حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقد و بررسی ویدیویی گوگل پیکسل 2 از TheVerge

نوشته

6 سال قبل | 4 دیدگاه | مطالب ترنجی

نمی توان گفت پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال جذاب ترین موبایل های ساخته شده تا کنون هستند اما صبر کنید! این موبایل ها دومین تلاش مستقل گوگل برای پیشرفت در بازار سخت افزار و به خصوص موبایل است. دومین تلاش شرکت های دیگر را ببینید و درخواهید یافت تجربه گوهری است که به سادگی حاصل نمی شود. هر چند گوگل در این زمینه کمی کم تجربه است اما پدر تجربه کاربری است، پدر اندروید و پدر نرم افزار موبایل، هر چند iOS را می توان پدرخوانده این عرصه دانست! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی جالب به پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال از The Verge داشته باشیم.

[aparat id=”TvxJo”]

دید جالبی در این بررسی توجه من را به خود جلب کرد. خیلی محصولات عرضه می شوند به شدت روی یک یا چند قابلیت ویژه متمرکز هستند. برای مثال می توان طراحی، نمایشگر، دوربین، سخت افزار و … را در پرچمدارهای مختلف دید که هر کدام در بخشی می درخشند. نرم افزار اما یعنی همان روح دستگاه، معنای آن، آن چیزی که در روزمره با آن سر و کله می زنید! نرم افزار باید طوری باشد که نیاز به قلق گیری نداشته باشد، نرم افزار باید سریع، تمیز و قابل حدس باشد. به عبارت صحیح تر همه چیز همان جایی باشد که باید باشد و فقط کار کند! نه اینکه شما بخواهید در آن کنکاش کنید و برای انجام کارهای مختلف نیاز به آموزش داشته باشید. نمونه قوی این تجربه را در آیفون ها می بینیم. گوگل اندروید را هر سال بهتر از سال پیش می کند اما کد دهی به تولیدکننده های ثالث گویا آنقدر خوب نیست که دستگاهی تولید شود و معنای واقعی اندروید را عرضه کند.

پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال در ادامه پروژه نکسوس تلاشی متفاوت برای عرضه اندروید به آن دیدی است که گوگل آن را می بینید. ما تجربه های متفاوتی با نکسوس ها داشته ایم و بدون شکل تجربه های جذابی برای زمان عرضه آن دستگاه ها بوده است. سری پیکسل 2 دستگاه هایی هستند که جذاب تر از همه دستگاه های پیشین خود عرضه شده اند اما هنوز آن عروسک پشت ویترینی نیست که همه آن را بخواهند ولی اخلاق دارد! فکر کنم گرفتید موضوع چیست.

نظر شما درباره پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

هر چقدر میخوام با ای پیکسل ها ارتباط برقرار کنم نمیتونم واقعا طراحی داغونی دارن

Peiman

داغون ک نیستم اما عالی هم نیستند . نسل به نسل بهتر میشند.

Sajad

گوگل با این طراحی نمیتونه تعداد کاربرهای پیکسل رو زیاد کنه…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)