حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی: چشم به جاده ؛ پیش به سوی Project cars2

سال 2015 بود. Slighty Madکه پیش از این با بازی Need For Speed Shift شناخته می‌شد عنوان تازه Project Cars را روانه‌ی بازار ها کرد. عنوانی در سبک ریسینگ که بودجه خود را توسط مردم تامین میکرد و آمده بود تا جانی تازه به شبیه ساز های رانندگی ببخشد. در ادامه با ترنجی همراه شوید تا از این بررسی که تحت نسخه PC میباشد لذت ببرید .

معرفی اجمالی

عنوانی هرچند ناکامل اما زیبا و قابل ستایش. موفقیت های این عنوان، Slighty Mads  را به فکر ساخته نسخه دوم انداخت تا هم در آن ایرادات نسخه قبل را برطرف سازد و جای پای Project Cars را به عنوان یک بازی درجه یک حفظ کند و هم بار دیگر لذت و استرس رانندگی در پیست های گوناگون را به ما بچشاند.

حال در سال 2017 با Project Cars 2 بازگشته تا لرزه ای دیگر بر اندام سبک ریسینگ بیندازد. ایرادات نسخه قبل حالا تا حد زیادی برطرف شده‌اند و می‌توان از این بازی به عنوان یک ریسینگ شیرین و دلچسب یاد کرد. بازی ای که با گرافیک چشم‌نواز و گیم پلی زیبای خود ما را به چالش میکشد. چالش مقاوت کردن در برابر تحسین و دوست داشتن آن.

Project Cars2

Project Cars2

گیم پلی | Gameplay

از لحظه ورود به بازی اولین چیزی که توجه را جلب میکند UI زیبای بازی است که این بار با طراحی جمع و جور و زیبای خود و با تم آبی که دارد به شما خوش آمد می‌گوید. رنگ آبی نیز به معنای مسابقات رالی می‌باشد و حس قرارگیری در فضایی رسمی به شما القا می‌کند .

تصویری از UI بازی

تصویری از UI بازی

 

بازی در زمینه تعداد خودرو ها نسبت به نسخه قبل پیشرفت قابل توجهی داشته. در این نسخه شاهد 180 خودروی گوناگون هستیم که حال شرکت های معروفی چون فراری و لامبورگینی هم به این جمع پیوسته اند. 180 ماشین ممکن است در مقایسه با رقبا زیاد به نظر نرسد اما تقریبا کافی است. جدای خودرو ها ، در بازی شاهد 60 پیست مسابقه هستیم که کاملا کافی است و تنوع قابل قبولی دارد. پیست ها به دقت شبیه ساز شده اند و حال بسیار زیبا تر از نسخه قبل به نظر میرسند.

لیست ماشین‌های Project cars2

لیست ماشین‌های Project cars2

از این ها که بگذریم در یک کلام، رانندگی در بازی فوق العاده است. خودرو نسبت به نسخه پیش روان تر شده و طبیعی تر به نظر میرسند. بخش Tuning بازی نیز این بار با یک راهنما برای افراد مبتدی (یا حتی حرفه تر ) بازگشته تا لذت ور رفتن با تنظیمات خودرو را برای همه به ارمغان آورد. کمک های رانندگی نیز نسبت به نسخه پیش عملکرد بهتری دارند برای مثال کمتر شاید ترمز کردن گاه و بیگاه و نا خواسته هستیم. اما باور کنید لذت واقعی بازی در تجربه خام و بدون واسطه رانندگی است. لذتی که همراه با کمی سختی است اما شیرینی بازی را در تا استخوان حس خواهید کرد. اگر بازی را در سخت ترین حالت قرار دهید (بدون هیچ کمکی)  آنگاه طعم بازی را خواهید چشید. گاهی اوقات از پیچ ها رد میشوید و لبخند میزند و گاهی اوقات خود را در حال فریاد زدن برای حفظ تعادل ماشین میابید . البته سختی بازی به هیچ وجه طاقت فرسا یا خسته کننده نیست و هرچه بیشتر شکست بخورید ، بیشتر تلاش خواهید کرد.اگر هم در بازی حرفه ای شوید میتوانید بروید و برای گرفتن گواهینامه آزمون بدهید و احتمالا رد نخواهید شد .

تصویری از گیم‌پلی بازی Project cars2

تصویری از گیم‌پلی بازی Project cars2

این نکته را نیز گوشزد می‌کنم که برای بهترین تجربه از بازی به یک ست فرمان نیاز دارید اما بر خلاف نسخه پیش بازی کردن با کنترلر یا کیبرد نیز بسیار لذت بخش است و چیزی از بازی کم نخواهد کرد. در این نسخه علاوه بر تعداد بیشتر ماشین ها ، شاهد آب و هواهای بیشتر و مسابقات رالی نیز هستیم که هردو بر لذت بازی افزوده اند. بازی شامل چهار آب و هوای کلی صاف ، بارانی ، برفی و ابری است که هر کدام خود انواع متفاوتی دارند ؛ که در مجموع شاهد 17 آب و هوا هستیم.

شرایط آب‌و‌هوایی مختلف در این بازی به جذابیت سرشار آن افزوده است

شرایط آب‌و‌هوایی مختلف در این بازی به جذابیت سرشار آن افزوده است!

همچنین بازی با live track 3  تاثیر آب و هوا و شرایط پیست بر رانندگی شما را هرچه بیشتر میکند. کنترل اتومبیل در جاده های بارانی یخی در معمولی ترین حالت هم سخت است چه برسد به اینکه چاله های متعدد آب و سایش لاستیک ها و… همه دست به دست هم بدهند تا موتو خودرو را منفجر کنند. حتی این سیستم دما و گرم شدن آسفات جاده با استفاده از زاویه تابش خورشید را در بر دارد! همه و همه بر اینکه این بازی با کسی شوخی ندارد تاکید میکنند و این پیام را میرسانند که :” حواستان را جمع کنید ؛ اگر میخواهید بازی کنید باید حرفه ای باشید یا اگر نیستید برای حرفه ای شدن تلاش کنید”.

