حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

از حالا می‌توانید صفحه نمایشتان را در Facebook Live به اشتراک بگذارید

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، شبکه‌های اجتماعی

ویدیو‌های زنده امروزه به عنوان شیوه‌ای برای پخش رویدادها، گردهمایی‌ها و غیره در رسانه‌های اجتماعی توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر چه خیلی وقت هست که در بسیاری از رویداد‌ها مانند مسابقات بازی‌های کامپیوتری و یا ایجاد محتوا، صفحه نمایش دسکتاپ خود را به نمایش می‌گذارند. حال فیس‌بوک خبر می‌دهد که از این پس کاربران می‌توانند صفحه نمایش خود را بدون استفاده از هیچ نرم افزار جانبی، در Facebook Live به اشتراک بگذارند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

به اشتراک گذاری صفحه نمایش دسکتاپ چیز جدیدی نیست. در حقیقت، نرم افزار‌های زیادی برای این کار در سیستم عامل‌های مختلف وجود دارد مانند Twitch.tv. محبوب ترین آن‌ها هم OBS می‌باشد که مخفف شده‌ی Open Broadcaster Software است. اما محبوب ترین بودن دقیقا به این معنی نیست که ساده ترین یا لذت بخش ترین از لحاظ استفاده هم هست. در این مورد، گاهی اوقات به معنی “ضروری” است.

فیس‌بوک در حال تلاش برای حذف واسطه از طریق اضافه کردن قابلیت اشتراک گذاری صفحه نمایش به Facebook Live است. با کلیک بر روی دکمه برنامه Live کامپیوتر یا مرورگر، به صفحه‌ای جهت نصب افزونه مرورگر هدایت خواهید شد که در حال حاضر این افزونه تنها برای مروگر Chrome در دسترس می‌باشد. پس از نصب و اجرای آن، می‌توانید انتخاب کنید که می‌خواهید کل صفحه نمایش، یک تب از مرورگر و یا حتی یک برنامه خاص را به اشتراک بگذارید.

NEW! Facebook screen sharing option on FB Live via https://t.co/Luozcvmz9G(desktop / laptop) pic.twitter.com/1CN2nsaUrT

— Matt Navarra ⭐️ (@MattNavarra) October 17, 2017

همش همینه. اما سادگی و راحتی کار نتیجه‌ی کنترل و ویژگی‌های بیشتر است. به عنوان مثال، OBS به شما اجازه می‌دهد که تصویر وب کم خود را در گوشه‌ای از صفحه قرار دهید که برای ضبط واکنش‌های شما در هنگام بازی یا در هنگام مصاحبه یا آموزش، بسیار مفید می‌باشد.

با این حال، ویژگی به اشتراک گذاری صفحه نمایش Facebook Live یک ویژگی کاملا جدید است، و در واقع هنوز معرفی نشده است و لازم است که چند ویژگی دیگر را به آن اضافه کنند. هرچند امیدواریم فیس‌بوک آن‌ها را در تعداد معقولی نگه دارد.

 

نظرتان در مورد این ویژگی جدید فیس‌بوک چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
یوسف روشندل
Linkedin: linkedin.com/in/yrlp98