حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه دوربین آیفون X با گلکسی نوت 8 و الجی وی 30

نوشته

6 سال قبل | 30 دیدگاه | اپل، ال‌جی، برترین‌های ترنجی، سامسونگ

آیفون 10 (iPhone X) به تازگی در DxO بررسی شد و توانست امتیاز بسیار خوب 97 را از آن خود کند و بهترین دوربین قرار گرفته روی یک آیفون باشد. این دستگاه تنها یک امتیاز با بهترین دستگاه بررسی شده در DxO فاصله دارد و نشان می دهد که می تواند دستگاهی قابل در این زمینه باشد. گلکسی نوت 8 و الجی وی 30 نیز از دستگاه هایی به شمار می روند که توانایی بالایی در عکاسی دارند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا مقایسه دوربین آیفون X با گلکسی نوت 8 و الجی وی 30 را داشته باشیم.

صحنه اول

مقایسه دوربین آیفون X

مقایسه دوربین آیفون X

دراین تصویر هر 3 دستگاه عملکرد بسیار خوبی را داشته اندو جزئیات و گستره دینامیکی بالایی را شاهد هستیم و رنگ ها و کنتراست بسیار خوب است. انتخاب برترین دستگاه از بین این 3 دستگاه کار ساده ای نیست اما به نظر می رسد الجی وی 30 رنگ های نزدیک به واقعیت تری را ثبت کرده است، به همین دلیل این دستگاه را به عنوان بهترین عملکرد انتخاب می کنیم.

صحنه دوم

مقایسه دوربین آیفون X

مقایسه دوربین آیفون X

در این صحنه به وضوح می توان دید که دوربین آیفون X بهترین عملکرد را داشته است. جزئیات به اندازه در بخش های تاریک صحنه و رعایت غلظت رنگ از برتری های این تصویر است. همچنین گستره دینامیکی به خوبی رعابت شده که جزئیات در آسمان نیز کاملا مشخص است اما در وی 30 اینطور نیست.

صحنه سوم

مقایسه دوربین آیفون X

مقایسه دوربین آیفون X

در این صحنه می توان دید که اپل تصمیم گرفته تا تصاویر آیفون ها کمی غلیظ تر از واقعیت به نظر برسد. همانطور که می بینید رنگ قرمز در گلکسی نوت 8 و الجی وی 30 واقعی تر است. همچنین رنگ سفید در الجی وی 30 دقیق تر از گلکسی نوت 8 است.

صحنه چهارم

مقایسه دوربین آیفون X

مقایسه دوربین آیفون X

در این تصویر گلکسی نوت 8 دقیق ترین رنگ ها را ارایه کرده است. همچنین جزئیات بسیار خوب حفظ شده است، به لوگوی روی لباس توجه کنید. آیفون X کمی کنتراست بالاتر و غیر واقعی ارایه می کند و الجی وی 30 دقت رنگ پایینی دارد.

صحنه پنجم

مقایسه دوربین آیفون X

مقایسه دوربین آیفون X

برخی صحنه ها برای مقایسه خیلی راحت تر هستند. مثلا در این صحنه می توان گفت آیفون X بسیار خوبی توانسته از پس ثبت تصویر HDR برآید. گلکسی نوت 8 نیز در این زمینه عملکرد خوبی داشته اما تصویر آن تاریک تر است و رنگ آبی آسمان به خوبی ثبت نشده است. الجی وی 30 اما تصویری کمتر نزدیک به واقعیت ثبت کرده و تصویر سردتر است.

صحنه ششم

مقایسه دوربین آیفون X

مقایسه دوربین آیفون X

در این صحنه که در شرایط نوری چالشی ثبت شده است تفاوت هایی جالب وجود دارد. هر 3 دستگاه توانسته اند جزئیات خیلی خوبی را ثبت کنند اما آیفون 10 (iPhone X) در مقابل توانسته است رنگ گرم تر و نزدیک تر به واقعیت را ثبت کند. الجی وی 30 نسبت به گلکسی نوت 8 امتیاز بیشتری می گیرد و احتمالا دلیل را در رنگ های دقیق تر می توان دید.

صحنه هفتم

مقایسه دوربین آیفون X

مقایسه دوربین آیفون X

یک صحنه تاریک دیگر و عملکردهای متفاوت! بسیار مشخص است که تصویر آیفون 10 (iPhone X) به واقعیت نزدیک تر است. گلکسی نوت 8 مقداری جزئیات بیشتر دارد و در نهایت تعجب الجی وی 30 با f/1.6 که شاید انتظار برود عملکرد فوق العاده ای داشته باشد، تاریک تر و کم جزئیات تر است.

