حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سرفیس بوک 2 رسما معرفی شد، دو نسخه 13 و 15 اینچی

نوشته

6 سال قبل | 6 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، مایکروسافت

مایکروسافت چند سالی هست که تصمیم جدی برای ورود به بازار سخت افزار دارد. حقیقت این است که هر بازاری قاعده خودش را دارد و اگر به خوبی در آن وارد نباشید نمی توانید موفق شوید. اینکه مایکروسافت در بازار سخت افزار موفق بوده یا نه را نمی توان به قطعیت گفت چرا که در بخش موبایل یک شکست کامل و در بخش لپتاپ و تبلت ها کورسوی امیدی باقی است. امروز مایکروسافت از سرفیس بوک 2 رسما رونمایی کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا با این دستگاه بیشتر آشنا شویم.

سرفیس بوک 2

سرفیس بوک 2

این لپتاپ هیبریدی فوق العاده قوی ردموندی ها در دو نسخه 13 و 15 اینچی عرضه خواهد شد. جالب این است که مدل 13 اینچی دیگر نیازی به فن خنک کننده ندارد اما مدل 15 اینچی با خروجی هوا طراحی شده است. طراحی کلی سرفیس بوک 2 کاملا الهام گرفته از سرفیس بوک اصلی است. این دو دستگاه طراحی شسته رفته ساده و دوست داشتنی دارند که شما را متمرکز روی محتوا خواهند کرد. امیدوار بودیم که مکانیسم لولا در این نسل سرفیس بوک تغییر کند و دیگر شاهد گپ میان نمایشگر و شاسی در حالت بسته بودن نباشید که گویا هستیم. البته این گپ برای حالت طراحی، وقتی دستگاه را به صورت تبلت استفاده می کنید مفید است. شایان ذکر است که این لولا قوی تر از پیش شده و حالا با خیال راحت تر می توانید وقتی نمایشگر به کیبرد متصل است آن را بلند کنید. خیلی جالب آن جا که شما به راحتی هر چه تمام تر و با فشردن یک دکمه می توانید نمایشگر را از کیبرد جدا کنید!

سرفیس بوک 2

سرفیس بوک 2

این لولا جدید به شما کمک می کند تا هنگام تایپ دیگر نمایشگر خیلی تکان نخورد و حس یک لپتاپ یک پارچه را به شما منتقل کند. تا پیش از این در نسل اولیه وقتی سرفیس بوک را روی پای خود می گذاشتید و تایپ می کردید نمایشگر خیلی بازی می کرد. حالا خوشبختاه دیگر چنین مشکلی وجود ندارد و به لطف این موضوع مایکروسافت توانسته مدل 15 اینچی سرفیس بوک 2 را نیز تولید کند.

از نظر وزنی هر چند می توان گفت سرفیس بوک 2 حدود 75 گرم سنگین تر از مک بوک پرو مشابه خود است اما این وزن زیاد را می توان به قدرت سخت افزاری بیشتر آن بخشید. مدل 15 اینچی دارای کارت گرافیکی اختصاصی NVIDIA’s GTX 1060 است و مدل 13 اینچی اگر مایل باشید کارت گرافیک NVIDIA’s GTX 1050 را خواهد داشت. مدل کوچکتر حدود 1.5 کیلوگرم وزن دارد که اگر کارت گرافیک اختصاصی را بخواهید حدود 100 گرم به وزن دستگاه افزوده خواهد شد.

سرفیس بوک 2

سرفیس بوک 2

نمایشگر سرفیس بوک 2 مدل 13 اینچی با رزلوشن 3000*2000 عرضه می شود و مدل بزرگتر رزلوشنی برابر 3240*2160 دارد. این رزولشن ها هر چند از 4K کمتر هستند اما برای این اندازه نمایشگر بسیار خوب به نظر می رسند. سرفیس بوک 2 بدون کیبرد و در حالت تبلت برای مدل 13 اینچی وزن 712 گرمی و برای مدل 15 اینچی حدودا 100 گرم سنگین تر و به 816 گرم می رسد. قطعا این وزن از آیپدها بیشتر است اما خودتان سخت افزار جای گرفته را مقایسه کنید!

سرفیس بوک 2

سرفیس بوک 2

از نظر ابزارهای جانبی می توان گفت سرفیس بوک 2 با مایکروسافت دایال (Microsoft Dial) و قلم مخصوص سرفیس هماهنگی لازم را دارد. همچنین با توجه به قدرت مناسب سخت افزاری می تواند واقعیت مخلوط مجازی و افزوده یا همان Mixed Reality را نیز پشتبانی کند. سرفیس بوک 2 می تواند تا چیپست Core i7 نسل هشت را در کنار چیپست گرافیکی اختصاصی داشته باشد.

نظر شما درباره سرفیس بوک 2 چیست؟ آن را می پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

کارت گرافیک ۶ گیگابایتیش کشته منو ای ول

Sajad

با این کارت گرافیک واقعا محصول با ارزشیه. دطمئنا تو ایران قیمتش بالاست ولی بخاطر خاص بودن و طراحی و سخت افزار خوبش ارزش داره.

HiKa

توی بازار پر آشوب لپ تاپ ها، حس خوبی نسبت به محصولات سرفیس دارم.
محصولاتی با طراحی DNA ویندوزی، کیفیت فوق العاده بالا و سخت افزار خیلی قوی! همچنین پشتیبانی عالی مایکروسافت رو هم فراموش نکنیم!
اصولا کسی که پولش رو داره و تجربه ای عالی از ویندوز رو میخواد، اولین گزینش باید سرفیس بوک باشه.

Peiman

معرفی غیر قابل انتظاری بود. شایدم من خبر نداشتم . در کل تا حدودی ایراد های طراحی نسل قبل بر طرف کرده و با مشخصات قدرتمند معرفی کرده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)