حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بلومبرگ: کاهش امنیت و کیفیت فیس آی دی (Face ID) در دستور اپل، اپل: حقیقت ندارد!

نوشته

6 سال قبل | 4 دیدگاه | اپل

بر کسی پوشیده نیست که اپل در تولید آیفون تن (iPhone X) افسانه ای برای بازار پر عطش آن هم به صورت انبوه، مشکل دارد. یکی از این مشکلات را می توان متوجه فیس آی دی (Face ID) یا همان سیستم تشخیص چهره 3 بعدی این شرکت کوپرتینویی دانست. فیس آی دی آنطور که اپل مدعی است دقت بسیار بالایی دارد به طوری که می توان گفت تا 2 برابر امن تر از حسگر اثرانگشت ظاهر شده است اما این امنیت و قرار گرفتن در بخش کوچکی از یک دستگاه کوچک، سخت است. حال بلومبرگ گزارشی قابل توجه درباره اتخاذ تصمیم جدید توسط اپل برای رویارویی با مشکل تامین قطعات جهت تولید انبوه آیفون تن (iPhone X) دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا با آن آشنا شویم.

فیس آی دی اپل

فیس آی دی اپل

طبق گزارش بلومبرگ ادعا شده است که اپل به تامین کنندگان فیس آی دی (Face ID) گفته تا در جهت افزایش و سهولت تولید، کیفیت این سیستم را کاهش دهند. متن دقیق این ادعا عبارت است از:

“اپل خیلی بی سر و صدا از تامین کننده ها خواسته است دقت فیس آی دی را کاهش دهند تا برای تولید کار راحت تر باشد.”

حالا اپلی ها به صورت رسمی به چنین ادعایی پاسخ داده اند و آن را “کاملا غلط” دانسته اند و مدعی هستند که قرار نیست کیفیت و دقت فیس آی دی کاهش پیدا کند. متن دقیق بازخورد اپل عبارت است از:

“کیفیت و دقت فیس آی دی تغییری نخواهد کرد. این سیستم همچنان با دقت 1 در میلیون احتمال اشتباه کار خواهد کرد. ادعای بلومبرگ مبنی بر کاهش مشخصات دقت فیس آی دی کاملا اشتباه است و ما انتظار دارید Face ID تبدیل به یک استاندارد طلایی برای سیستم تشخیص چهره شود.”

آنطور که از این مکالمات بر می آید می توان نتیجه گرفت که شاید “مشخصات دقت فیس آی دی” کاهش پیدا نکرده باشد اما احتمال دارد که اپل راهکاری جدید برای افزایش تولید این سیستم را با تامین کننده های قطعات ارایه کرده باشد. به هر روی این سیستم با هر شکلی که پیاده شود در نهایت برای ما دقت آن اهمیت دارد و نه چیز دیگری!

نظر شما چیست؟ درباره این گزارش نگران هستید؟ شما با حسگر اثرانگشت بیشتر راحت هستید یا سیستم های تشخیص چهره یا عنبیه چشم؟ چرا؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

اگر اپل آیفون ۸ و ۸ پلاس رو با کمی تغییر در طراحی تولید و معرفی میکرد ( حاشیه جلو رو تا حدودی کم میکرد ) و با همون قیمت همیشگی روانه بازار میکرد فروش خیلی بالایی رو تجربه میکرد حتی میتونست رکورد بشکنه و تو این یک سال مشکلات خط تولید و تامین‌کننده ها رو هم بر طرف میکرد خلاصه همه جوره به نفع همه بود

Sajad

هم اتهام زدن به اپل طبیعیه، هم انکار کردن توسط اپل
زمانی میشه صحت یا عدم صحت این ادعا رو ثابت کرد که سنسور نسل اول و تولیدات بعدی توسط یه شرکت مستقل مقایسه بشه.

ahmad

تجربه ثابت کرده که اپل حداقل تو کیفیت کم کاری نمیکنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)