حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شرکت سامسونگ بروزرسانی اندروید 8.1 (Oreo) را اوایل سال 2018 عرضه خواهد کرد!

یکی از مهم‌ترین مباحث در دنیای تکنولوژی و خصوصا در دنیای تلفن‌های هوشمند، ارائه بروزرسانی‌های اندرویدی است که شرکت‌های مختلف و فعال در این زمینه هر کدام یک شیوه و سبک خاص را در ارائه این بروزرسانی‌ها اجرا می‌کند، اما شرکت سامسونگ چگونه عمل خواهد کرد؟، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

همانطور که می‌دانید، شرکت سامسونگ در زمینه بروزرسانی‌های سیستم عامل اندروید، یکی از شرکت‌هایی است که همواره انتظار زیادی چه از طرف گوگل و چه از طرف کاربران، از آن می‌رود. این شرکت کره‌ای، مخصوص در چند سال اخیر تلاش زیادی بر آن داشته تا در یک مدت زمان نسبتا بیشتر نسبت به سایر شرکت‌ها، یک نسخه کاملا بی عیب و نقص از اندروید را برای گوشی‌های هوشمند خود عرضه نماید.

گرچه بسیاری از شرکت‌های دیگر بر ارائه سریع‌تر این بروزرسانی‌ها تاکید دارند، اما به صورت کلی، ارائه یک نسخه بی عیب و نقص همواره بهتر از آن است که یک بروزرسانی در مدت زمان کوتاهی عرضه گردد و کاربران را درگیر مشکلات و عیب و ایرادات پیش‌بینی نشده نماید. آنچه که تا کنون بر همگان آشکار شده، این است که شرکت سامسونگ هم‌اکنون در حال کار بر روی بروزرسانی اندروید 8.1 (Oreo) برای گجت‌های هوشمند مختلف خود و در راس آنان، گوشی‌های هوشمند، فبلت‌ها و تبلت‌ها می‌باشد.

بر اساس جدیدترین اخبار و اطلاعات منتشر شده از یک نمایندگی سامسونگ در کشور ترکیه، این شرکت کره‌ای قصد دارد تا بروزرسانی اندروید 8.1 (Oreo) را اوایل سال 2018 برای محصولات مختلف خود عرضه نماید و همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که شرکت سامسونگ تا قبل از سال 2018، برنامه‌ای برای انتشار و ارائه اندروید 8.1 (Oreo) نخواهد داشت بنابراین کاربران باید منتظر دریافت نسخه جدید اندروید 8.1 (Oreo) برای دستگاه‌های هوشمند خود باشند.

اندروید 8.1 Oreo

در این میان نکته‌ای که در حاله‌ای از ابهام به سر می‌برد این است که معلوم نیست که کدام گوشی‌های هوشمند این بروزرسانی را دریافت خواهند کرد اما به صورت کلی انتظار می‌رود که دو گوشی هوشمند از سری S یعنی گلکسی اس 8 (Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس (+Galaxy S8) و همچنین جدیدترین فبلت قلم‌دار سری نوت (Note) سامسونگ، گلکسی نوت 8 (Galaxy Note 8)، سه دستگاهی باشند که در صدر لیست بروزرسانی سامسونگ برای محصولات خود قرار می‌گیرند.

اکنون به طور قطعی می‌توان گفت 3 دستگاهی که شانس دریافت بروزرسانی اندروید 8.1 (Oreo) را پیش از سایر دستگاه‌های هوشمند سامسونگ دارند، گلکسی اس 8 (Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس (+Galaxy S8) و همچنین گلکسی نوت 8 (Galaxy Note 8) می‌باشند که با توجه به رده قرارگیری آنان و همچنین تاریخ عرضه بسیار کوتاه آنان، این مساله یک امر بدیهی می‌باشد.

با این وجود باز هم این مساله به صورت مبهم باقی مانده است که آیا سامسونگ قصد دارد تا بروزرسانی اندروید 8.1 (Oreo)، اوایل سال 2018 ابتدا در ترکیه منتشر خواهد کرد یا این کشور نیز به صورت معمول در لیست همیشگی قرار خواهد گرفت؟ البته احتمال به واقعیت پیوستن این مساله بسیار پایین است به طوری که می‌توان همین الان نیز چنین ادعایی را با قاطعیت رد نمود.

 

 

نظر شما کاربران ترنجی در این باره چیست؟ آیا شما از محصولات سامسونگ، مخصوصا از گوشی‌های رده پرچمدار آن، استفاده می‌کنید؟ به نظر شما ارائه بروزرسانی اندروید 8.1 (Oreo) در سریع‌ترین زمان ممکن اهمیت بیشتری دارد یا آنکه یک بروزرسانی کاملا بی عیب و نقص با گذر مدت زمانی کمی طولانی‌تر نسبت به بقیه شرکت‌ها برای کاربران مفیدتر است؟

 

 

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

خسته نباشی دلاور سونی چند روزه داده بیرون سامی واقعا با تاخیر عمل میکنه

Rog1

جالبه بدونین قراره نسخه بتا رو تا 30 ام اکتبر بده بیرون ( البته شایعه هستش) البته نهایت تا 10 روز دیگه میده بیرون با این اوصاف یعنی حدود دو ماه( اگه از 10 دی حساب کنیم) سامسونگ میخواد به شدت روی بتا کار کنه و کار خیلی خوبی هم هست و میتونه تمام باگا رو تو این مدت برطرف کنه

و جا داره بگم آپدیت نرم افزاری تا وقتی که فقط نسخه بالا ببره و هیچ چیز خاصی نداشته باشه که فایده نداره.
البته باید به این موضوع توجه کنیم که شرایط اندروید سامسونگ خیلی متفاوته… اون در اکثر جاها از فریمورک های اختصاصی خودش استفاده میکنه. یکسری بهینه سازیها و تغییرات دست خودشه و خیلی از اثرات و دسترسی های اندروید خالص رو از اندروید اختصاصی خودش پاک کرده.
آپدیت دادنش در واقع برای ارتقای امکانات نرم افزاری اختصاصی خودشه و ارتقای Api اندروید.

در ثانی Google Play Services خودش یه لایه ای توی اندروید تشکیل میده که با آپدیت شدنش از گوگل پلی نیاز به آپدیت سیستمی تو خیلی بخش های اندروید از بین میره.

الان دیگه آپدیت های امنیتی و سیستم عاملی اندروید جدا شدن و امنیتی ها میتونن مستقل باشن. سامسونگ هم هر ماه آپدیتای امنیتی رو میفرسته و تو این مورد یکی از بهتریناست.

دیشب اندروید ۸.۱ معرفی شد
البته تقریبا هیچ چیز جدیدی نداشت تازه یه سری چیزم حذف کردن از توش
آپدیتای اندروید دیگه واقعا بی مزه شدن حداقل از نظر ظاهری.
سامسونگ هم اکثر ویژگی هایی که اندرویدای جدید دارن از خیلی وقت قبل میاورده.
دیگه اندروید ۸ تنها نقش جدیدش برای سامسونگ ارتقا API Level هست و دیگر هیچ!
منکه فقط اگه عمر باتری بیشتر بشه اپدیت میکنم وگرنه تا وقتی مجبور نشدم اپدیتش نمیکنم که ترافیکمو حروم کنم
حالا حالا ها با این اندروید 7.1.1 کنار میام

Mortazavi

اینارو نگید چی بگید ??

Rog1

خداییش رک کلام بگم از خیر اپدیت گذشتم دیگه بده بیرونم اپدیت نمیکنم مجبورم مگه گوشیو سنگین کنم؟

Peiman

خب همیشه گفتم کیفیت از کمیت مهمتره?

ahmad

مگه کیفیت بروز رسانی های سونی بده؟

Peiman

والا آپدیت های سونی تغییرات خاصی ندارند و آدم خیلی زود خسته‌ میشه . در حال حاضر اندروید خالص خیلی بهتر و جذاب تر از سونی هست برای من

3INA

کیفیت بروزرسانیش بد نیست ، و اینکه آپدیت دادنش اینقدر سریع هست خیلی خوبه ولی هیچ فرقی با اندروید خام نداره برعکس سامسونگ رابط کاربری هیچ شباهتی نداره
به شخصه میگم رابط کاربری جدیدش از اندروید 7 به بعد خیلی قشنگ شده ولی قبلش افتضاح بود

Mortazavi

یعنی حداقل 6 ماه بعد از سونی.
تو پست آپدیت8 برای پرمیوم تعجب کردم که چرا فن های سامسونگ انقدر از اون آپدیت ناراحتند و حرص میخورن

خوب الان دلیلشو کاملا فهمیدم ????

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان