حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیر گروه موبایل دیجی‌کالا: همه گوشی‌های دیجی‌کالا قانونی وارد شده‌اند

همان‌طور که می‌دانید طرح رجیستری موبایل کار خود را از تاریخ 28 مهر آغاز کرده است و به همین دلیل بسیاری از مردم در مورد مشکلات احتمالی خریدن گوشی موبایل، افزایش قیمت و وضعیت بازار در این شرایط دچار نگرانی و تردید شده‌اند. سعید مرادی، مدیر گروه موبایل واحد تامین دیجی‌کالا به تازگی در یک مصاحبه اطلاعاتی را در مورد طرح رجیستری و آمادگی دیجی‌کالا برای فعالیت در شرایط جدید منتشر کرده است.

سعید مرادی با اشاره به این‌که بخش زیادی از گوشی‌های موبایلی که به صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شوند تحت عنوان گارانتی بین‌الملل به فروش می‌روند، عنوان کرده که مطمئنا با اجرای طرح رجیستری این کالاها به مشکل برخواهند خورد و باید انتظار داشته باشیم که با نهایی شدن این طرح دیگر با پدیده‌ای به نام گارانتی بین‌الملل روبرو نباشیم. گفتنی است نمایندگان برخی از شرکت‌های تولیدکننده‌ی موبایل، برای حفظ تصویر خوب برند در ذهن مشتریان و افزایش فروش خود، حتی به گوشی‌هایی که به صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شوند هم خدمات ارائه می‌کنند. همین موضوع باعث شده گوشی‌های قاچاق به صورت گسترده در بازار تحت عنوان گارانتی بین‌الملل یا اینترنشنال به فروش برسد. مرادی می‌افزاید در حال حاضر علاوه بر گارانتی بین‌الملل، با شرکت‌هایی روبرو هستیم که با دریافت درصدی ناچیز از واردکنندگان گوشی‌های قاچاق، این گوشی‌ها را گارانتی می‌کنند و سرویس چندان معتبری هم به مشتریان ارائه نمی‌دهند. اما پس از اجرای کامل طرح رجیستری تمام این گارانتی‌های نامعتبر کنار خواهند رفت و تنها گارانتی‌ها و شرکت‌هایی که از سوی وزارت صنعت و معدن اعلام می‌شوند مجاز به واردات گوشی موبایل و ارائه‌ی خدمات خواهند بود.

 

بنا بر گفته‌های سعید مرادی، یکی از مشکلات حضور کالاهای قاچاق و گارانتی‌های نامعتبر در بازار ایران این است که رقابت را برای فروشنده‌هایی مانند دیجی‌کالا دشوار می‌کند. مرادی به این اشاره می‌کند که حتی پیش از این که طرح رجیستری آغاز شود، دیجی‌کالا تنها گوشی‌هایی را عرضه می‌کرده است که با دریافت مدارک لازم از تامین‌کنندگان، از ورود کاملا قانونی آن‌ها مطمئن بوده است؛ این در حالی است که بسیاری از مشتریان، قیمت گوشی‌های دیجی‌کالا را با قیمت گوشی‌هایی در بازار مقایسه می‌کنند که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده‌اند و طبیعتا ممکن است گاهی اختلاف نسبتا زیادی بین آن‌ها باشد.

مرادی معتقد است با اجرای طرح رجیستری این اختلاف قیمت‌ها کنار خواهد رفت و مردم متوجه می‌شوند که دیجی‌کالا هیچ‌گاه گران‌فروشی نمی‌کرده است. او می‌افزاید به همین دلیل که دیجی‌کالا پیش از این هم تنها گوشی‌های کاملا قانونی می‌فروخته است، قیمت گوشی‌های دیجی‌کالا با اجرای طرح رجیستری افزایش پیدا نخواهد کرد و اگر افزایش قیمتی هم وجود داشته باشد، مثل گذشته مستقیما از طرف شرکت‌های واردکننده است. در نهایت سعید مرادی پیش‌بینی کرده با توجه به این که دیجی‌کالا جزو معدود فروشنده‌هایی بوده که از پیش از این هم تنها کالاهای کاملا قانونی می‌فروخته و به همین دلیل تعامل بسیار خوبی با شرکت‌های واردکننده‌ی اصلی داشته است، با زیرساخت مناسبی که مهیا کرده می‌تواند با اجرای طرح رجیستری بهتر و بیشتر از قبل گوشی بفروشد و با استقبال خوب مردم روبرو شود.

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mTAAHAAm

من که عاشق دیجی کالا هستم البته خریدهایی که کردم فقط کتاب بودن ولی سرعت و بسته بندی خیلی خوبی داره. مثلا داخل بسته بندی دوتا کیسه پلاستیکی شبیه کیسه هوا قرار می‌ده در حالی که کتاب جنس شکستنی نیست.

Peiman

من تصمیم دارم گوشی بعدیمو از دیجی کالا سفارش بدم .تعریف زیادی شنیدم از دیجی . تا حالا چیزای مختلفی خریدم ولی گوشی نبودن . خواستم از اونایی ک لپ تاپ و گوشی و… از دیجی گرفتند بپرسم آیا مطمن. و اگر ایرادی باشه تعویض میکنند یا اذیت میکنند و بهانه و… میارن ؟؟؟؟

Alionel

من چندین گوشی و جنسه الکترونیکی ازش خریدم، تا به حال مشکلی نداشتن، اگرم مشکلی باشه به نظرم خیلی راحت تعویض بکنن جنسو….

mega08

دزدی بیش نیست دیجی کالا . قشنگ قیمتاش حداقل 40 تومن(تو گوشی) تا 70 تومن بالاتر از بازاره. دیگه بقیه محصولات بماند که قیمت خون پدرشونو میدن.
مثلا پک باتری شیائومی تو بازار قیمتش بین 14 تا 17 تومنه . دیجی زده 29 هزار تومن . چ خبره . تو نظرات اعتراض کردم . ایمیل زده شما خلاف قوانین عمل کردید . نباید قیمت بازار محصولو در نظرات درج کنید 😐

Peiman

راستش کامنت بقیه کاربرا خوندم تو سایت های دیگه یکم به شک افتادم

ahmad

اقا صدرا یه سوال داشتم دیجی کالا جدیدا از همه سایتهای بخش فناوری دعوت کرده بود از زومیت و دیجیاتو هم بودن تو فیلمی که دیجی کالا گذاشته بودن ولی شمارو ندیدم شما هم دعوت بودید؟

mega08

دزدی بیش نیست دیجی کالا . قشنگ قیمتاش حداقل 40 تومن(تو گوشی) تا 70 تومن بالاتر از بازاره. دیگه بقیه محصولات بماند که قیمت خون پدرشونو میدن.
مثلا پک باتری شیائومی تو بازار قیمتش بین 14 تا 17 تومنه . دیجی زده 29 هزار تومن . چ خبره . تو نظرات اعتراض کردم . ایمیل زده شما خلاف قوانین عمل کردید . نباید قیمت بازار محصولو در نظرات درج کنید 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....