حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل نسخه پیش‌نمایش اندروید 8.1 (Oreo) را برای دارندگان دستگاه‌های پیکسل (Pixel) و نکسوس (Nexus) عرضه کرد!

اگر از کاربران گوشی‌های هوشمند گوگل باشید یا حتی اگر درباره روند ارائه بروزرسانی برای گجت‌های هوشمند این شرکت اطلاعی داشته باشید، قطعا خواهید دانست که ارائه بروزرسانی‌های مختلف همچون بروزرسانی‌های مربوط به نسخه اندروید که برای کاربران نسخه جدیدی از سیستم عامل اندروید را در کنار ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلف را به ارمغان خواهد آورد، همیشه زودتر از گجت‌های هوشمند سایر شرکت‌ها انجام می‌گردد، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

همانطور که پیش از این نیز انتظار می‌رفت، بخش پشتیبانی شرکت گوگل، یک بروزرسانی بسیار مهم را برای دارندگان گوشی‌های هوشمند پیکسل (Pixel) و نکسوس (Nexus) عرضه کرده است. اکنون بر طبق وعده گوگل، پیش نمایش نسخه 8.1 از سیستم عامل اندروید، موسوم به Oreo را برای کاربران و مصرف کنندگان گوشی‌های هوشمند پیکسل (Pixel) و نکسوس (Nexus) منتشر کرده است که پیشرفت‌های مهم و قابلیت‌های جدید و فراوانی را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد.

همچنین در بخش دیگری از این بروزرسانی‌ها، طی یک تغییرات نرم‌افزاری که توسط این بروزرسانی انجام می‌گردد، هسته بصری کمک پردازشی (Pixel Visual Core co-processor) را در گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل 2 (Google Pixel 2) و گوگل پیکسل 2 ایکس ال (Google Pixel 2 XL) فعال خواهد نمود.

 

در حالیکه این نسخه، تنها یک پیش‌نمایش است و برای ارائه بروزرسانی اصلی، زمان زیادی باقی مانده است، اما با این وجود این نسخه یش نمایش شامل تعداد بسیار زیادی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلفی است که شرکت گوگل برای اندروید 8.1 (Oreo) در نظر گرفته است. اما هدف از این کار توسط گوگل آن است که تغییرات اصلی و  نهایی مورد نیاز توسط توسعه دهندگان و کاربران این دستگاه‌ها صورت گیرد تا به این وسیله گوگل از طریق دریافت بازخورد کاربران نسبت به قسمت‌های مختلف این بروزرسانی، تغییرات مثبتی را ایجاد نماید.

گوگل پیکسل 2

یکی از مهم‌ترین تغییراتی که شرکت گوگل به کمک توسعه دهندگان آن را انجام داده و در واقع به بیان بهتر، آن را اصلاح کرده است، تغییراتی در نحوه کار سیستم اعلانات گوشی است. اکنون تغییرات این بخش نسبت به قبل این است که، صدای هشدار اعلانات برای برنامه‌های مختلف به صورت محدودتری صورت می‌گیرد و اکنون هشدار اعلانات به یک هشدار در ثانیه محدود شده است.

همچنین در بخشی دیگر از این بروزرسانی، بخش مدیریت رنگ‌های تصویر زمینه و عملکرد بهتر رم دستگاه، به هنگام اجرای برنامه‌ها و بازی‌های مختلف افزوده شده است که بخش دوم یکی از مواردی است که از گذشته تا کنون انتقاد زیادی بر آن بوده و نسل به نسل نیز بهبودهای مثبتی در آن حاصل شده است، اما باز هم به بهبودها و تغییرات بیشتری نیاز دارد.

نکته‌ای که درباره عملکرد رم دستگاه‌های اجرا کننده سیستم عامل اندروید مشهود است، این است گرچه در دستگاه‌های شرکت گوگل که از نسخه اندروید خام بهره می‌برند و عملکرد مناسبی را به اجرا می‌گذارند، اما زمانی که شرکت‌های دیگر امکانات مختلف خود را به آن می‌افزایند و به عبارتی، آن را از حالت خام خارج می‌سازند.

به همان نسبت که تغییراتی حاصل شده و امکانات و قابلیت‌های مختلف بر روی آن پیاده می‌شود، به همان اندازه نیز عملکرد دستگاه ضعیف‌تر و کندتر می‌گردد که قطعا این مساله مربوط به ریشه‌های سیستم عامل اندروید است که گرچه تا کنون نسبت به گذشته، در نسخه‌های مختلف سیستم عامل اندروید بهبودهای مختلفی صورت گرفته، اما ای به معنای رفع کامل این مشکل نیست و هنوز هم با وجود سخت‌افزارهای قدرتمند، دیدن کندی و ضعف اجرای سیستم عامل مورد تعجب برانگیزی نمی‌باشد.

کاربران مختلف تا کنون برای دریافت نسخه‌ای کاملا بهبود یافته، مدت زمان زیادی در انتظار بوده‌اند، گرچه نمی‌توان مقصر این ضعف‌ها را گوگل دانست، اما گوگل قطعا نقش بسزایی در پیشبرد اهداف و رفع این مشکلات به صورت ریشه‌ای دارد.

اندروید 8.1 Oreo

نسخه پیش‌نمایش اندروید 8.1 (Oreo)، اکنون برای گوشی‌های هوشمندی همچون گوگل پیکسل 2 (Google Pixel 2)، گوگل پیکسل 2 ایکس ال (Google Pixel 2 XL)، گوگل پیکسل (Google Pixel)، گوگل پیکسل ایکس ال (Google Pixel XL)، گوگل پیکسل سی (Google Pixel C)، نکسوس 6 پی (Nexus 6P) و نهایتا برای نکسوس فایو ایکس (Nexus 5X) در دسترس می‌باشد.

در همین حال نیز، بخش پشتیبانی شرکت گوگل فایل‌های مربوط به نسخه پیش‌نمایش اندروید 8.1 (Oreo) را به صورت OTA و فایل‌های ایمیج کارخانه‌ای (factory images) عرضه کرده است، البته دریافت این بروزرسانی در صورتی میسر خواهد بود که پیش از این کاربران در طرح بتای مربوط به نسخه پیش‌نمایش اندروید 8.1 (Oreo) شرکت کرده باشند، البته راه دیگری نیز وجود دارد و آن نیز انجام این بروزرسانی به صورت فلش زدن رام نسخه پیش‌نمایش اندروید 8.1 (Oreo) بر روی گوشی‌های هوشمندی است که در لیست گوگل ذکر شده است.

در هر صورت کاربران با استفاده از دو مورد روش گفته شده می‌توانند به نصب و دسترسی به این نسخه از اندروید بپردازند و تفاوت چندانی بین این دو روش وجود ندارد و تنها روش OTA است که به هیچ کار یا پیش نیاز خاصی احتیاج ندارد و به سادگی توسط کاربران قابل نصب و راه‌اندازی می‌باشد.

اندروید 8.1 Oreo

به گفته شرکت گوگل، عرضه نسخه نهایی و تکامل یافته اندروید 8.1 (Oreo) در ماه دسامبر میلادی صورت خواهد گرفت و با این حال عرضه این بروزرسانی توسط سایر شرکت‌ها هنوز معلوم نیست برای اطلاع از آن باید منتظر اخبار جدید و رسمی از طرف بخش پشتیبانی هر یک از این شرکت‌ها باشیم. به صورت کلی شرکت‌های مختلف دیگر نیز این بروزرسانی به سرعت هرچه تمام‌تر برای کاربران و مصرف کنندگان خود عرضه خواهند کرد و نیازی نیست که کاربران نگران دریافت یا عدم دریافت این بروزرسانی باشند، در واقع تنها تفاوت موجود تنها در زمان عرضه آن‌هاست.

اما در حال حاضر کاربران شرکت گوگل می‌توانند از این بروزرسانی‌ها استفاده و از امکانات مختلف آنان بهره‌مند شوند و برای ایجاد تغییرات مختلف نیز می‌توانند به عنوان توسعه دهندگان، به گوگل پیشنهادات خود را مطرح نمایند.

 

نظر شما کاربران ترنجی در این باره چیست؟ آیا از گجت‌های هوشمند و مختلف شرکت گوگل استفاده می‌کنید؟ تا کنون در طرح بتای مربوط به پیش‌نمایش نسخه‌های پیشین اندروید شرکت داشته‌اید؟ بنظر شما به صورت کلی دریافت بازخورد گوگل از کاربران و توسعه دهندگان مختلف، با اجرای طرح‌های بتا می‌تواند در پیشرفت و بهوبد اندروید نقشی داشته باشد؟ به نظر شما اکنون سیستم عامل ادرویدبه چه امکاناتی پیش از سایر امکانات احتیاج دارد؟ نظرات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان