حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشکل صفحه نمایش این بار در گوگل پیکسل 2 ایکس ال (Pixel 2 XL)

نوشته

6 سال قبل | 16 دیدگاه | اخبار، اسمارت‌فون، گوگل

همان طور که می‌دانید پنل‌های OLED ساخت شرکت‌های مختلف دارای مشکلاتی هستند، برای مثال محصولات سامسونگ دچار مشکل به جا ماندن سایه هستند و یا محصول جدید شرکت ال‌جی یعنی V30 در نمایش رنگ سیاه دارای هاله‌های سفید است. این بار مشکلات OLED به گوگل پیکسل 2 ایکس ال هم رسید. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

در گذشته گزارشاتی مبنی بر سوختگی پیکسل محصول جدید شرکت گوگل یعنی پیکسل 2 ایکس ال به گوش می‌رسید. اولین بار نویسنده وب سایت اندروید سنترال، آقای الکس دبی این مشکل را مطرح کرد و اگر به طور دقیق نگاه کنیم کلیدهای ناوبری گوشی به صورت لکه‌ای در صفحه مانده‌اند.

پشتیبانی گوگل در پاسخ به این مشکل گفته که به طور جدی این گزارش را بررسی خواهیم کرد. همان طور که از قبل گفته‌ایم مشکل باقی ماندن سایه در پنل‌های OLED چیز جدیدی نیست و دلیل آن به خاطر روشن بودن بلند مدت یک نقطه است که باعث می‌شود سایه آن باقی بماند. برای رفع این مشکل به طور معمول به کاربران پیشنهاد می‌شود که محتوا را هر چند دقیقه تغییر دهند.

شرکت سامسونگ هم کلید خانه محصول جدید خود یعنی گلکسی نوت 8 که همیشه روشن است را در زمان قفل مقدار بسیار کمی پایین می‌آورد تا سایه‌ای به جا نماند. با گذشت زمان مشخص می‌شود که چه تعداد پیکسل 2 ایکس ال دارای این مشکل خواهند بود و حتی برادر کوچکتر که توسط اچ‌تی‌سی ساخته شده هم دچار باقی ماندن سایه در صفحه نمایش است یا نه؟

نظر شما درمورد مشکل باقی ماندن سایه در پنل‌های OLED چیست؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Saeed Mohammadipouya

بفرما بعد یه عده جاهل بیان بگن چرت میگی

ARMTIN

جون دادش مراسم معرفی پیکسل ها 2017 گوگل که دیدم نوار سیاه پایین هم تو ذق میزد هم انتظار این سایه رو هم داشتم …
گوگل خیلی احمق …
سامسونگ برای جلو گیری این سایه نوار پایین بعد از چند ثانیه استفاده نکردن به صورت اتو مخفی میشه
امیدوارم سونی هم در پرچمدار ۲۰۱۸ مثل سامسونگ عمل کنه

Phinkeralexis

بچه جان جاهل کسیه که هر خبریو از هر جا گذاشتن. بذاره تو سایت و یه سری جاهل تر باورش کنن این جور که مشخصه آمار ترکیدن های آیفون 8 و 8 پلاس و فروش کمشون به علاوه استقبال کم از نوت 8 این شرکت ها رو وادار به پخش این خبرها و شایعات دروغ و غیر واقعی کرده

Saeed Mohammadipouya

هرکجاست منبع این خبر کودک خوب؟

Sajad

الجی این کاره نیست ظاهرا…

Phinkeralexis

بابا اینا همش الکیه چی این کاره نیست بذار بیاد تو بازار همه چی مشخص می شه

REZA

همیشه ال سی دی و بیشتر دوس داشتم،بخاطر عمر بیشتر و مقاومت بیشترش،توی کیفیت تصویرهم که چیزی کم ندارن.

Rog1

بعضی مشکلاتی که بطور کلی سختافزاری هستند نمیشه توقع این رو داشت که با یک آپدیت نرمافزاری حل بشه! پنل های POLED الجی اساسا مشکل کیفیتی دارند. سایت آرس تکنیکا بعد از بررسی اولیه LG V30 و مشکل دیسپلی اون(توزیع روشنایی متفاوت در سطح پنل) بیان کرد که ممکنه پیکسل آینده هم به دلیل اینکه از پنل ساخت الجی استفاده کرده دچار مشکل بشه که می بینیم اینطور هم شد. و این هم نشون از خسیس بازی گوگل بود که درحالی سامسونگ توانایی تولید پنل امولد برای گوگل داشت ولی گوگل برای اینکه هزینه ساخت ارزانتر در بیاد از الجی برای ساخت صفحه نمایش گوشیش کمک گرفته ( جالب اینجاست قیمت گوشیش هم 900 دلاره)

مشکل دیسپلی پیکسل 2 تنها برن اِن نیستش و همینطور در متن گفته شده:

“برای مثال برخی کاربران گزارش داده‌اند که رنگ‌های به نمایش درآمده در نمایشگر پیکسل ۲ ایکس‌ال، همچون برخی از گوشی‌های امروزی، سرزنده و شاداب نیستند یا عده‌ای گفته‌اند که اگر شما با زاویه‌ی گسترده به نمایشگر این گوشی نگاه کنید، شاهد یک سایه‌ی کم‌رنگ آبی روی آن خواهید بود.”

برای اطلاعات بیشتر به سایت BGR مراجعه کنید.
http://bgr.com/2017/10/19/pixel-2-xl-display-problems-google-fix/

البته چون نمی خوام زود قضاوت کنم، احتمال این هم هست گوگل با آپدیت نرم افزاری شرایط رو بهتر کنه و امید وارم یکی از بهترین گوشی های سال به چنین وضع اسف ناکی دچار نشه

ahmad

خاصیت آمولد ها اینه کاریش نمیشه کرد

SHAHAB_MSD

با این مشکل زیاد مواجه شدم دوستم LG v10 داشت همین طور شد که تونست به راحتی تعمیرش کنه. گوشی قبلی خودم با اینکه صفحه نماییش OLED نبود هم اینطور شد «one m8».
این مشکل خیلی بدیه و فک میکنم مربوط به تمام صفحه نمایش ها باشه فقط OLED این مشکل توش بیشتره.
حواستون به گوشیتون باشه چون من سر گوشی جدیدم هم نگرانم

Mortazavi

یه بار با Xz1 کار کنید تا مفهوم بهترین کیفیت بدون دردسر رو درک کنید

من نمیفهمم وقتی تریلومینوس سونی انقدر قوی جواب میده چرا سراغ یه تکنولوژی پر دردسر بریم ??

jamal9

نمیدونم میشه لینک گذاشت یا نه ولی من امروز مقایسه دوربین سونی xz1 رو با پیکسل ۲ و نوت ۸ دیدم و میگم که هیچی کم نداره که هیچ.شاید بهتر هم هست ….
اگه xz1 نمره ی پایین تر از ۹۲ بگیره بنظرم نمیشه دیگه به dxomark زیاد اعتماد کرد .چون فقط بخاطر افکت بوکه که نمیشه ده امتیاز نسبت به بقیه کمتر بده!!!

درکل من فکر میکنم یه کاسه ای زیر نیم کاسه ی سایت dxo هست .چطور میشه گوشی هاایی مثل گوگل و ایفون و هواوی هنوز نیومده امتیازشون میاد ولی سونی بعد از چند ماه میاد!!! اینجا مشخصه که یه چیزی هست که ما نمیدونیم …حالا نمیخوام بگم این سایت جیزه خواره ولی خب طبیعی هم نیست ….شما به این سه ویدیو پایین نگاه کنین ببینین حتی سونی xz1 بهتر از نوت ۸ و پیکسل ۲ عکس گرفته ولی معلوم نیست امتیازشو چند بده!!! درسته من قبول دارم تو زوم و افکت بوکه از قبا پایین تره ولی توی یکی از فیلم ها داخل ویدیو زوم میکنه که زوم سونی از همه بهتر بود! در کل من دیدن این سه ویدیو رو به همه پیشنهاد میکنم ….
https://www.youtube.com/watch?v=iWo4aGLyIW0
https://www.youtube.com/watch?v=HkeJ8ERa93U
https://www.youtube.com/watch?v=egk2jJpPjC4

Peiman

در کل حوصله جواب دادن به چیزایی ک گفتیم ندارم فقط اون تیکه که میگی چرا مال سونی رو دیر بررسی می‌کنه به خاطر اینکه کمپانی های دیگه قبل از معرفی گوشی رو می‌فرستند برای بررسی که اگر بیشترین امتیاز گرفت زمان معرفی به عنوان یه برتری ازش یاد کنند

Peiman

چیزی که الجی بزنه همینه . قبلا هم گفتم امولد های سامسونگ خیلی بهترن

Saeed Mohammadipouya

دوست عزیز تو مطلبم ذکر شده و مام دیدم تو سامسونگم رد برنامه ها و کیبرد میموند

look87

من جی4 ال جی دارم.
الان بعد از نزدیک دو سال استفاده به شدت این مشکل سایه رو دارم.
تقریبا در همه جای صفحه نمایش.
فقط امیدوارم تا قبل از اینکه گارانتی گوشی تموم بشه.صفحه کامل بسوزه تا بتونم ببرمش گارانتی .
وگرنه یه تومن ضرر میکنم 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما حبیب‌پور