حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طنزنامه: بی‌جنبگی در فضای مجازی!

خب خب، سلام داریم خدمت بکس گل ترنجی، بعد از یه غیبت کوتاه مدت بازم برگشتیم، خب آقا این مدت هم طبق روال معمول که همه باهامون وارد جنگ میشدن، با ایالات متحده نوبستان (U.S.N)، وارد جنگ شدیم بخاطر اون پست قبلی تلفات زیادی داشتیم ولی در کل الان اوضاع ریدیفه، پس باهامون همراه شید.

مقدمه

خدمت بکس گرام(ی) ترنجی عارضیم که، آقا هر بار ما رفتیم پیچیدیم به هر کسی یه جور نیش زد به ما، اون از ترولا که حمله کردن بمون، نوبا از یه طرف، تهدیدای میر کازو و تیم کوک هم از یه طرف (که تو پست قبلی دیدین چطور یه PS4 ناقابل رو کردن تو حلق بنده)، خلاصه کلام این که تصمیم گرفتیم با این وضعیت نابسمان انتقاد پذیری بریم سراغ یه سوژه سبک‌تر که اولا از حجم توپش‌ها‌ (توپیدن‌ها) به ترنجی و طنزنامه کاسته بشه و هم سعی‌مون بر این باشه که یه مشکل جمعی که خیلیامون باهاش طرف هستیم رو کمرنگ‌ترش کنیم. الانم سوژه ناب این روزا، بهتر از بی‌جنبگی ملت در فضای مجازی، چی می‌تونه باشه دقیقا؟

 

اصن بی‌جنبگی چیه؟!

در زبون عامیانه خودمونی، وقتی شما به فرض می‌بینی ممد به مجید یه حرفی میزنه و مجید ناراحت میشه، به این میگن بی‌جنبگی، اما الان روی دیگه سکه رو نشون‌تون میدیم. بی‌جنبگی به این ختم نمیشه خب، یکی از ابعاد دیگه‌ای که برای بی‌جنبگی متصور هستیم، نداشتن لیاقت برای استفاده از یه چیزیه که اتفاقا همینم سوژه امروزمونه.

طنزنامه: بی‌جنبگی در فضای مجازی

به طور کلی بگم خدمتتون که هرجای دنیا یه پیشرفتی صورت می‌گیره تا به بشریت خدمتی بشه، اینجا دقیقا برعکسه یعنی اینقدر آدم بی‌ظرفیت داریم که هرچی رکورد استفاده برعکس از پیشرفت و تکنولوژی هست رو به خودشون اختصاص میدن، حالا بریم ببینیم اصل کاریا چی هستن؟

 

شب بیداری‌های همیشگی

جدیدا یه فرمول که باهاش خیلی سر و کار داریم، از این قراره: جغد + انسان = جغدان 🙂

از وقتی که این گوشیای لمسی صفحه بزرگ (حالا ما نمیخوایم بگیم اسمارتفون چون اوایل فقط اسماً اسمارت بود، در عمل ماشین حساب هم محسوب نمی‌شد) اختراع شد و از وقتی که پیام ‌رسانای اجتماعی همه گیر شد و از شانس بد ما، از وقتی هواوی (حبابی، هاوایی، هوایی یا هر چی…) زد تو کار گوشی سازی، از بچه 6 ماهه تا پیرمرد 80 ساله شروع کردن به عضویت تو شبکه‌های اجتماعی، چت کردن و شروع فصل جدیدی از روابط مجازی.

دوره ما بزرگ‌ترین و آرامش بخش‌ترین تفریح ممکن این بود که با لوله خودکار، کاغذ پرتاپ می‌کردیم سمت همدیگه و وقتی مدیر مدرسه می‌فهمید، اونقدر با شیلنگ میزد کف دستامون که مشقامونو با پا می‌نوشتیم:(

خلاصه اینکه وقتی بخوای مث این دسته از آدما رفتار کنی باید کلا قید سلامتی رو بزنی، وقتی بابات بت میگه: “بگیر بخواب بچه، اون گوشی صاب مرده رو خاموش کن” ، خیلی ریلکس و رِکلِس از کنار این حرفا رد میشی، نتیجشم این شده که شب بیداری بین ملت رواج پیدا کرده. این قضیه محدود به همین یه مورد نیست و بعضا در مواردی دیده شده طرف چشماش مثل گوجه قرمز شده اما بازم با قدرت ادامه داده 😐 ،نمونش همون دختر چینی که از بس گیم زده بود با گوشی، کلا چشماش کور شده بود.

طنزنامه: بی‌جنبگی در فضای مجازی

وقتی تا ساعت 6 صبح یه ریز چت میکنی اما معتقدی که چشمات اصلا ضعیف نمیشه….!

نهایتا ساعات شب بیداری از 1 شب به 4 صبح رسید و این طوری بود که چالش قرن 21 ام، از مشکل آب به مشکل شب‌ بیداری تغییر پیدا کرد و اولین نسل از انسان‌های جغدنما کشف شدن. به صورت کلی بگیم، برای این دسته از افراد، روز، شبه و شب هم روزه، یعنی روزا بخوابیم، شبا بحرفیم 😐

این مشکل هنوزم مثل قبل وجود داره و اگه فکر کردین راهی برای کنترلش هست باید بگم که شدیدا در اشتباه هستین، اصلا درست نیست بگیم مشکل، مشکل یعنی اینکه شما یه درسی رو بیوفتین، این مساله الان دیگه یه بحرانه (هر وقت دیدین سر صبح یکی تو کلاس خوابش برده شک نکنید دیشب چت سنگینی داشته).

طنزنامه: بی‌جنبگی در فضای مجازی

وقتی خوابت میاد ولی اون خوابش نمیاد 🙂

در کنار مضرات شب بیداری، چندین فایده هم میشه از این مساله داشت، یکیش این که جمله معروف سحرخیز باش تا کامروا باشی به کل از بین رفته، میگین چطور؟ خو یه بنده خدایی هست که به این جمله شدیدا معتقده، افتخارشم اینه که همیشه ساعت 6 صبح از خواب بیدار میشه، حالا شما فکر کن که رکورد این جمله به حدی شکسته شده که طرف از هر ساعتی که شما فکر کنی بیدار بوده.

فایده بعدی این مساله اینه که این بر و بچ فضای مجازی برای خدمت مقدس سربازی آماده میشن و دیگه شب اول پست ایستادن تو نگهبانی به حدی براشون عادیه که انگار 5 ساله مدام همین کارو دارن انجام میدن، ینی اینکه شما فکر کن سربازای نسل آینده از همین الان آموزش دارن می‌بینن (اونم چه آموزشایی…!).

 

ظهور شاخ‌های مجازی (مخصوصا دهه هشتادی‌ها)

اگه تابحال فکر می‌کردین که مشکلات بشر در فضای مجازی فقط به یه مشت ترول و نوب ختم میشه، باس بگم بازم سخت در اشتباهین. تیم تحقیقاتی طنزنامه ترنجی (T.T.T.T)، در آخرین اکتشافاتش به این مساله پی برده که سومین بحران فضای مجازی بعد از ترولیت و نوبیسم (نوب گرایی)، چیزی نیست جز ظهور دهه هشتادی‌ها.

مضرات وارد شدن هواوی به عرصه گوشی‌های هوشمند فقط به شب‌بیداری ختم نمیشه و خود شاخ پنداری، یکی از اصلی‌ترین اتفاقاتیه که بخاطر این شرکت در چند سال اخیر افتاده. خود شاخ پنداری الان نسبت به گذشته خیلی پیشرفت داشته و سبب شده که وسعت فعالیت این دسته از موجودات افزایش پیدا کنه و الان تقریبا در تمامی زمینه‌ها، دهه هشتادی‌های نسبتا گرامی، نقشی خاص و تعیین کننده دارن.

دهه هشتادی‌ها یا شاخ‌های مجازی باعث بروز سلسله اتفاقات مختلفی در جهان هستن، اول اینکه دارن به رقیب اصلی سلبریتی‌ها تبدیل میشن، دوم اینکه خودشون دارن به یه مکتب تبدیل میشن که هر روز به تعداد پیروانشون افزوده میشه و در آخر هم مرزهای استاندارد سنی همه چیز (از قلیون کشیدن تا شکست عشقی) رو جابجا کردن، جدا به این پشتکار باید آفرین گفت (نصف این خلاقیت اگه تو تکنولوژی بود الان اپل میومد از Glx چیپست می‌خرید).

طنزنامه: بی‌جنبگی در فضای مجازی

پروفایل 80 درصد از جوونای امروزی :)))) جالبه هیچکدوم هم افسرده نیستن!

روز به روز، نقش دهه هشتادی‌ها در اتفاقات مختلف داره پر رنگ و پر رنگ‌تر میشه، با این حساب اگه فردا پس فردا دیدین یه دهه هشتادی شد رئیس مایکروسافت مخ‌تون سوت نکشه لطفا. همین الانش در مباحثی مثل دعواهای مجازی، خود شاخ پنداری و عشق و عاشقی، دهه هشتادیا نقش بسیار پر رنگی رو دارن ایفا می‌کنن پس هیچ هم بعید نیست که این چیزا رو ببینیم.

(طبق پیش‌بینی انجام شده توسط تیم تحقیقاتی طنزنامه ترنجی (T.T.T.T)، اگه دوره قاجار، چنتا از شاخ‌های الان وجود داشتن، انگلستان و کل بند و بساط استعمار گریش، مستعمره ایران می‌شد).

 

گیمرهای پر ادعای موبایل

بعضی وقتا که فکر می‌کنم، عمیق میرم تو فاز تفکر، اما اصلا نمی‌تونم بفهمم گناهمون چی بوده که با گیمرهای موبایل، هم دوره شدیم؟ خدایا خودتم میدونی من بدترین گناهم در زمینه گیم این بوده که یه بار تو CS:GO گفتن از در A بیاین، منم از در B رفتم و همه سلاخی شدن 🙁 ینی اگه بخاطر اون قضیه اینطوری داره حالمون گرفته میشه بدونید مث ** پشیمونم.

طنزنامه: بی‌جنبی در فضای مجازی

مقایسه ساده بین 4 دسته از گیمرها!!!

اون روزی که یه گیمر موبایل بهم گفت که آسفالت 8 (Asphalt 8) موبایل رو به فورزا موتور اسپورت (Forza Motorsport) ترجیح میده، دیگه هیچوقت اون گیمر قبلی نشدم. البته اعتقاد من بر اینه که این دسته از آدما به دو دلیل شدن فن بازی‌های موبایل، یکیش نداشتن سیستم خوف و خفن و دیگری هم ضعیف بودن بیش از حد توی بازی‌های آنلاین، وگرنه اصن چه دلیلی داره که اینا بشن فن گیم‌های موبایل؟

یا اون دوستی که با جمله معروفش که گفت: “کلش او کلنز بهم یاد داد چطوری زندگیم رو مدیریت کنم” ، کاری کرد که من رفتم سمت اون دبه 40 لیتری اسید و فقط بخاطر اصرار بر و بچ طنزنامه از خوردن منصرف شدم.

طنزنامه: بی‌جنبگی در فضای مجازی

حسی که به گیمرهای موبایل موقع ترکوندن سربازای دشمن تو مدرن کامبت 5 دست میده…..!

همین یوسف خودمون که خیلی بچه آروم و بی ادعاییه، هرکسی که باهاش تو CS:GO کَل بندازه، چنان پوستی از کله‌اش میکنه که دیگه اون بدبخت روش نمیشه جلو بقیه بگه من گیمرم، آخه یعنی چی فن گیم موبایل بودن؟ مگه بازی قحطی اومده که اینطوری دنیای کنسول و سیستم‌ها رو میبرین زیر سوال؟ پیشنهاد من اینه وقتی که به همچنی آدمایی برخوردین یه پوکر ( 😐 ) یا ( :/ ) نثارشون کنید تا از این بچه بازی هاشون دست بکشن.

 

خز کردن عکس‌های سلفی

در واقع مهم نیست کی هستین یا چی هستین یا حتی مهم هم نیست در چه موقعیتی هستین؟ مهم اینه که یه تپ، یه عکس، یه اشتراک و کلی لایک و کامنت، بله این دقیقا همون چیزیه که باعث میشه حتی اگه کوسه دنبالتون کنه یا حتی اگه روی پرتگاه یه کوه باشین و یا حتی پاتون بره روی مین و منفجر بشید، بازم از اهمیت عکس سلفی چیزی کم نشه و با قدرت بیشتری عکس سلفی ثبت کنید.