صحنه هشتم

مقایسه دوربین آیفون X

مقایسه دوربین آیفون X

در این صحنه شاید با دید کلی تفاوت زیادی بین گلکسی نوت 8 و آیفون 10 (iPhone X) نباشد اما وقتی کمی بیشتر دقت کنید تصویر گلکسی نوت 8 بسیار شفاف تر، کم نویز تر و پر جزئیات تر است. الجی وی 30 اما تصویری کمی تاریک تر ارایه می کند که البته به نظر ما اینجا لیاقت امتیاز بالاتر از آیفون 10 (iPhone X) را دارد، نه به دلیل روشنایی بلکه به دلیل جزئیات و تصویر نرم تر.

صحنه نهم

مقایسه دوربین آیفون X

مقایسه دوربین آیفون X

هر چند آیفون در این صحنه با شرایط نوری ضعیف تصویر روشن تری ثبت کرده است اما جزئیات در قسمت لامپ از بین رفته است. گلکسی نوت 8 توانسته است بالانس خوبی بین نقاط روشن و تاریک داشته باشد. الجی وی 30 در مقابل اما تصویر تاریک تری ارایه کرده است و این مایه تعجب است.

امتیاز کلی

مقایسه دوربین آیفون X

مقایسه دوربین آیفون X

به صورت کلی می توان گفت هر 3 دستگاه دوربین های قابلی دارند اما آیفون 10 (iPhone X) توانسته است با امتیاز کمی از گلکسی نوت 8 بهتر عمل کند، همان مقداری که گلکسی نوت 8 از آیفون 8 پلاس بهتر عمل کرد!

خیلی عجیب است که الجی وی 30 با سخت افزار بسیار قابل اما عملکرد پایین تری نسبت به دو دستگاه دیگر دارد. آیفون 10 (iPhone X) با مشخصات بهتر نسبت به آیفون 8 پلاس توانسته است در این تست ها عملکرد بهتر داشته باشد. گلکسی نوت 8 نیز یکی از بهترین دوربین های موبایل بازار است.

نظر شما درباره مقایسه دوربین آیفون X با گلکسی نوت 8 و الجی وی 30 چیست؟ تصاویر با کیفیت اصلی در منبع مطلب موجود است.

اشتراک در
اطلاع از
30 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Rog_Pc_Gamer

همشون فوق العادن فقط وی 30 کمی تو دوتا عکس ( که میدونیم کدوما هستن ) بدجور از بقیه عقب موند

Yas

بنظر من نوت٨ تو محيطهاى تاريك بهتر بود
در كل نوت٨ سرتر از اون دوتا بود

Peiman

نظرت محترمه اما امتیاز ها چیز دیگی رو نشون میدن

Rog_Pc_Gamer

0.1 امتیاز نهایی اینقدر دعوا نداره پیمان جان ولی توی تاریکی توی عکس اولیه با اختلاف کم ایفون پیروز میشه ولی توی عکس دوم به وضوح دیده میشه نویز نوت کمتره و توی عکس تاریک سوم هم با وجود اینکه ایفون پر نور تر از نوت 8 هست ولی جزییات لامپ رو محو کرده

Peiman

به جان خودم من با کسی دعوا نکردم

Rog_Pc_Gamer

شوخی بود پیمان جان
بیخیال برادر

ahmad

سایتهای معنبر بررسی و همچنین این بررسی بر برتری ایفون اشاره دارن

Pouya

تو عکس اول وی سی ک از ایکسو نوت 8 ضعیف تره ک شما اسمون رو ببین جزئیات و رنگ ها رو :/ البته حتما اینا یه چیزی میدونن ک اینجوری نمره دادن هر چی باشه بیشتر از من حالیشونه

Peiman

چرا v30 بعد از این همه مدت هنوز عرضه نشده؟؟؟

ahmad

ایفون عالی بود و نشون داد dxo الکی 101 نداده بهش

Rog_Pc_Gamer

احمد جان اون زمان توی فون ارنا نوت ایفون 8 و بقیه رو شکست میداد میگفتی همه پرچمدارا در یک حد هستن اینجا که واقعا در یک حد هستن ( شاید تو یکی دوتا عکس وی 30 کم بیاره) و نوت 8 فقط 0.1 امتیازش کمتر از ایفون شده شما میگی ایفون عالیه و نمره 101 دکسو رو میگید

البته شوخیه جدی نگیر زیاد حرفمو :))

ahmad

تو قدرت دوربین نوت شکی نیس من دوربین نوت رو زیر سوال نمیبرم فقط گفتم ایفون حقشه اول بشه همونطور که تو پست مقایسه دوربین ایفون 8 پلاس گفتم نوت از ایفون بهتر بود