شرایط سخت بازی در فضای برفی

شرایط سخت بازی در فضای برفی

در این نسخه آب و هوای برفی نیز اضافه شده که بسیار زیباست. به راحتی میتوانید دانه های برف و بخ را که به مرور زمان آب میشوند روی بدنه ماشین مشاهده کنید. امکان ندارد که هر از چند گاهی در بازی توقف نکنید تا شاهد مناظر و گرافیک فوق العاده آن باشید. از خودرو های فوق العاده بازی که بگذریم ، پیست ها زیبا و پر جرئیات طراحی شده اند و نمیوان ایراد چندانی به آنها گرفت اما هنوز هم تماشاگرات بی کیفیت اند و هیجان خاصی به بازی نمیدهند که امید بود در این نسخه برطرف شود. تنظیمات گرافیکی بازی نیز بسیار گسترده است و میتوان بهترین کانفیگ را برای خود برگزید. بهینه سازی نیز بسیاد خوب است و خدشه ای به آن وارد نیست.

بازی با حال و هوای جذاب برفی

بازی با حال و هوای جذاب برفی

در کل سازندگان بازی در این بخش سنگ تمام گذاشته اند و هیچ کمبودی حس نخواهید کرد. تنها چیزی که کمی آزار دهنده است فیزیک بخورد ها و تصادف هاست. گاهی اوقات شما به خودروی دیگری بخورد میکنید و آن را در حال پرواز در هوا میبینید که در دنیای واقعی قطعا چنین نیست. کم کاری سازندگان و برطرف نکردن این مشکل (که در نسخه قبل نیز شاهد بودیم) جای بسی تعجب است و امید است با یک پچ یا آپدیت برطرف شود.

به فیزیک بازی لقب فضایی را می‌دهیم !

به فیزیک بازی لقب فضایی را می‌دهیم !

گرافیک | Graphic

جزئیات در بازی موج میزند.. ماشین ها به صورت دیوانه واری زیبا و پر جزئیات اند و پیست ها نیز از هر لحاظ بهبود قابل توجهی نسبت به نسخه قبل داشته اند. کیفیت پوشش گیاهی و دختان بازی بهتر شده ، انعکاس ها بهتر شده و باران نیز فوق العاده به نظر میرسد. کافی است از نمای کاکپیت (داخل خودرو) به قطراتی که در اثر جریان باد روی شیشه ها میلرزند دقت کنید. تنها ایرادی که به بخش گرافیک بازی می‌توان وارد کرد صخره ها و سنگ های بازی است. تکسچر های آنها کیفیت لازم را ندارند ، بازتاب نور روی آنها طبیعی نیست و شکل آنها نیز چنگی به دل نمیزند. کافی است بازی را در این بخش با رقیب خود یعنی Forza motorsports 7  مقایسه کنید تا متوجه کمکاری یا شاید ناتوانی سازندگان در این بخش شوید. اگر بخواهم دقیق تر بگویم مقایسه این دو این بخش بخصوص مانند مقایسه کیفیت صخره ها در Fallout 4  و Starwars Battlefront است.

جزئیاتی در وجود برف بر روی چراغ های فراری

جزئیاتی در وجود برف بر روی چراغ فراری

موسیقی | Music

فی المجموع  کلی گرافیک بازی از بهترین هاست و هیچگاه شما را ناامید نمیکند مگر اینکه بخواهید آنرا بایک بازی نسل 9 یا جلوه های ویزه فیلم ها مقایسه کنید.

البته گرافیک هرچه هم عالی باشد بدون یک صدا گذاری خوب چنگی به دل نمیزند. Project Cars 2 شما را در این بخش نیز سربلند خواهد کرد. کافی است با هدفون به بازی بپردازید ، به لطف صدا گذاری عالی بازی میتونید خود را درون یک Laferrari 2015 تصور کنید. صدای موتور هر ماشین با دیگری متفاوت است و غرش آنها دلنشین و زیباست.

در حال رانندگی به جز صدا های اطراف خود هیچ موسیقی دیگری نخواهید شنید که حواس شما را پرت کند یا از لذت گوش سپردن به غرش ماشین یا صدای باد که به شیشه ها میخورد محرومتان کند که خود نکته ای مثبت است . به قول شاعر : از صدای سخن عشق ندیدم خوش تر. که شاید منظور خواجه حافظ شیرازی از صدا شاید صدای موتور ماشین باشد 🙂

میتوان گفت همه چیز واقعی‌ است

میتوان گفت همه چیز واقعی‌ است

جمع بندی

Project Cars 2  با گرافیک فوق العاده ، گیم پلی بی نظیر و صدا گذاری عالی خود معجونی فراهم کرده که نوشیدنش سرشار از لذت است. این بازی توانسته SLIGHTY MAD را سربلند کند و دلخوشی ای باشد برای طرفداران ریسینگ و مسابقات اتومبیل رانی و تجربه ای باشد که هر کسی از آن لذت کافی را میبرد. اگر شما نیز قادر به تجربه این بازی هستید ، لحظه ای شک نکنید و این نسخه از را دانلود و یا از بازار خریداری کنید .
نظر شما راجب به این بازی چیست ؟ آیا این بازی می‌تواند تمامی نیازهای شما را در زمینه ریسینگ براورده کند ؟

 

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
parsaz

واقعا بازی قشنگیه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سیدمحمود کریمی
Instagram :Seyyed_Mahmood_BBT