حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تکنولوژی پیشرفته 8 نانومتری سامسونگ اکنون آماده تولید و بهره‌وری است!

امروزه بر خلاف چندین سال پیش، نام سامسونگ در بین سازندگان سخت‌افزارهای کلیدی گوشی‌های هوشمند به خوبی می‌درخشد، این غول کره‌ای در طول چندین سال با ارائه پیشرفت‌های عظیم و قابل توجه خود در بخش چیپست‌های موبایل اکنون نه تنها خود کفا شده بلکه در پروژه ساخت سایر شرکت‌ها نیز همکاری‌های گستره‌ای انجام داده است، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

به تازگی شرکت سامسونگ اعلام کرده است که توسعه پروژه تکنولوژی 8 نانومتری که بر پایه فناوری فین‌فت (FinFET) توسعه یافته و اکنون این پروژه عظیم و گسترده راه خود را برای تولید و استفاده در گوشی‌های هوشمند می‌پیماید.

نسل جدید تکنولوژی سامسونگ که از ویژگی‌های ممتاز و برتری مانند مصرف بسیار پائین انرژی و بهره‌وری بسیار بالا بهره‌مند هستند سبب شده تا این شرکت در میان برترین سازندگان سخت‌افزار گوشی قرار گیرد. پیش این نیز سامسونگ برتری خود را در چندین نسل از گوشی‌های هوشمند پرچمدارش به اثبات رسانده بود و اینک بدون هیچ شک و تردیدی کاربران به قدرت این شرکت در ساخت سخت‌افزارهای کلیدی گوشی‌های هوشمند باور دارند.

اخبار مربوط به این غول کره‌ای، روز چهارشنبه در روزنامه‌های مختلف منتشر شد و بر اساس این اطلاعات سامسونگ موفق شده است تا در نسل جدید تکنولوژی خود با بهره گیری از فناوری‌های برتر و موجود حال حاضر این شرکت، مصرف انرژی را نسبت به قبل تا 10 درصد کاهش دهد و همچنین سطح اشغال شده توسط آن نیز اکنون 10 درصد به نسبت قبل کاهش پیدا کرده است.

پردازشگرهای سامسونگ

در ادامه این شرکت در اظهارت خود افزوده است که توسعه تکمیلی این فناوری را تا پایان سال جاری دنبال خواهد کرد و نهایتا این پروژه تا اواخر سال آماده تولید خواهد شد و پس از آن این فناوری راه خود را برای استفاده در گوشی‌های هوشمند، علی‌الخصوص گوشی‌های هوشمند پرچمدار این شرکت باز خواهد کرد.

علاوه بر این سامسونگ در ادامه افزوده است که، در حالیکه فرایند توسعه تکنولوژی در این بخش می‌تواند برای بخش گوشی‌های هوشمند این شرکت بسیار مفید و تاثیر گذار باشد، اما توسعه این بخش سبب خواهد شد تا بدین واسطه، قدرت توسعه تکنولوژی توسط سامسونگ در سایر بخش‌ها همچون توسعه تکنولوژی تجیهزات شبکه‌ای و … افزایش یابد و بدین ترتیب با توسعه و پیشرفت در یک زمینه خاص، به طور همزمان چندین زمینه دیگر را نیز می‌توان در پیشرفت‌های زمینه اصلی سهیم کرد.

اما در سوی دیگر میدان، چندین سال قبل شرکت آمریکایی کوالکام (Qualcomm) که نامی شناخته شده و برندی معتبر در زمینه توسعه چیپست‌های موبایلی بود، پس از حواشی مشکل‌ساز چیپست اسنپداگون 810 (Snapdragon 810) قدرت خود را در اذهان کاربران و بازار فروش تا حدودی از دست داد و سامسونگ با تکیه بردانش و تکنولوژی خود توانست تا حد بسیار زیادی جای این شرکت آمریکایی را پر کند.

امسال نیز همانند چند سال اخیر پیش‌بینی شده است که شرکت کوالکام (Qualcomm)، اولین شرکتی باشد که از تکنولوژی پیشرفته 8 نانومتری سامسونگ در جدیدترین چیپست موبایلی خود استفاده کند، همانطور که سال قبل نیز این شرکت از تکنولوژی سامسونگ در چیپست اسنپدراگون 835 (Snapdragon 835) امسال نیز همکاری گسترده این دو شرکت ادامه خواهد داشت.

در حال حاضر شرکت سامسونگ در بخش توسعه تکنولوژی دنیای نیمه هادی جزو برترین‌ شرکت‌های این حوزه محسوب می‌گردد و تکمیل پروژه جدید این شرکت یعنی توسعه تکنولوژی 8 نانومتری بر پایه فناوری فین‌فت (FinFET)، آن هم سه ماه زودتر از برنامه ریزی و زمان بندی‌های انجام شده، دستاوردی بزرگ و قابل توجه برای سامسونگ محسوب می‌گردد.

