حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دسترسی به علم روز دنیا با ال‌جی

نوشته

6 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار رسمی شرکت‌ها، ال‌جی

شرایط تحصیلی در هیچ کجای دنیا یکسان نیست. در هر منطق، کشور و یا قاره بعضی دانش‌آموزان از خدمات آموزشی بیشتری بهره‌مند شده و بعضی دیگر آنچنان که باید مورد توجه قرار نمی‌گیرند. این در حالی است که فرآیند تحصیلی نقش مهمی در پیشرفت هر کشور بازی کرده و می‌تواند آینده مردم را تغییر دهد. ایران نیز از این مسئله مستثنا نیست و هنوز شرایط یکسان تحصیلی برای تمام دوست داران علم فراهم نشده است.

در این میان بعضی افراد و شرکت‌ها متوجه این خلا آموزشی شده و با اقدامات خود سعی می‌کنند کمی فضای تحصیلی را بهتر کنند. یک شروع به ساخت مدرسه می‌کند و دیگری لوازم کمک آموزشی در اختیار کودکان قرار می‌دهد. در این میان شرکت ال‌جی هم خود را در قبال محصلان ایرانی مسئول دانسته و هرساله با انجام پروژه‌های مختلف سعی می‌کند کمکی به سیستم آموزشی بکند. در همین راستا سال گذشته  این شرکت پروژه جدید  LG Global Challenger  را در ایران شروع کرد و با استقبال بی‌نظیر دانشجویان ایرانی روبرو شد.

پروژه LG Global Challenger  اولین و جدیدترین برنامه‌های سفر تحقیقاتی به خارج کشور برای دانشجویان ایرانی در دوره کارشناسی است. این سفر تحقیقاتی برای اولین بار در سال ۱۹۵۵ در کره جنوبی پایه‌ریزی شد که به‌عنوان محبوب‌ترین برنامه عمده و اردوی سفر به خارج از کشور در میان دانشجویان دانشگاه‌های کره، با نرخ رقابت ۱ به ۲۱ شناخته شد و مورد استقبال همگان قرار گرفت. شرکت ال‌جی در راستای حمایت از دانشجویان و تشویق آنها به مطالعه عمیق در مورد موضوعاتی که دوست دارند بهتر یاد بگیرند و ایجاد فضا و بستر مناسب برای رقابت و چالش‌های بی‌پایان فرصتی فراهم کرد تا سفرهای تحقیقاتی به کلیه کشورهای مختلف، برای دانشجویان ایرانی برنامه‌ریزی شود تا علاقه‌مندان به علم و یادگیری در این مسیر، تجربه و چشم‌اندازی جدید به دست آورند.

دانشجویان در این پروژه می‌توانستند آزادانه موضوع سفر و کشور موردعلاقه خود را انتخاب کنند و از موقعیت‌های بی‌نظیر و بسیار عالی بازدید کنند. در میان خیل عظیم طرح‌های تحقیقاتی ارسالی از جانب دانشجویان کوشا و فعال ایرانی، ۴۳۶ طرح در پروژه با موفقیت ثبت شده‌اند. بعد از بررسی‌های دقیق اساتید دانشگاه‌های معتبر ایران، 30 گروه برای مصاحبه و توضیح طرح توجیهی خود دعوت شدند. بعد از صحبت‌های فراوان و در نظر گرفتن تمام جوانب طرح‌های مختلف درنهایت هیئت‌داوران توانستند 5 گروه را به‌عنوان فینالیست‌های نهایی برای اعزام به کشورهای مختلف معرفی کنند.  در طول دوره سفر تمام هزینه‌ها ازجمله هزینه بلیت، اقامت و … بر عهده شرکت ال‌جی بود و در این پروژه، همه گروه‌ها فعالیت‌های خود را از طریق فیلم، عکس و گزارش منتشر کردند.

اولین گروه از بچه‌های LG Challenger برای انجام سفر تحقیقاتی خود به سئول، پایتخت کره جنوبی، سفر کردند. گروه بایار تصمیم گرفته بودند با فناوری درب‌های PSD و طرز کار آنها بیشتر آشنا شوند. به همین منظور پا به وطن ال‌جی گذاشتند تا سفر تحقیقاتی خود را شروع کنند. فناوری PSD یک روش پیشرفته برای تامین امنیت متروها و ایستگاه‌های اتوبوس است. این فناوری در کشورهایی مثل کره‌جنوبی پیشرفت زیادی داشته و  باعث شده متروهای این کشور به یکی از امن‌ترین و پیشرفته‌ترین متروهای دنیا تبدیل شود.

تیم دوم برای انجام سفر تحقیقاتی خود به میلان، یکی از کلان‌شهرهای ایتالیا، سفر کردند. این گروه قصد داشتند تحقیقات خود را در مورد «طراحی برای سلامت جامعه از طریق احساسات فرهنگی» در مهد باستانی فرهنگ اروپا  انجام دهند. ایتالیا با توجه به فرهنگ کهن و خاص خود همیشه مورد توجه محققان در زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی بوده است. فرهنگ همیشه توانسته نقش مهمی در رفتارهای مردم یک جامعه در زمینه‌های مختلف جامعه بازی کند. ایتالیا هم توانسته با به کارگیری این ویژگی مهم، سلامت جامعه خود را بهبود بخشد.

سومین گروه از بچه‌های LG Challenger برای انجام پروژه تحقیقاتی خود به کشور کره جنوبی سفر کردند. دانشجویان مهندسی برق و پلیمر و رنگ در گروه دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران، با موضوع روش‌های متنوع تفکیک زباله از مبدأ در مؤسسات تجاری کشورهای توسعه‌یافته اولین هفته از ماه سپتامبر تحقیقات خود را در سئول آغاز کردند. آنها عنوان تیم تحقیقاتی خود را “تیم تفکیکچی” گذاشتند. کره‌جنوبی یکی از کشورهای پیشگام در امر بازیافت زباله از مبدا است. این کشور توانسته با مدیریت ضایعات خود بسیاری از هزینه‌های بازیافت زباله‌ها را کاهش داده و حداکثر استفاده را از این طلای کثیف بکند.

تیم چهارم شامل دانشجویان هنر مقطع ارشد از دانشگاه هنر تهران، با موضوع کام‌جویی در آموزش به مقصد فنلاند سفر تحقیقاتی خود را آغاز کردند. سیستم آموزشی فنلاند یکی از خاص‌ترین سیستم‌های آموزشی دنیاست. در این سیستم همه مدرسان حداقل مدرک فوق‌لیسانس داشته و با تکالیف کم و ساعات درسی کم توانسته‌اند کاری کنند که فنلاند تبدیل به یکی از برترین کشورها در زمینه علم و دانش شود. این سیستم با روش خاص خود و بدون نمره دهی به دانش‌آموزان آنها را به تحصیل و جستجوی دانش تشویق می‌کند.

تیم پنجم هم از دانشگاه علم و صنعت است که با موضوع بازیافت تایرها برای استفاده در صنعت راه‌آهن به تازگی راهی اسپانیا شده است. کشور اسپانیا با فناوری‌های خاص خود موفق شده است تا از سیستم بازیافتش محصولات متنوعی تولید کند. یکی از این روش‌ها بهره‌وری از تایر بازیافتی برای استفاده در صنعت راه‌آهن است. با توجه به رشد صنعت ریلی در کشور می‌توان با استفاده از این روش در هزینه‌های زیادی صرفه‌جویی کرد.

لازم به ذکر است که بعد از پایان سفرها ال‌جی علاوه بر اهدای جوایز نقدی خود، فرصت یک دوره کارآموزی در شرکت ال‌جی را برای تیم برنده فراهم می‌کند. همچنین شرکت‌ ال‌جی بعد از پایان سفرها در مراسمی علاوه بر معرفی تیم برنده، تیم منتخب برای دور بعدی مسابقات را هم معرفی خواهد کرد.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mortazavi

دم الجی گرم
مردم ما اگه مرد باشن برای احترام به این کار بزرگ و تشویق الجی و سایر کمپانی ها به این امور باید بیشتر محصولات رو الجی بخرند

ahmad

خیلی کار خوبیه و یه نوآوری خوشم اومد

Ali.Dr

خدا لعنت کنه هرکسی رو که بی حجابی رو در کشور رواج میده …
اینجور (همه) کارا فقط با رعایت دستورات دین مبین اسلام ارزش پیدا میکنند .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....