Rog_Pc_Gamer

بیشتر برای زیاد شدن کامنت هام اینکارو میکنم

Mahdi.L

آیفون و نوت هر دو دوربین های قابلی دارن
نکته ای تو دوربین نوت۸ و آیفون هست شاید نسبت به قبل حالت معکوسی پیدا کردن
نوت۸ رنگارو دیگه مثل سری های قبل پر رنگ و غلیظ نشون نمیده و بیشتر سعی کرده به سمت طبیعی تر شدن بره و آیفونم یک مقداری کم به غلیظ کردن رنگا رو آورده نسبت به قبل
اسپید تست IPHONE X vs NOTE8:
https://youtu.be/uL99tRQR9W0
عجیبه تا حالا سایتا اینو پوشش ندادن^_^

AlireZ2a

هرسه گوشی عملکرد خوبی داشتن در مجموع ولی باتوجه به گشودگی دیافراگم V30 واقعاً توی نور ضعیف انتظار بیشتری ازش میرفت

Sajad

بالانس نور سفید تو تصاویر آیفون بهتره ولی توی تاریکی نوت تصاویر بهتری میگیره.

mTAAHAAm

این همه قیمت آنوقت یک دهم از نوت8 و شش دهم از وی 30 بیشتره؟

Peiman

داداش نوت و ایفون فقط 50 دلار اختلاف قیمت دارند

Men

این مقایسه اصلا درست نیستش مخصوصا اینکه وی 30 احتمالا آپدیت نرم افزاری برای دوربینش هنوز ارائه نشده مثلا تو مقایسه ای که تو سایت گجت نیوز گذاشته کاربران سایت به دوربین الجی وی 30 بیشتر از نوت 8 رأی دادن و اول شده
اینم لینکش
http://gadgetnews.ir/221281/galaxy-note-8-camera-results/

Big S

ب نظرم عکس اخر نمره نوت باید کمی بیشتر میشد

konqi

“در نهایت تعجب الجی وی 30 با f/1.6 که شاید انتظار برود عملکرد فوق العاده ای داشته باشد، تاریک تر و کم جزئیات تر است.”
من فقط راجع به این قضیه‌ی اپرچر یا گشادگی دیافراگم یا f یه شفاف‌سازی بکنم؛ درسته که حداکثر گشادگی دیافراگم وی۳۰ بیشتر از بقیس (f1.6) اما هر عکسی رو که با این f نمیگیره!
اگر قرار باشه بخواد عکس هفتم و نهم رو با f1.6 بگیره تو کل عکس فقط یک عمق خاص واضح و بقیه‌ی عکس (با تفاوت عمق چند سانتی‌متری) بلور میشه!
f1.6 بیشتر در عکاسی پورتره و سوژه‌های تکی یا ایجاد افکت‌ها و خلق عکس‌های فلو و فوکوس کاربرد داره نه مثلا عکاسی از ساختمان یا دکوراسیون!!

Mortazavi

دوست عزیز اکثر اسمارتفون ها از جمله وی30 دیافراگم ثابت دارند یعنی تمام عکس ها با دیافراگم 1.6 هست

Mortazavi

خداییش سه تاشون کم نقص و عالی بودن

ولی

کاملاً مشخصه خواستن وی30 سوم بشه

اما دلیلش اینه جاهایی که وی30 فقط کمی ضعیف تر بوده 1.5 یا 1 امتیاز کم دادن ولی جاهایی که بهتر بوده 0.5 امتیاز بیشتر گرفته

دیگه از این طرفداری های الکی از اپل و سامسونگ خسته شدم، اگه واقعا اینها بهترین هستند چرا انقدر تقلب و شیطنت در مقایسه ها و مطالب؟!!!

البته سایت خوب ترنجی فقط مترجم بوده و بابت پوشش کامل خبر ازشون تشکر می کنم

بیر

بله دقیقا

متاسفانه ال جی پول تبلیغات زیادی خرج نمی کنه و نمی تونه سایت‌هایی مثل سامسونگ آرنا! (فون آرنا) و اپل مارک(دگزومارک) رو بخره.
این امتیاز دهی ها در حالی انجام میشه که پرچمدار ال جی در بسیاری از بررسی های بیطرفانه عملکرد بهتری داره.

Mr. Dandelion

دوربین اصلی V30 دریچه دیافراگم F1.6 داره و نور بیشتری رو دریافت می‌کنه. در نتیجه عکس‌های شما رو روشن‌تر و زنده‌تر نمایش می‌ده. ترکیب دریچه دیافراگم F1.6 با لنز شیشه‌ای شفاف رنگ‌ها رو دقیق‌تر و تصاویر رو واضح‌تر از لنزهای پلاستیکی ثبت می‌کنه. ال‌جی V30 قدرتمندترین دستگاه تصویربرداری در عرصه تلفن‌های هوشمند به حساب میاد. من فک کنم هیچ تلفنی تو بازار به گرد وی 30 هم نمیرسه . همون طور هم که می بینید عکسا طبیعی ترن تا عکسای پر رنگ و اشباع شده تو ایفون و سامسونگ.

Mr. Dandelion

تو بیشتر عسکای آیفون و نوت 8 سامسونگ اغراق تو رنگه اما عکسای وی 40 طبیعی تره. این همه امکانات درجه یک تو وی 30 هست که تو هیچ گوشی پرچمدار جدید نیست. توی خیلی از سایت های خارجی V30 ال جی رو تنها رقیب آیفون 8 و نوت 8 دونستن با امکاناتی که خیلی پیشرفته تر هستش. هم وزنش کمتره هم کیفیت ساخت و بدنه اش خیلی مرغوب تره. مهم تر از همه این که از نظر دوربین فوق العاده قویتره و دریچه دیافراگم F1.6 توی وی 30 نور بیشتری رو به سوژه میتابونه که هم عکاسی و فیلمبرداری در شب و هم در روز رو خیلی بهتر میکنه. و دیگه اینکه استفاده از لنز شیشه ای به جای پلاستیکی وضوح و شفافیت عکسا رو خیلی بیشتر میکنه.. از نظر عملکرد عکاسی در شب و شرایط کم نور، در حال حاضر وی 30 بهترین تلفن هوشمند دنیاست. نمایشگر OLED Full Vision هم خیلی وضوح و کیفیت تصویر رو بیشتر می‌کنه و مصرف انرژی کمتری هم داره.

Mr. Dandelion

امکانات رابط کاربری هم در نتیجه بی تاثیر نیست . رابط کاربری ال جی UX از نسخه 3 به بعد خیلی بهتر شد. در عین حال که ظاهر شیک، مدرن و ساده ای داره و عاری از گونه پیچیدگی هستش اما امکانات خیلی قوی در جهت سهولت در کار با منوها و در دسترس بودن قابلیت هایی که بیشتر بهشون نیاز هست داره. چند وظیفگی و امکانات صوتی و تصویری در رابط کاربری ال جی حرف نداره. ال‌جی V30 با رابط کاربری پیشرفته‌تر نهایت سهولت رو با گزینه‌های شخصی‌سازی بیشتر ارائه می‌ده. بهترین امکانات چندرسانه‌ای، شخصی‌سازی توسط کاربر و امکانات بصری مفید در رابط کاربری هوشمند ال‌جی وی 30 هستش. تجربه کاربری جدید +UX 6.0 ال‌جی در V30 برای سازگاری بیشتر با نمایشگر OLED FullVision با نسبت تصویر ۱۸:۹ بهینه شده و علاوه بر این، گزینه‌های بیشتری رو برای شخصی‌سازی و تجربه کاربری ملموس‌تر و عینی‌تر فراهم می‌کنه. این رابط کاربری جدید به گونه‌ای طراحی شده که کاربرا بتونن از قابلیت‌های پیشرفته آن به طور کامل استفاده کنن.

Mr. Dandelion

دوربین ال جی وی 30 امکانات خیلی خوب و ساده ای داره. که در عین سادگی قابلیت های خیلی زیادی هم داره. مثلا تو همین UX 6.0+ که برای وی 30 ساخته شده قابلیت گرافی برای عکاسی و کلی حالت‌ مختلف تصویربرداری مانند حالت تصویربرداری خودکار، grid shot، snap shot و match shot رو ارئه میده. امکانات امنیتی برای قفل، تشخیص صدا، نمایشگر همیشه روشن که حالا ه شکل شناور و شفاف هستش و هر وقت میخایم حاضر میشه امکاناتی هستند که به جز ال جی، هیچ رابط کاربری دیگه ای نداره

Mr. Dandelion

به احتمال زیاد این وی 30 که استفاده شده آپدیت نشده و باگ ها گرفته نشده . یکی از مسئولان ال جی گفته که اختلاف بین عدد موجود در مشخصات تصاویر با اون چه که کمپانی اعلام کرده، به دلیل وجود باگ های نرم افزاری و عدم هماهنگی با سخت افزار تو بعضی از دستگاه های موجود رخ داده و سایر نمونه های پیش تولید مشکل مورد بحث رو ندارن؛ به همین دلیل می تونیم بگیم دوربین V30 از گشودگی دیافراگم f/1.6 بهره میبره و مسئله موجود پیش از عرضه نهایی به بازار رفع میشه و در کل عکس که وی 30 میگیره قابل اطمینان ترن از نظر طبیعی بودن تو نور شب و حتی روز.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)