حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

میگرن؛ سردردهای مبهم…

نوشته

6 سال قبل | 4 دیدگاه | پزشکی و سلامت، ترنجی

میگرن یکی از شایع‌ترین و ناتوان کننده‌ترین مشکلات در ایالات متحده است. با اینکه درمان‌های فراوانی برای مدیریت میگرن وجود دارد، اما باز هم همه بیماران از این درمان‌ها پاسخ نمی‌گیرند. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که کتامین، دارویی است که عمدتا در بیهوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد محققان بر این باورند، کتامین می‌تواند جایگزین خوبی برای سایر داروهای میگرن باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

میگرن بیماری است که طی آن فرد دچار حملات مکرر سردردهای متوسط ​​یا شدید، اغلب در یک طرف سر، می‌شود. برخی از افراد مبتلا به میگرن علائم اختلالات بینایی، مانند نقاط کور، بینایی تونلی یا کوری موقت نیز را تجربه می‌کنند. این نوع میگرن به عنوان میگرن “با اورا” شناخته شده است.

بنا به گفته بنیاد پژوهش میگرن، حدود 39 میلیون مرد و زن در ایالات متحده به میگرن دچار هستند. از این تعداد، حدود 4 میلیون نفر حداقل 15 روز از ماه دچار میگرن‌های مزمن می‌شوند. چند دارو و روش درمانی غیر دارویی برای جلوگیری از حملات میگرنی و کاهش شدت آن‌ها وجود دارد. اما برخی از بیماران مبتلا به میگرن نسبت به این درمان‌ها پاسخ نمی‌گیرند، این امر نشان دهنده کشف درمان‌ها و داروهای دیگری هستند.

دکتر اریک شوانک، مدیر بیهوشی ارتوپدی در بیمارستان دانشگاه توماس جفرسون در فیلادلفیا، و همکارانش معتقدند کتامین قادر است این نیاز را برطرف کند. در مطالعه‌ای که توسط این تیم انجام شد، مشخص گردید که تقریبا سه چهارم افرادی که از این روش برای درمان میگرن استفاده کرده‌اند درد کمتری داشتند. محققان اخیرا یافته‌های خود را در نشست سالانه بیهوشی در سال2017 که در بوستون برگزار می‌شد، منتشر کردند.

میگرن؛ سردردهای مبهم...

کاهش شدت درد میگرن

در این تحقیق 61 نفر که دچار میگرن‌های غیرقابل تحمل بودند، شرکت کردند. درمان برای این افراد بسیار سخت بوده و درد آن‌ها نسبت به بسیاری از داروهای در دسترس مقاوم شده بود. تمام بیماران به مدت 3 تا 7 روز با تزریق کتامین تحت درمان قرار گرفتند. کتامین دارویی است که معمولا برای بیهوشی و کاهش درد استفاده می‌شود و به عنوان درمانی برای افسردگی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تیم تحقیقاتی گزارش داد، پس از اتمام دوره درمان‌، درد میگرن در حدود 75 درصد از شرکت کنندگان کاهش یافته بود. در آغاز میانگین درد این افراد از 10 ، چیزی حدود 7.5 بود اما در پایان مطالعه این رقم به 3.5 کاهش یافت. نتایج نشان داد کاهش درد چهارمین روز تزریق کتامین به حداکثر رسیده و عوارض جانبی آن نیز بسیار کم است.

 

دیدگاه شما در خصوص سردردهای میگرنی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

فکر میکنم سردرد بعد از دندان درد از همه بدتره

Peiman

عمق فاجعه اینجاست که دوتاشو باهم داشته باشی?

ahmad

کاش درمان قطعیش پیدا بشه مادر من میگرن خفیف داره تا الانم خوب نشده خدارو شکر حاد نیس ولی واقعا سخته

siavash-t

ایشالا خوب بشن.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
بهنام خدابخشی
Telegram: Bhnam_khb Instagram: bhnm.k.h