حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل: ما برای آیفون تن (iPhone X) هیچگاه به فکر استفاده از حسگر اثرانگشت نبوده ایم

نوشته

6 سال قبل | 5 دیدگاه | اپل

بدون اغراق دو ماه پس از عرضه آیفون 7 بود که شایعات پیرامون ارایه آیفون بعدی اپل برای سالگرد 10 سالگی آیفون آغاز شدند. مدت نسبتا زیاد و شایعات بسیار متنوعی بودند و ببیشتر آن ها پیرامون طراحی پشت دستگاه می چرخید. از مورد بحث ترین شایعات می توان به حسگر اثرانگشت آیفون تن (iPhone X) اشاره کرد. حالا و پس از رسمی شدن همه موارد اظهار نظر جالبی از مدیر بخش سخت افزار اپل منتشر شده است که پرداختن به آن خالی از لطف نیست، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

با قوت گرفتن شایعه نمایشگر بدون حاشیه برای آیفون تن (iPhone X) گمانه زنی ها درباره محل قرار گرفتن حسگر اثرانگشت بالا گرفت. خیلی ها امیدوار بودند که اپل تاچ آی دی (Touch ID) را پیشرفت بدهد و بالاخره شاهد ارایه یک گوشی هوشمند با حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر باشیم. برخی دیگر واقع بین تر بودند و می دانستند که تجاری کردن چنین فناوری برای تولید انبوه مورد نیاز آیفون تن (iPhone X)‌ واقعا در حال حاضر کار ممکنی نیست، پس شاید اپل هم مثل هواوی یا دیگر تولیدکننده های چینی حسگر اثرانگشت را به پشت آیفون ها ببرد اما حقیقتا این راه حل در ذهن ما نمی گنجید، هر چند این اپل دیگر آن اپلی نیست که در قید خیلی از فاکتورهای با اهمیت برای خودش باشد!

حالا Dan Riccio مدیر ارشد بخش سخت افزار اپل می گوید که ما در اپل هیچگاه به فکر قرار دادن حسگر اثرانگشت برای آیفون تن (iPhone X) نبوده ایم. باور کردن این ادعا برای شخص من همانقدر سخت است که باور کردن ادعای جانی آیو مبنی بر پروسه 5 ساله در حال توسعه بودن آیفون تن (iPhone X) به شکلی هم اکنون می بینیم! اما به هر حال ادعاییست که مطرح می شود و نمی توان صحت آن را زیر سوال برد.

Dan Riccio معتقد است فیس آی دی (Face ID) به شکلی بسیار با کیفیت امنیت آیفون شما را تامین می کند. به گفته وی این راه حل آنقدر خوب بوده است که نیازی به تمرکز و حواس پرتی اپل بر روی طراحی اثرانگشت برای آیفون بدون حاشیه نداشته باشد.

این روزها تست های زیادی پیرامون امنیت فیس آی دی (Face ID) صورت می گیرد و در ترنجی آن ها را دیده ایم. اگر از چند مرحله ای بودن و برخی راهکارهای جدید جهت یادگیری و استفاده از آن فاکتور بگیریم می توان گفت شاید این بهترین راه برای تامین امنیت موبایل های بدون حاشیه جدید ما باشد. در این میان نمی توان اسکنر عنبیه چشم سامسونگ را که یک راه حل بیومتریک و کاملا وابسته به شخص است را فراموش کرد، راه حلی که آن هم همانند فیس آی دی با ظاهرهای متفاوت و تیپ های متنوع شخصی مشکلی ندارد اما در شرایط نوری خاص شاید همچنان همانند فیس آی دی خوب کار نکند. البته درباره اسکنر عنبیه چشم دستگاه باید در زاویه خاص تری نسبت به تشخیص چهره قرار بگیرد اما با آن دیگر حتی دوقلوی شما نمی تواند موبایلتان را باز کند!

نظر شما چیست؟ اثرانگشت، اسکنر عنبیه چشم یا تشخیص چهره؟ و البته یا رمز 16 رقمی (!) ؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

فکر نکنم حرفش حقیقت داشته باشه ولی نتیجه نهایی مهمه که بنظرم خیلی کم نقصه و خوب کار میکنی جدا از اینکه یه عده خواستن با انواع ترفند به چالش بکشنش

Peiman

مثل چی داره دروغ میگه .تا یهماه قبل رونمایی داشتن خودشونو پاره میکردند که بزارن زیر صفحه یا جایی دیگه اخرشم نتونستند

Peiman

از حرف هایی که زد میشه مطمن بود اپل تصمیم خودشو گرفته و امکان نداره سال بعد اثر انگشت زیر صفحه بزاره

Sajad

اپل رو آورده به ادعاهای واهی. وقتی میگه از ۵ سال پیش روی این گوشی کار میکردیم دیگه باید تا تهشو خوند. ۵ سال پیش نه تاچ آیدی بوده، نه دوربین دوگانه، نه اسکنر چهره، نه بدنه شیشه ای و شارژ وایرلس و نه امیدی به گسترش استفاده از صفحه نمایش امولد و نسبت 18 به 9 و …‌.‌
معلوم نیست دقیقا به چی فکر میکرده! اگه واقعا فکر کرده بود باید تمام این قابلیت هارو اپل توسعه میداد نه شرکت های دیگه.
اون موقع اپل درگیر حق پتنت اسلاید تو آنلاک بود.

ahmad

تو یه خبر جدید که دیروز اومد مشخص شده اپل به فکر اثر انگشت بوده ولی وقت کمی داشته واسه اینه بیخیال شده پس یارو داره دروغ میگه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)