پردازشگرهای سامسونگ

یا توجه به این مساله سامسونک اکنون قادر است تا با خیال آسوده و دستی باز به سراغ توسعه تکنولوژی 7 نانومتری رود و دقت خود را بر این بخش، بیش از پیش متمرکز نماید. گرچه شرکت TSMC یا (Taiwan Semiconductor Manufacturing Company) اکنون رهبر فعلی بازار صنعت نیمه هادی و رقیب سرسخت سامسونگ است، قرارداد تهیه و توزیع تکنولوژی 7 نانومتری را با شرکت کوالکام (Qualcomm) منعقد کرده است، ممکن است در آینده سدی بر سر راه موفقیت‌های سامسونگ باشد اما این بدین معنا نیست که این شرکت کره‌ای ضعیف و ناتوان‌تر نسبت به TSMC است.

قطعا سامسونگ در سال‌های آینده با اتخاذ سیاست‌های مختلف، موفقیت خود را بیش از پیش تضمین خواهد کرد، همانطور که تا کنون موفقیت‌های مختلف خود را مدیون سیاست‌ها و تصمیمات درست و به موقع است و سهم زیادی نیز در توسعه تکنولوژی و بازار

درباره اینکه سامسونگ چه زمانی توسعه سری جدید تکنولوژی خود را آغاز خواهد کرد یا آنکه چه ویژگی‌هایی را برای آن در نظر گرفته و یا حتی زمان بندی، برنامه ریزی و نقشه  راه آن به چه صورت است است، هنوز اطلاعات دقیقی در دست نیست اما انتظار می‌رود که این شرکت در کنفرانس ویژه خبری خود در روزهای آتی که در مونیخ آلمان برگزار می‌شود اطلاعاتی درباره توسعه تکنولوژی 8 نانومتری کنونی و 7 نانومتری آینده را منتشر خواهد کرد.

پردازشگرهای سامسونگ

همانطور که گفته شد سامسونگ تا چندین و چند سال قبل سامسونگ در زمینه توسعه تکنولوژی‌های خود در بخش نیمه‌ هادی قدرت بزرگی محسوب نمی‌شد، اما تقریبا همه چیز از زمان عرضه گلکسی اس 6 (Galaxy S6) به این سو تغییر کرد. از سوی دیگر، درگیر شدن شرکت آمریکایی کوالکام (Qualcomm) با مشکلات چیپست اسنپداگون 810 (Snapdragon 810) سبب شد تا در غیاب این رقیب قدرتمند، نام سامسونگ در این زمینه پر آوازه گردد و سال‌های بعد از آن شرکت کوالکام (Qualcomm) خود به یکی از مصرف کنندگان و خریداران تکنولوژی از شرکت سامسونگ تبدیل گردد.

اکنون دنیای رقابت بین شرکت‌های مختلف در این زمینه بسیار جذاب و نزدیک شده است به طوری که هر سال پیشرفت‌ها و ابداعات جدید را در این زمینه شاهد هستیم و روز به روز رقابت سنگین و شدید‌تری را شاهد هستیم که به راستی حدس زدن اینکه کدام شرکت می‌تواند نسبت به دیگر شرکت‌ها موفق‌تر عمل کند بسیار سخت و دشوار است و تنها نتیجه رقابت و نگاه مشتریان است که نشان می‌دهد پیروز واقعی این میدان کیست.

 

نظر شما کاربران ترنجی در این باره چیست؟ آیا سامسونگ خواهد توانست همانند چندین سال قبل، امسال و سال آینده و حتی سال‌های آتی را با موفقیت پشت سر بگذارید یا این مسیر موفقیت به دست رقبا خواهد افتاد؟ به نظر شما آیا سامسونگ در آینده خواهد توانست به برترین تولید کننده صنعت نیمه هادی تبدیل گردد؟ نظرات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
tohid mohammadi

آقا دوباره چی شده
ررنکینگ سایت بازم که داره افت میکنه

Peiman

رنگینک جهانی؟

Peiman

با این سرعتی که پیش میریم چهار سال دیگه پردازنده صفر نانو متری خواهیم داشت???

Sajad

عمر سیلیکون رو دستی دستی دارن تموم میکنن!

siavash-t

هر چقدر هم که پردازنده حجم کمتری بگیره، باز هم تولید کننده ها یه نقاط ضعفی تو گوشیشون می ذارند. پس تنها فایده تولید با نانومتر پایین تر اینه که گوشی کمتر بشه و مصرف باتری پایین تر بیاد. همین.

ahmad

چرا۸نانومتری؟پس چرا مستقیم نرفت سراغ۷نانو

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان