حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

وان پلاس 5 (OnePlus 5) در مقابل وان پلاس 5 تی (OnePlus 5T): پنج تفاوتی که انتظار داریم ایجاد شود

نوشته

6 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار، اسمارت‌فون، وان‌پلاس

طبق سال گذشته امسال هم شرکت معروف وان پلاس نسخه جدید از گوشی هوشمند خود را با اضافه کردن حرف “T” به عدد آن معرفی خواهد کرد که در این پست بر ویژگی‌هایی که انتظار داریم در OnePlus 5T وجود داشته باشد مروری خواهیم کرد. در ادامه با ترنحی همراه باشید. 

وان پلاس 3 در سال گذشته تلفن همراه بسیار خوب و با قیمتی مناسب بود اما بعد از 5 ماه سازنده نسخه دیگری با نام وان پلاس 3T عرضه کرد که از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری کمی پیشرفت کرده بود. امسال نیز شاهد گوشی وان پلاس 5 با حرف T هستیم که طبق شایعات پیشرفت بسیار زیادی خواهد کرد که حتی بعضی آن را به عنوان وان پلاس 6 شناخته‌اند.

1- صفحه نمایش بزرگتر با طراحی مشابه محصولات شرکت‌های دیگر

صفحه نمایش 5.5 اینچی وان پلاس 5 عوض خواهد شد و احتمالا صفحه 6 اینچی با نسبت 18:9 در نسخه جدید اضافه خواهد شد که شبیه به گوشی‌های ال‌جی V30، گوگل پیکسل 2 ایکس ال خواهد بود. حاشیه اطراف نمایشگر هم کم می‌شود ولی به طور کلی اندازه گوشی تغییر زیادی نسبت به نسحه فعلی نخواهد کرد.

به هر حال انتظار می‌رود تا وان پلاس 5 تی کمی شبیه به ویوو ایکس 20 باشد که مدتی است که در چین معرفی شده. برندهای تجاری Vivo و OnePlus هر دو عملا متعلق به شرکت BBK الکترونیک هستند و برخی منابع این چنین حدس زده‌اند که طراحی مرجع OnePlus 5T از Vivo X20 خواهد بود.

 

2- نبود کلیدهای فیزیکی

در محصولات این شرکت کلیدهای فیزیکی در زیر صفحه بوده‌اند و در میان آن‌ها کلید خانه وجود داشت که نقش حسگر اثرانگشت را هم اجرا می‌کرد. به نظر می‌رسد در OnePlus 5T به دلیل وجود صفحه نمایش بزرگتر و همچنین حاشیه کمتر کلیدهای فیزیکی حذف شوند و حسگر اثر انگشت به پشت گوشی انتقال یابد.

 

3- حسگر اثرانگشت در پشت گوشی

شایعاتی درمورد قرار گیری حسگر اثرانگشت در پشت وان پلاس 5 تی منتشر شده که در نقطه‌ای که انگشت اشاره به طور طبیعی بر روی آن می‌رود قرار خواهد گرفت. قرار گیری حسگر اثرانگشت در زیر صفحه هم بسیار خوب است ولی هنوز تولید انبوه این فناوری در دسترس نیست.

 

4- تشخیص چهره

به عنوان جایگزینی برای حسگر اثرانگشت برخی ادعا دارند که وان پلاس 5 تی دارای توانایی تشخیص چهره خواهد بود ولی احتمال این مورد بسیار کم است و حتی درصورت وجود آن احتمال رقابت با محصولات شرکت سامسونگ یا آیفون 10 بسیار کم می‌باشد.

 

5- قیمت بالاتر

هنگامی که وان پلاس 3 تی در سال قبل معرفی شد، قیمت آن کمی بیشتر از نسخه گذشته بوده و مانند آن انتظار می‌رود تا نسخه جدید هم کمی گران تر از OnePlus 5 باشد. اما یک مشکلی وجود دارد و آن این است که تغییرات زیاد باعث افزایش قیمت هم می‌شود و همین باعث شده تا نسخه جدید قیمتی بسیار بالاتری داشته باشد.

نظر شما درمورد ویژگی‌های پیش بینی شده برای OnePlus 5T چیست؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

وان پلاس هم مثل اچ تی سی میخواد یه نسخه بدون حاشیه بزنه که بازار رو از دست نده

Sajad

دقیقا. تجربه ثابت کرده این مدل گوشی معرفی کردن جواب نمیده.

ahmad

حالا همه منتظر بودن اپل تشخیص چهره رو واقعا به حد امنیت اثر انگشت برسونه بعد استفاده کنن خخخخ

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما حبیب‌پور