حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نوکیا 7 (Nokia 7) به صورت رسمی معرفی شد!

حضور مجدد شرکت نوکیا در دنیای گوشی‌های هوشمند خبری خوشحال کننده برای همه خواهد بود چرا که تا قبل از ظهور گوشی‌های هوشمند و مدت‌ها پس از آن، این شرکت برترین تولید کننده گوشی‌های تلفن همراه بود اما مشکلات فراوانی که این شرکت با آن درگیر شد، پادشاهی این شرکت بر دنیای گوشی‌های تلفن‌ همراه را از بین برد، اما اکنون پس از مدت‌ها این شرکت مجددا به صحنه رقابت برگشته است. پس از معرفی مدل های نوکیا 3، نوکیا 5 و نوکیا 8 حالا شاهد معرفی نوکیا 7 (Nokia 7) به صورت رسمی هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

جدیدترین محصول شرکت نوکیا با نام نوکیا 7 (Nokia 7) به تازگی معرفی شده که مشخصاتی کلیدی همچون صفحه‌نمایش 5.2 اینچی با کیفیت Full HD و وضوح تصویر 1920×1080، باتری 3000 میلی آمپری و دوربین 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f1.8 را داراست.

دیروز، زمانی که شرکت HMD Global، دعوتنامه‌های مربوط به یک رویداد خبری مهم را در روز گذشته برای اصحاب رسانه ارسال کرد،بسیار بر این باور بودند که این دعوتنامه مربوط به جدیدترین محصول این شرکت یعنی نوکیا 7 (Nokia 7) می‌باشد و نهایتا این ادعاها سرانجام به واقعیت پیوست و گوشی هوشمند نوکیا 7 معرفی شد.

نوکیا 7

نوکیا 7

همانطور که در تصویر نیز مشاهده می‌کنید، طراحی این گوشی هوشمند بسیار زیبا و دوست داشتنی است ناخودآگاه ذهن هر کسی را به سمت طراحی‌های پیشین شرکت نوکیا می‌کشاند.

در بخش جلویی این دستگاه، یک صفحه‌نمایش 5.2 اینچی با کیفیت Full HD و وضوح تصویر 1920×1080 را شاهد هستیم، یک دوربین 5 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال برای دوربین جلوی این دستگاه درنظر گرفته شده است و همچنین برای دوربین اصلی نیز از یک سنسور 16 مگاپیکسلی استفاده شده که دیافراگم دوربین آن نیز f1.8 می باشد، این بدان معنی است که این گوشی در محیط‌های کم نور، مخصوصا در شب، توان تصویربرداری فوق‌العاده‌ای خواهد داشت، دوربین این گوشی هوشمند همچنین به یک جفت فلش LED مجهز شده است که توان عکسبرداری را در شب را دو چندان خواهد کرد.

این شرکت به دنبال معرفی این گوشی هوشمند در اظهارات خود بر این مساله اشاره کرده است که نوکیا 7 (Nokia 7) همانند نوکیا 8 (Nokia 8) از فناوری نوینی به نام  نمای دو طرفه (Dual sight) بهره‌مند است که با استفاده از آن کاربران قادر خواهند بود تا به طور همزمان با استفاده از دوربین جلو و عقب دستگاه، به صورت همزمان فیلم یا عکس‌های خود را به اشتراک بگذارند. نوکیا این ویژگی را Bothies نامیده است که مخفف جمله “هر دو طرف داستان” (both sides of the story) می‌باشد.

نوکیا 7

نوکیا 7

البته این قابلیت چندان جذاب و جدید هم به نظر نمی‌رسد چرا که مشابه این ویژگی را پیش از این در گوشی هوشمند سامسونگ یعنی گلکسی اس 4 (Galaxy S4) که پرچمدار سال 2013 میلادی است، دیده بودیم. نوکیا بر این باور است که قابلیت Bothies می‌تواند نظر کاربران را به خود جلب کند اما شاید چندان هم این اتفاق صورت نگیرد.

نسخه معمولی این گوشی هوشمند که دارای حافظه رم 4 گیگابایتی است، قیمت 2499 ین که معادل 377 دلار است را خواهد داشت و نسخه ویژه این گوشی هوشمند که دارای حافظه رم 6 گیگابایتی است نیز قیمتی برابر با 2699 ین که معادل 407 دلار است را خواهد داشت.

جنس بدنه این دستگاه از شیشه و فلز است که ظاهر شیک و دوست داشتنی را برای این گوشی هوشمند به وجود آورده، همچنین یک باطری 3000 میلی آمپری وظیفه تامین انرژی دستگاه را بر عهده خواهد داشت، مغز پردازشی این گوشی هوشمند را یک چیپست اسنپداگون 630 (Snapdragon 630) که ساخت شرکت آمریکایی کوالکام (Qualcomm) است، تشکیل می‌دهد.

این گوشی به صورت کلی در دو نسخه عرضه خواهد شد که هر دو نسخه آن به حافظه داخلی 64 گیگابایتی مجهز شده است و کاربران خواهند توانست با استفاده از اسلات کارت حافظه Micro SD، میزان حافظه بیشتری را فراهم آورند.

خریداران می‌توانند از بین دو نسخه موجود از این دو گوشی که یکی از آن‌ها با حافظه رم 4 گیگابایتی و قیمت 2499 ینی، معادل 377 دلار است و دیگری نیز که حافظه رم آن 6 گیگابایت است و قیمتی برابر با 2699 ین معادل 407 دلار را دارد، نسخه دلخواه خود را انتخاب نمایند، باید این نکته را نیز در نظر داشت که نسخه دوم این گوشی در واقع نسخه ویژه آن است و قیمتی به مراتب بالاتر نیز دارد.

نوکیا 7 (Nokia 7) به صورت پیشفرض از اندروید 7.0 (Nougat) مجهز شده است که البته برای یک گوشی جدید کمی نا امید کننده به نظر می‌رسد، اما این شرکت تاکید کرده است که آخرین نسخه اندروید یعنی اندروید 8.0 (Oreo) از طریق یک برزورسانی برای این گوشی هوشمند عرضه خواهد شد. همچنین این گوشی مجهز به جک 3.5 میلیمتری صدا می‌باشد که خبر خوبی برای خریدارن است و دارندگان این گوشی هوشمند نیازی به خرید وسایل اضافه نخواهند داشت.

نوکیا 7

این گوشی هوشمند همچنین مجهز به یک سنسور اثر انگشت در پشت دستگاه است که با توجه به جایگاه آن می‌توان گفت در استفاده روزمره عملکرد مناسبی را برای کاربران به همراه خواهد داشت، نکته‌ای وجود دارد این است که این گوشی در نگاه اول بسیار شبیه به گوشی‌هایی است که مجهز به دوربین دوگانه هستند اما در اصل این گوشی دارای یک دوربین است و حفره زیر دوربین نیز شامل دو فلش LED در نظر گرفته برای این دستگاه است.

این گوشی هوشمند به صورت اختصاصی برای بازار کشور چین در نظر گرفته شده است و کاربران که قصد خرید این گوشی هوشمند را دارند می‌توانند از تاریخ 24 اکتبر با مراجعه به فروشگا‌های رسمی این شرکت و سایر خرده فروشی‌های دیگر این گوشی هوشمند را خریدارای نمایند.

به نظر می‌رسد که شرکت نوکیا در اندیشه بنا نهادن نام خود به شکل وسیع و گسترده‌ای در سیستم عامل اندروید است و این کار را نیز با توسعه و تولید چندین گوشی هوشمند جدید آغاز کرده است، این که نوکیا در این راه موفق خواهد شد که به جمع بزرگان دنیای اندروید بپیوندد یا آنکه سرنوشتی همانند چندین شرکت بزرگ و نام آشنا که در لیست 10 شرکت پر فروش هم نیستند مساله مهمی است، چیزی که اکنون وکیا به آن نیاز دارد، صرفا عرضه محصولات با کیفیت بالا و با قیمت رقابتی نیست، بلکه پیش از هر چیزی این شرکت باید نیاز کاربران را درک کرده و محصولاتی را مطابق با نیاز کاربران عرضه نماید.

نظر شما کاربران ترنجی در این باره چیست؟ به نظر شما شرکتی همچون نوکیا که پیشنیه درخشانی در دنیای موبایل داشته است، اکنون خواهد توانست در دنیای گوشی‌های هوشمند، آن هم در حالیکه رقابت بسیار سنگینی بین شرکت‌های مختلف وجود دارد به موفقیت برسد؟ آیا شما قصد خرید گوشی‌های هوشمند این شرکت را خواهید داشت یا محصولات دیگر شرکت‌ها را ترجیح خواهید داد؟ نظرات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

یکی از بهترین میان رده هایی که دیدم اونم از یک شرکت با اصالت

Yas

نوكيا تو نامگذارى محصولاتش ضعف داره
پرچمدار و كرد نوكيا ٨ و نوكيا ٩ در راهه
خب از نوكيا ١ شروع ميكرد با يه پسوند يا پيش بندى…

علی شیخ زاده

خیلی گرونه چه خبره آخه ???

Mortazavi

شک نکنید با بالاترین استاندارد های کیفیت طرفید و ارزشش رو داره

Peiman

بد نیست

Ali.Dr

از اسم شرکت hmd global خوشم نمیاد
باید اسمش نوکیا میبود …
🙁

Mortazavi

نوکیا میدونه که با دوربین تکی بخاطر استفاده از سنسور بزرگتر و بهتر با هزینه کمتر میتونه کیفیت بالاتری تو این کلاس ارائه کنه ولی بزودی میفهمه اکثر مشتریان اسمارتفون ها دنبال اعداد و ارقام هستند، البته حاشیه های این گوشی زیاد نیست ولی کم هم نیست که این هم کار دستش میده.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان