حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه دوربین آیفون 8 پلاس با گلکسی نوت 8، الجی وی 30 و اچ تی سی یو 11

دوربین یکی از مهم ترین و جذاب ترین بخش های یک موبایل است و مقایسه آن با دیگر موبایل ها از آن هم جذاب تر! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا مقایسه دوربین آیفون 8 پلاس با گلکسی نوت 8، الجی وی 30 و اچ تی سی یو 11 را با هم ببینم.

صحنه اول

مقایسه دوربین

مقایسه دوربین

در این صحنه مسلما همه دستگاه ها روی حالت HDR تنظیم می شوند به صورت خودکار و خروجی اکثر آن ها شبیه به هم است. گلکسی نوت 8 و الجی وی 30 تنظیم نور سفید خیلی خوبی نداشته اند اما آیفون 8 پلاس می تواند بهتر باشد. اچ تی سی یو 11 همانند آیفون 8 پلاس می تواند تصویر نزدیک تر به واقعیتی را ثبت کند.

صحنه دوم

مقایسه دوربین

مقایسه دوربین

بر خلاف شروع قوی آیفون 8 پلاس اما در این صحنه شاهد یک تصویر خوش بر و رو اما کاملا غیر دقیق از یک رز صورتی هستیم که به رنگ قرمز ثبت شده است. الجی وی 30 در مقابل با صورتی اغراق شده مقداری از جزئیات را در گلبرگ ها حذف کرده است. اچ تی سی یو 11 نسبت به دو دستگاه دیگر به واقعیت نزدیک تر است اما دقیق ترین و برترین تصویر ثبت شده مربوط به گلکسی نوت 8 است.

صحنه سوم

مقایسه دوربین

مقایسه دوربین

گلکسی نوت 8 در این صحنه پاییزی که ترکیب بی نظیری از رنگ های کفش قرمز، شلوار بی آبی و برگ های زرد است دوباره دقت رنگ و جزئیات بی نظیر خود را به نمایش می گذارد. پیرو آن می توان آیفون 8 پلاس را دید که به اغراق رنگ ها و تولید خروجی غیر طبیعی اصرار دارد و الجی وی 30 در کنار اچ تی سی یو 11 تصاویر بیش از حد روشن با رنگ های غیر دقیق تر را ارایه کرده اند.

صحنه چهارم

مقایسه دوربین

مقایسه دوربین

الجی وی 30 و گلکسی نوت 8 بهترین خروجی را در این بخش دارند. از مدیریت بازتولید رنگ های بهتر و غلظت رنگ مناسب تر تا پردازش بهتر صورت در این دستگاه ها بهتر است. اچ تی سی یو 11 تصویر کمی گرم تری عرضه می کند اما در نهایت خروجی آیفون 8 پلاس پردازش صورت خیلی خوب نیست و کنتراست بیش از حد است.

صحنه پنجم

مقایسه دوربین

مقایسه دوربین

در این تصویر با اینکه اچ تی سی یو 11 در نقاط تاریک جزئیات مناسبی دارد اما کلیت تصویر خیلی تاریک و مات است. خروجی آیفون 8 پلاس بهترین خروجی را دارد اما تفاوت آن با نوت 8 و الجی وی 30 خیلی نیست.

صحنه ششم

مقایسه دوربین

مقایسه دوربین

در صحنه غروب می بینیم که آیفون 8 پلاس و اچ تی سی یو 11 تصاویر روشن تر و کنتراستی تری را عرضه می کنند. گلکسی نوت 8 و الجی وی 30 در مقابل تصاویر تاریک تر و کم کنتراست تری را عرضه می کنند. الجی وی 30 تاریک ترین تصویر را ارایه کرده است.

صحنه هفتم

مقایسه دوربین

مقایسه دوربین

در تصویر شبانه ای که می بینید بهترین خروجی مربوط به آیفون 8 پلاس است که چرا که رنگ قرمز را قربانی روشنایی و تغییر تنظیم رنگ سفید نشده است. گلکسی نوت 8 و اچ تی سی یو 11 تصاویر روشن و پر جزئیاتی را ثبت می کند. هر چند الجی وی 30 با f/1.6 عرضه شده است اما واقعا تصویر تاریکی ثبت شده است.

صحنه هشتم

مقایسه دوربین

مقایسه دوربین

در پایان این صحنه را که در فضای داخلی گرفته شده و نقاط نوری مصنوعی برجسته ای دارد نشان می دهد الجی وی 30 تصویر بسیار بهتری گرفته است. در حالی که آیفون 8 پلاس تصویر خیلی خوبی گرفته است اما جزئیات اطراف لامپ از بین رفته است. گلکسی نوت 8 نیز تصویر کمی مایل به سبز تر گرفته اما جزئیان خوبی دارد و در نهایت اچ تی سی یو 11 و تصویر تاریکش!

نتیجه نهایی

مقایسه دوربین

مقایسه دوربین

در پایان می توان گفت گلکسی نوت 8 بهترین عملکرد را به صورت کلی داشته، پس از آن آیفون 8 پلاس، اچ تی سی یو 11 در رده سوم و الجی وی 30 در آخرین رتبه قرار می گیرد.

برای دیدن تصاویر در اندازه اصلی به لینک مطلب مراجعه کنید. نظر شما درباره عملکرد دوربین آیفون 8 پلاس با گلکسی نوت 8، الجی وی 30 و اچ تی سی یو 11 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
28 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

دوربین گوشیها به بلوغ رسیده خیلی اختلافی نیس بینشون

Mr. Dandelion

این همه امکانات درجه یک تو وی 30 هست که تو هیچ گوشی پرچمدار جدید نیست. توی خیلی از سایت های خارجی V30 ال جی رو تنها رقیب آیفون 8 و نوت 8 دونستن با امکاناتی که خیلی پیشرفته تر هستش. هم وزنش کمتره هم کیفیت ساخت و بدنه اش خیلی مرغوب تره. مهم تر از همه این که از نظر دوربین فوق العاده قویتره و دریچه دیافراگم F1.6 توی وی 30 نور بیشتری رو به سوژه میتابونه که هم عکاسی و فیلمبرداری در شب و هم در روز رو خیلی بهتر میکنه. و دیگه اینکه استفاده از لنز شیشه ای به جای پلاستیکی وضوح و شفافیت عکسا رو خیلی بیشتر میکنه.. از نظر عملکرد عکاسی در شب و شرایط کم نور، در حال حاضر وی 30 بهترین تلفن هوشمند دنیاست. نمایشگر OLED Full Vision هم خیلی وضوح و کیفیت تصویر رو بیشتر می‌کنه و مصرف انرژی کمتری هم داره.

Men

به نظر این مقایسه واقع گرایانه نیستش که الجی وی 30 که بهترین دوربینو داره حتی از پرچمدار نیمه اول 2017 یعنی اچ تی سی یو 11 پایین تره صددرصد که هنوز آپدیت اولیه برای دوربین وی 30 هنوز نیومده و این خیلی تأثیر گذاره احتمالا در روزهای آتی شاهد بررسی کامل تری هستیم

Rog1

هنوز هیچ سایتی الجی وی 30 رو بررسی نکرده که میگین بهترین دوربینه

ahmad

سال تولید مهم نیس مهم تصویر خروجی هست

Men

مگه میشه که سال تولید گوشی مهم نباشه!

Mr. Dandelion

دوربین اصلی V30 دریچه دیافراگم F1.6 داره و نور بیشتری رو دریافت می‌کنه. در نتیجه عکس‌های شما رو روشن‌تر و زنده‌تر نمایش می‌ده. ترکیب دریچه دیافراگم F1.6 با لنز شیشه‌ای شفاف رنگ‌ها رو دقیق‌تر و تصاویر رو واضح‌تر از لنزهای پلاستیکی ثبت می‌کنه. ال‌جی V30 قدرتمندترین دستگاه تصویربرداری در عرصه تلفن‌های هوشمند به حساب میاد. من فک کنم هیچ تلفنی تو بازار به گرد وی 30 هم نمیرسه .

Yas

رتبه دوم بايد به يو ١١ تعلق ميگرفت
واقعا دوربينش نسبت ب ايفون٨پلاس تحسين برانگيزه
اين احتمال وجود داره كه دوربين يو١١پلاس نمره ١٠٠ رو بگيره

Mr. Dandelion

ال جی وی 30 با این امکانات درجه یک و منحصر به فردی که داره یک سر و گردن از مدل های قبلی خودش و حتی پرچمدارهای بازار بالاتره :
• دوربین دوگانه با اولین دریچه دیافراگم F1.6 در صنعت
• لنز کریستالی شفاف (Crystal Clear Lens)
• حالت ویدئوی سینمایی (Cine Video) برای ساخت ویدئوهایی با درجه کیفی یک فیلم سینمایی
• نمایشگر OLED FullVision با طراحی باریک و سبک کمینه‌گرا
• صدای درجه یک با Hi-Fi Quad DAC پیشرفته
• تنظیم صدا با B&O PLAY
• دستیار گوگل و تشخیص صدا

Pouya

بنده خدا نظری نداری اینا دروغه نه؟ احمدجان میفهمه کی رو میگم:)

ahmad

?????

Peiman

من دوربین آیفون رو خیلی قبول دارم

Mr. Dandelion

قابلیت گرافی تو ال جی وی 30 حالت دستی دوربین رو پیشرفته تر میکنه. اونایی که عاشق عکاسی ان با Graphy می‌تونن به راحتی و تنها با انتخاب تصویر و فشار دادن کلید شاتر عکس‌های باکیفیتی رو بگیرن. البته Graphy در حالت دستی عکاسی وجود داره و میشه تصاویر حرفه‌ای را از وب‍‌سایت یا برنامه کاربردی موبایل گرافی انتخاب کرد و همون تنظیمات پیش‌فرض تو تصاویری که با V30 ثبت شده، نظیر تراز سفیدی، سرعت شاتر، دریچه دیافراگم و ایزو، رو توش اعمال کرد. خیلی راحت میتونی با وی 30 یه عکاس و فیلمبردار حرفه ای بود.

Sajad

الجی واقعا یه جاهایی خیلی تاریکه. آیفون هم یا رنگ هاش دقیقه یا خیلی پرت!

Mr. Dandelion

همه امکانات عالی ال جی وی 30 به کنار ، حالت Cine Effect خیلی خوبه که میتونیم ویدئوهای باکیفیتی رو با رنگ‌های سینمایی از ژانرهای مختلف فیلم با این تلفن هوشمند ضبط کنیم. قابلیت Cine Effect پالتی از 15 حالت پیش‌فرض داره که به ویدئوها حالت‌های منحصربه‌فرد شبیه فیلم‌های سینمایی رو میده. این حالت‌ها از کمدی رومانتیک، اجتماعی، رازآلود، هیجانی، کلاسیک و حالات دیگر متغیر هستش. یعنی فک کنید اگه گردش هم میرید و فیلم میگیرید، میتونید عین فیلم های سینمایی بهش افکت بدید. خیلی عالیه. من که شدیدا علاقه مند شدم بهش.

mostafa67

با اینکه الجی دریچه بازتری داره ولی تو اکثر تستایی که دیدم تو نور کم خوب نور جذب نمیکنه و تصاویر اغلب تاریک هستن به نظرم هنوز نرم افزار دوربین نیاز به آپدیت داره وشاید به همین دلیل هم فعلا در اختیار دگزو واسه بررسی نذاشتن وقتی دیافراگم رو ۱.۶ میذارن صد در صد تو فکر این بودن که تو نور کم تصاویر بهتر و روشنتری ارائه بده دوربین ، پس احتمال آپدیت دوربین زیاده.

Faraz

خوبه که خود عکس ها گویای همه چیز هست وهمچنین عکس ها امتیاز وتوضیح داره …

nima1988

بهتر بود یه دوربین مرجع میزاشتن تا مشخص میشد دقت رنگای کدوم برند بهتره

Rog1

موافقم باهات ولی اگه بررسیشو بخونی نوشته کدوم عملکرد بهتری داره. و همچنین
از نویسندگان ترنجی واقعا ممنونم بسیار سریع پوشش دادین

ahmad

درسته ولی مثلا تو عکس گل گفته صورتی رنگه ولی آیفون قرمز ثبت کرده که این مشکل دوربین آیفون رو میرسونه در کل خیلی اختلاف نداشتن

بیر

چنین مقایسه هایی از نظر من اعتبار کافی رو ندارن. چون خطای انسانی درشون دخیل هست(اگر اغراض و معامله ای هم در کار نباشه !) یعنی در نور و محیط و زاویه ی کالیبره شده بررسی نمیشن و تنها دوربین گوشی در این مقایسه دخیل نیست.
دوما رفرنسی برای مقایسه عکسها وجود نداره

SHAHAB_MSD

اگه یو11 دوربین دوگانه داشت حتما اول گیشد

Peiman

انتظار نداشتم الجی ضعیف تر از همه عمل کنه .

Men

درسته کلا رو این تست نمیشه حساب کرد

Mr. Dandelion

ال جی از بهترین مهندسا و طراحا برای ساخت و طراحی گوشیاش مثه بقیه محصولاتش استفاده میکنه. جایزه هایی که هر سال میبره قشنگ همینا رو ثابت میکنن. امسال هم ال جی G6 و V20 و G5 و V30 همشون جایزه بهترین ابتکارات رو بردن و برنده جایزه بهترین فناوری ها و طراحی شدند. طراحی و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری داره متفاوت میشه اما کپی پیست نمیشه مثه گوشی های سامسونگ! که خالی از ابتکار و فناوری جدیدن. وجود اولین فناوری های صنعت موبایل در V30 مثل لنز شیشه ای ، نمایشگر OLED FullVIsion، دریچه دیافراگم F1.6، حالت سینمایی Cine Video و خیلی چیزای دیگه این گوشی رو به یه گوشی برتر تبدیل میکنه که واقعا ارزش خرید اون رو بالا میبره.

Ali.v

واقعا U11 منو شگفت زده کرد دربرابر ایفون و نوت.
معتقدم از آیفون بهتره.
واقعا خیلی قدرتمنده.
انصافا نوت 8 از هرسه تاشون سرتره ولی U11 هم شایستست و هیچی کم نداره از خیلیام بهتره

REZA

دقیقا با نظرت موافقم ،نوت بهتر بود و یو11 هم با اختلاف کم از نظر من رتبه دوم .
ولی خوب امتیازا چیز دیگه ای و میگن

یچیزی که واسم عجیبه اینکه مثلا تو صحنه دوم که ایفون و الجی رنگ گل رو متفاوت نشون دادن چطور شده که امتیاز یکسان گرفتن،

Yas

منم قبل شما ها كامنت گذاشتم كه حق يو١١ اين نبود بايد جايگاه دوم ميبود
اما بعضيا مسخره كردن
شما نفر سومى هستين كه با من موافق هستين
اما يو١١پلاس ركورد همه رو ميزنه احتمالا حتى نوت٨

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)