طنرنامه: بی‌جنبگی در فضای مجازی

برای سلفی انداختن کمی هم باید دیوونه باشی، فقط اون لبخند ملیح کوسه خرابم کرد….! 🙂

اون زمانایی که تازه گوشی لمسی اومده بود، سلفی یا خودانداز (!) کاربردش در حد گرفتن یه عکس یادگاری بود اما امروزه به حدی رواج پیدا کرده که طرف مثلا میره حموم صابون از دستش میوفته یه سلفی میگیره میذاره اینستاگرام، یه قاشق مربا میخوره بازم یه سلفی و اینستاگرام، میشنه رو صندلی بازم یه سلفی، بلند میشه بازم یه سلفی، خب این دیگه چرا بهش میگن عکس سلفی؟ این خوده خود استاتوس بار هستش. همه چیز به این ختم نمیشه و استوری گذاشتن حتی فراتر از سلفی کاربرد داره و بهتره بگیم کلا خز شده.

اصن روایت داریم که مومن باید روزی چنتا پست و استوری بذاره وگرنه اصلا روزش که شب نمیشه، البته نه در این حد که باعث بشین به بنده خدا کلا اینستاگرامو دلیت کنه به امون خدا، (خود من رسما دارم از این و اون پول قرض میکنم برای خرید نت). این پدیده که اسم خاصی هم نداره اینطوریه که تعداد پست‌های طرف 8 برابر تعداد فالورهاشه، یعنی خودتون دیگه بفهمین روی صحبت با کیه………….!!!!

خلاصه کلام اینکه اینستاگرام گناهش حتی از هواوی هم بیشتره، میگین چرا؟ اگه هواوی باعث شد هر ننه قمری گوشی دستش بگیره، اما اینستاگرام باعث شد تموم اون ننه قمرها الان حس شاخ بودن بهشون دست بده.

الان میپرسین چاره چیه؟ من خودم اگه یه شرکت گوشی سازی داشته باشم، میام دوربین سلفی رو ضعیف می‌کنم تا ملت کمتر برن تو فاز عکس سلفی، اصن چرا ضعیف کنیم؟ دوربین سلفی رو حذف می‌کنیم تا نصفی از مشکلات بشر رفع بشه :)، به همین سادگی به همین خوشمزگی.

 


خب این قسمت طنزنامه هم به پایان رسید، اگه خدا بخواد و اوضاع خوب پیش بره، میشه انتظار داشت که این بار کسی به ترنجی حمله نکنه، خلاصه اینکه بازم باید تکرار کنیم، طنزنامه فقط برای شوخی و خنده‌ای، هرچند کوچیک درست شده و قصد و غرض خاصی نداریم از این کار، چرا داریم البته 🙂 هدفمون اصلاح جامعه است، ناموسا اصلاح بشید دیگه مرسی اَه‍‌ه‍‌ه‍‌…. .

 

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sajad

جالب بود. آره واقعا امروزیا اعتبار اینترنت رو زیر سوال بردن ?

Pouya

عالیییییییی خودمم بی جنبم البته:/ راستی لیگ چی شد :/

Peiman

این یکی هم عالی بود
طبق معمول این طنزنامه هم جملات خفن زیاد داشت اما ما به اشاره کردن به یکیشون بسنده میکنیم

نهایتا ساعات شب بیداری از 1 شب به 4 صبح رسید و این طوری بود که چالش قرن 21 ام، از مشکل آب به مشکل شب‌ بیداری تغییر پیدا کرد

ahmad

خوب بود من تو تابستون واقعا 4 نصف شب میخوابیدم خیلی عادت بدی پیدا کرده بودم باز الان با آمدن مدرسه ها بهتر شده وضعیتم خخخخخ

Pouya

من رکوردم تا ساعت 7 صبحه 🙂

ahmad

اوه اوه رکورد خوبیه ولی به پای رکورد من نمیرسه من میانگین رو 4 گفتم رکوردم بدون خواب هست البته ظهرش کلی خوابیدم

Peiman

من رکوردم تا ساعت ۹ شب

mTAAHAAm

امروزه ترکیب موبایل و اینترنت شده افراط و تفریط

Parham

عالی بود
DDDDDDDDDDDDDDDDDDD:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان