حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نسخه اندرویدی مرورگر گوگل کروم (Google Chrome) به زودی قابلیت اعلام اخبار فوری را دریافت خواهد کرد!

نوشته

6 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار، گوگل، مرورگر، مطالب ترنجی

بر اساس گزارش‌های منتشر شده‌ای از فروشگاه کروم (Chrome Store)، که توسط وب سایت خبری اندروید پلیس (Android Police) انتشار یافته است، شرکت گوگل در حال تست و آزمایش قابلیت‌هایی جدیدی برای نسخه اندرویدی مرورگر گوگل کروم (Google Chrome) است، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

همانطور که گفته شد، بر اساس اخباری که اخیرا توسط وب سایت خبری اندروید پلیس (Android Police)، از فروشگاه کروم (Chrome Store) منتشر شده است، شرکت گوگل در حال تست و اجرای قابلیتی جدید برای نسخه اندرویدی مرورگر گوگل کروم (Google Chrome) است که به استفاده از آن کاربران قادر خواهند بود از طریق این مرورگر اخبار و اعلانیه‌های مهم خبرگزاری بریکینگ نیوز (Breaking News) را دریافت کنند.

شاید بپرسید که این ویژگی چگونه کشف شده است؟ این ویژگی در بخش ورودی به سیستم کروم فلگز (Chrome Flags) و در کانال Canary Chrome که در مورد مباحث اندروید است کشف شده است.

صفحه کروم فلگز (Chrome Flags)، مکانی است که حاوی لیستی بلند پایه از کارکردهای آزمایشی مرورگر گوگل کروم است که قابلیت فعال سازی و غیر فعال سازی توسط کاربر را دارد و دقیقا در این صفحه است که عنوانی به نام “اعلانات فوری خبری توسط خبرگزاری بریکینگ نیوز” Breaking News Push notifications، وجود دارد.

با توجه به توضیحات و اطلاعات ارائه شده می‌توان اینطور برداشت کرد که این قابلیت بدین صورت است که با بررسی محتویات خبرگزاری بریکینگ نیوز (Breaking News)، اخبار مهم و فوری توسط سرویس گوگل کلود (Google’s Cloud Messaging Service) برای کاربران ارسال خواهد شد. در حال حاضر این مساله به صورت واضح روشن نیست که آیا کاربران توان شخصی سازی این قابلیت را نیز دارند یا خیر.

اگر فرض کنیم که این مساله همانطور باشد که حدس می‌زنیم، سوالی که پیش خواهد آمد این است که گوگل چگونه می‌تواند اخبار خاص و مهم یک روز را به نسبت علاقه هر کدام از کاربران به موضوعات خاصی را تعیین نماید و برای کاربران ارسال کند؟ در هر صورت این ویژگی در مراحل اولیه توسعه و پیشرفت خود به سر می‌برد و همچنین این قابلیت تا چند وقت دیگر نیز عرضه نخواهد شد و ویژگی‌های آن را تا آن زمان نمی‌توان بررسی و ارزیابی نمود.

ارسال اخبار مهم و فوری خبرگزاری بریکینگ نیوز (Breaking News) به گوشی هوشمند کاربران، به صورت کلی چندان هم یک قابلیت خاص و غیر معمول که تا کنون آن را مشاهده نکرده باشیم نیست، اگر تا کنون از برنامه‌های شخص ثالث و یا حتی برخی از برنامه‌های سیستمی گوشی هوشمند خود استفاده کرده باشید حتما متوجه شده‌اید که برخی از آن‌ها قابلیت ارسال پیام از طریق نوار اعلانیه (Notifications Bar) را خواهند داشت، از این جهت است که می‌گوییم آنچنان هم قابلیتی غیر معمول و خاص نیست.

اما همانطور که با ویژگی‌های فعلی گوگل آشنا هستید، قطعا این قابلیت نیز در نسخه‌های مختلفی که در آینده بروزرسانی خواهد شد، بهبود‌ها و امکانات زیادی به آن افزوده خواهد شد. در هر صورت وجود این قابلیت قطعا برای کاربران مفید و کارآمد خواهد بود مخصوصا کاربرانی که در طول روز، وقت کافی را برای مطالعه خبرهای مهم از میان خبرهای کلی را ندارند.

 

نظر شما کاربران ترنجی در این باره چیست؟ به نظر شما وجود چنین قابلیتی می‌تواند برای کاربران مختلف مفید و کارآمد باشد؟ نظرات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

چقدر عالی. روز به روز داره بهتر میشه

Sajad

با اختلاف بهترین مرورگره. بهتر شدن تجربه کاربری امروزه نیازمند داشتن اطلاعات از کاربره. به همین خاطر هیچ کمپانی بهتر از گوگل نمیتونه این کار رو انجام بده.

ahmad

امیدوارم اینترنت سامسونگم این ویژگی ها رو داشته باشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان