند.

 

طبق این تصویر، مشخص شده است که نمونه حافظه مورد نظر با کد K4ZAF325BM-HC14 از 32 عدد قطعه سیلیکونی تشکیل شده است که به ازای هر کدام 512 مگابایت حافظه موجود است. همچنین طبق منبع خبری این حافظه‌ها با ولتاژ کاری 1.35 V (ولت) به فعالیت خود می‌پردازند. ولتاژ کاری این حافظه یکی از مزایای آن محسوب می‌شود، زیرا در حافظه‌های ویدیویی امروزی نیز می‌توان مشاهده کرد که با ولتاژ کاری 1.5 ولت تنها 8 گیگاهرتز فرکانس موثر را دربردارند.

بنا بر گفته‌های شرکت سامسونگ، این نوع حافظه‌های DRAM در نوع GDDR6 از سوی سامسونگ پر سرعت‌ترین حافظه‌های موجود ویدیویی است، که استفاده آن برای کارهای گرافیکی می‌تواند بسیار لازم باشد. فرکانس موثر این حافظه‌ها 16 گیگاهرتز بوده و پهنای باندی برابر با 64 گیگابایت بر ثانیه را دربر دارد، که در مقایسه می‌توان گفت این مقدار برابر انتقال داده 12 عدد DVD با ظرفیت 5 گیگابایتی در یک ثانیه است. و همانطور که گفته شد، انتظار می‌رود در آینده شرکت NVIDIA در نسل کارت گرافیک‌های Volta خود به استفاده از حافظه‌های پرسرعت GDDR6 جامه عمل بپوشاند.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sajad

واقعا سامسونگ تو عالم تولید حافظه یکه تازی میکنه. کارش خیلی درسته.

Peiman

خیلی عالی

ahmad

Nvidia واقعا شرکت عالی هست حتی اتحاد اینتل و ای ام دی هم نتونست شکستش بده حالا با این حافظه های عالی سامسونگ ببین چه شود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد نعمتی
Live, Don't just exist