حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

یک جراح، سرطان خود را با استفاده از دستگاه UltraSound آیفون تشخیص داد

نوشته

6 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل، اخبار، پزشکی و سلامت، ترنجی

یک دستگاه پزشکی که توسط گوشی‌های آیفون کار می‌کند، کارایی خود را به میزان 10 برابر ثابت کرد. یک جراح قلب و عروق در ایالات متحده، در حالی که این دستگاه را آزمایش می‌کرد، به سرطان گردن خود پی برد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

در اوایل سال جاری، دکتر جان مارتین از یک دستگاه سونوگرافی قابل حمل جدید به نام Butterfly iQ استفاده کرد که یک اسکنر سونوگرافی با یک تیغه‌ی الکتریکی است و می‌تواند تصاویر سیاه و سفید از داخل بدن را به روی یک گوشی آیفون نشان دهد. دکتر مارتین به دلیل نگرانی در خصوص گلو درد خود با استفاده از این دستگاه یک توده‌ی سرطانی را در گلوی خود پیدا کرد.

وی در مجله‌ی MIT Technology در این خصوص گفت: “من در تشخیص سرطان تخصص ندارم ولی آنقدری می‌دانم که یک توده‌ی سیاه رنگ در تصویر سونوگرافی نشان دهنده‌ی وجود توده‌ی سرطانی می‌باشد”. تجربه‌ی وی در استفاده از Butterfly iQ نمونه‌ای بارز از پیشرفت تکنولوژی در زمینه‌های پزشکی در عصر حاضر می‌باشد.

این دستگاه سونوگرافی (UltraSound) از یک راه‌انداز به نام Butterfly Network استفاده ‌می‌کند و قرار است از سال 2018 در ایالات متحده با قیمت 2000 دلار به فروش برسد. Butterfly iQ نسبت به دستگاه‌های بزرگ سونوگرافی بسیار مقرون به صرفه و ارزان قیمت است و از آن می‌توان در شرایط اضطراری نظیر استفاده در منزل و آمبولانس‌ها برای تشخیص بیماری‌ استفاده کرد.

دکتر مارتین در مورد این دستگاه سونوگرافی گفت: “استفاده از این دستگاه سونوگرافی دقیقا شبیه به نگاه کردن به گوشی آیفون‌تان می‌باشد و با استفاده از این دستگاه دیگر آیفون شما تنها یک گوشی نیست و شما می‌توانید با استفاده از آن از داخل بدن خود مطلع شوید و هرکسی که در زمینه‌های پزشکی و سونوگرافی دانش اندکی داشته باشد می‌تواند تصاویری که در آیفون خود مشاهده می‌کند را تفسیر نماید؛ این دستگاه بسیار بیشتر از یک دستگاه سونوگرافی است!”.

 

آیا تاکنون به پیشرفت تکنولوژی، تا این حد، فکر کرده بودید؟!

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

به امید روزی که گوشیهای تو جیبمون تمام امکانات پزشکی مثل فشار خون و قند و … رو نشون بدن یه جا خوندم اپل یه فکرایی برای ساعتش داره میکنه با این امکانات ولی این دکتر که این کارو کرده شاهکاره

Peiman

جی ال ایکس قند خون اندازه میگیره خخخخ

Peiman

خدایی چه پیشرفت کرده تکنولوژی . کی فکرشو میکرد تا این حد. جدای از این موارد من تاحالا چیزی در رابطه با سرطان گردن نشنیده بودم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
بهنام خدابخشی
Telegram: Bhnam_khb Instagram: bhnm.k.h