حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسنپدراگون 636 با معماری CPU اختصاصی Kyro در رده میانه معرفی شد

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | سخت‌افزار

کوالکام بدون شک نامی قدر در زمینه تولید چیپست های موبایلی است. این شرکت در زمینه فناوری های مخابراتی و ارتباطات بی سیم نیز تولید تحسین برانگیزی تولید کرده است. خیلی از ما چیپست های اسنپدراگون را روی موبایل های خود داریم و این چیپست ها ساخت این شرکت کالیفرنیایی است. امروز شاهد معرفی اسنپدراگون 636 (Snapdragon 636) هستیم و خبرهای خوبی برای سری چیپست های میان رده در راه است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره اسنپدراگون 636 بیشتر بخوانیم.

اسنپدراگون 636

اسنپدراگون 636

عموما پس از معرفی یک محصول اینکه لیست مقایسه آن با رقبایی پس و پیش آن را داشته باشیم کمکی شایان در درک آن به ما می کند. کوالکام سخاوت به خرج داده است و می خواهد معماری اختصاصی هسته های پردازشی مرکزی یا همان CPU خود را در رده میانه و ارزان تر نیز استفاده کند. چیپست اسنپدراگون 636 که مدل بالاتر از اسنپدراگون 630 و پایین تر از اسنپدراگون 660 به شمار می رود با به ارث بردن معماری Kyro برای پردازش مرکزی قرار است عملکرد بهتری به ما بدهد.

به لطف استفاده از Kyro 260 در پردازنده مرکزی این چیپست می توان تا 40 درصد عملکرد بهتری نسبت به هسته های پردازش مرکزی چیپست اسنپدراگون 630 که از نوع Cortex-A53 هستند، بدهد. این معماری قبلا در چیپست اسنپدراگون 660 که مدلی گرانتر است ارایه شده بود. بد نیست بدانید معماری Kyro 280 در چیپست پرچمدار اسنپدراگون 835 استفاده شده است.

در بخش گرافیکی نیز با یک ارتقا کوچک و استفاده از Adreno 509 می بینیم که 10٪ پیشرفت حاصل شده است اما گویا از Vulkan API پشتیبانی نمی کند یا حداقل تا کنون پشتیبانی از آن تایید شده نیست. مسلما در این بخش چیپست گرانتر اسنپدراگون 660 عملکرد بهتری خواهد داشت.

در بخش ارتباطات مخابراتی نیز شاهد مودم Snapdragon X12 هستیم که تا 600 مگابیت دانلود و 150 مگابیت آپلود به شما خواهد داد و این برای یک میان رده خیلی خوب است. در بخش عکاسی و تصویربرداری دوربین هایی تا 24 مگایپکسل پشتیبانی خواهند شد. همچنین قابلیت های زوم نرم و فوکوس سریع نیز به لطف 14bit- Spectra 160 ISP وجود دارد. خروجی صدا 24 بیتی و 196 کیلوهرتز است.

اسنپدراگون 636 از همان پین های متصل کننده بهره می برد که چیپست های اسنپدراگون 630 و 660 استفاده می کردند در نتیجه تولیدکننده ها می توانند به راحتی محصولات خود را با کمترین دشواری، ارتقا دهند. نظر شما درباره اسنپدراگون 636 چیست؟ برای یک چیپست میان رده چه فاکتورهایی اهمیت دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)