حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی اس 9 (Galaxy S9) با 4 دوربین، تشخیص چهره 3 بعدی و بدون جک 3.5 میلی متری!

نوشته

6 سال قبل | 20 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سامسونگ

اگر اشتباه نکنم به جز اچ تی سی یو 11 پلاس که آخرین مسافر قطار پرچمدارهای سال 2017 است دیگر پرونده ای برای بررسی پیرامون پرچمداران این سال نداریم و کم کم باید چشم تیز کنیم به آینده و به دستگاه هایی جذاب تر! گلکسی اس 9 (Galaxy S9) بدون شک یکی از اساسی ترین پرچمدارهای سال 2018 خواهد بود که مدتی است شایعات پیرامون آن منتشر می شوند. امروز به یکی از جالب ترین این شایعات رسیده ایم و اطلاعات نه چندان قابل باور اما قابل تصور را ارایه می کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به جدیدترین شایعات پیرامون گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9+ (Galaxy S9+).

گلکسی اس 9 (Galaxy S9)

گلکسی اس 9 (Galaxy S9)

ابتدا از کم شدن حاشیه لبه پایین باید صحبت کرد. جایی که این شایعه مدعی است بر اثر کم شدن حاشیه به شکلی قابل توجه از لبه پایین، ارتفاع گلکسی اس 9 که نمایشگری برابر گلکسی اس 8 دارد 4 میلی متر کمتر خواهد شد. اینکه سامسونگ به اندازه نمایشگر 5.8 اینچ پایبند باشد حدسی کم خطر است چرا که گلکسی اس 8 به همین ابعاد همچنان خوشدست است.

درباره جلوی دستگاه سه موضوع دیگر قابل به ذکر است. اولی آن ها را که احتمالا انتظار شنیدن آن را دارید می تواند امکان حضور سیستم تشخیص چهره 3 بعدی دانست. تشخیص چهره سه بعدی با اضافه شدن یک دوربین با توانایی تشخیص عمق تصویر به سیستم تشخیص عنبیه چشم حال حاضر سامسونگ ممکن است. چنین موضوعی اصلا دور از انتظار نیست و می توان با اعتماد به نفس کافی گفت گلکسی اس 9 تشخیص چهره 3 بعدی خواهد داشت.

دومی را می توان مربوط به یک راه امنیتی دیگر دانست که چند روز پیش در ترنجی مطلبی درباره آن خواندیم. پتنت حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر سامسونگ دوباره دیده شد و این خود شایعات پیرامون استفاده از حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر را در گلکسی اس 9 قوت بخشید. حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر موضوع جدیدی نیست، دقیقا ۲ سال پیش درباره اینکه Sonovation اولین حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر دنیا را رونمایی کرد مطلب نوشتیم. انتظار می رود که سامسونگ این فناوری را برای تولید انبوه به گلکسی اس 9 یا نهایتا گلکسی نوت 9 برساند.

سومی اما به دوربین سلفی مربوط می شود، جایی که اگر این شایعات صحیح باشند قرار است یک جهش را شاهد باشیم. شایعه دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی گلکسی اس 9 شایعه ای است که کمی غیر قابل باور است اما می توان حضور آن را متصور شد.

گلکسی اس 9+ (Galaxy S9+)

گلکسی اس 9+ (Galaxy S9+)

3 سال است که می دانیم سامسونگ 2 نسخه از پرچمدار خود را تولید و به بازار عرضه می کند. پس از حذف پسوند اج (Edge) و اج شدن تمام اعضای خانواده پرچمدار سامسونگ شاهد اضافه شدن پسوند پلاس به آن ها هستیم. گلکسی اس 9 نیز با احتمال بالایی دارای یک مدل پلاس خواهد بود. مشخصات کلی بین این دو دستگاه یکسان خواهد بود و در اندازه نمایشگر شاهد تفاوت خواهیم بود. حتی این اشتراک در حذف جک 3.5 میلی متری صدا نیز حفظ خواهد شد!

بله، شاید سامسونگ از آخرین شرکت هایی باشد که به حذف جک 3.5 میلی متری صدا و به استفاده از هندزفری های Type-C روی بیاورد اما بالاخره سوار این قطار خواهد شد!

دوربین اصلی نیز انتظار می رود که افزایش رزلوشن داشته باشد و شاهد یک دوربین دوگانه به رزلوشن 12 مگاپیکسل باشیم. این موضوع دور از انتظار است اما به هر حال باید تا اسفند صبر کرد و دید که سامسونگ چه تصمیمی گرفته است.

نظر شما درباره این شایعان چیست؟ گلکسی اس 9 را چطور تصور می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
20 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Faraz

جک رو نباید حذف کنه …واقعا کار مزخرفی هست اگر حذف کنه…خیلی رو مخ این کار

Yas

باز هم ١٢ مگاپيكسل !!

Mortazavi

بهترین برتری رزولوشن بیشتر افزایش جزئیات هست که انصافا گوشی های سامسونگ با 12مگاپیکسل هم ترکوندند

ahmad

اگر بتونه سیستم تشخیص چهره رو به اندازه سیستم اپل دقیق کنه عالیه که بنطرم بعیده چرا؟ چون تایید وجود اثر انگشت رو به خاطر عدم اطمینان به این سیستم میدونم اگه واقعا اطمینان داشته باشه عقل حکم میکنه دیگه نره سراغ اثر انگشت

Peiman

اتفاقا سامسونگ میخواد ازاین موضوع استفاده کنه و برتری نسبت به اپل داشته باشه چیزی که خیلیا ارزشون بود

ahmad

من اینجوری فکر نمیکنم

Peiman

به هر حال چند ماه دیگه همه چیز مشخص میشه

Amir026

اتفاقا اثر انگشت لازمه،من همین الان پشت فرمون وقتی با عسکنر چشم نوت 8 گوشیو باز میکنم یه لحظه حواسم پرت میشه و خطرناکه
بر اپلم فک نکنم اونقد سریع باشه که تو لحظه باز کنه

Mortazavi

سلام احمد جان
بنظر من کاملآ برعکس حتی اگه تشخیص چهره 3بعدی بهترین هم باشه عقل حکم میکنه فینگرپرینت هم کنارش باشه چون استفاده ازش کاربردی تر و خیلی راحت تر از تشخیص چهره هست البته به شرطی که جاشو عوض کنه

Peiman

امسال یکی از تغییرات فراگیری که دوربین ها تجربه خواهند کرد افزایش مگاپیکسل به 16 هست.
و خبر منفی در مورد این گوشی حذف جک 3.5 هست که متاسفانه همه دارند به سمتش میرند

Sajad

اگه واقعا این چیزی باشه که اینجا گفته شده خیلی عالیه…

tohid mohammadi

اطلاع رسانی کن ترنجی جان:
http://yon.ir/qoVEW

mTAAHAAm

بنظرم حسگر اثر انگشت را حذف می کنه و تشخیص چهره را ارتقا می ده.
دوربین دوگانه و احتمالا پردازشگر عصبی

Mortazavi

هرچی که باشه قطعاً باز هم مثل همیشه جزء بهترین هاست.
به نظرم سری گلکسی اس به یه پختگی خیلی خوبی رسیدن و براحتی میشه ندید بهشون اعتماد کرد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)