حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

HUAWEI Mate 10 اولین گوشی نسل آینده دوشنبه رونمایی می شود

نوشته

6 سال قبل | 11 دیدگاه | اخبار رسمی شرکت‌ها، هواوی

دوشنبه گوشی برخوردار از هوش مصنوعی هوآوی در مونیخ آلمان معرفی خواهد شد. بنا بر گفته هواوی عرضه این گوشی به بازار تلفن همراه دنیا شروعی بر پایان نسل گوشی های هوشمند و آغاز نسل گوشی های برخوردار از هوش مصنوعی خواهد بود که توانایی های بسیار بیشتری نسبت به اسلاف خود دارند.

هم اکنون هوش مصنوعی به مرحله ای رسیده است که نیازی به سوپر کامپیوترهای بزرگ و پر مصرف برای پیاده سازی آنها وجود ندارد و می توان شاهد ظهور کاربردی و واقعی آن در تجهیزات روزمره مانند تلفن همراه باشیم. اصلی ترین نکته ای که موجب شده هوش مصنوعی به تجهیزاتی مانند تلفن همراه هم راه پیدا کنند نسل جدید پردازنده های تلفن های همراه و تجهیزات موبایل است.

پردازنده جدید هوآوی یعنی Kirin 970 با طراحی جدید و انقلابی خود توانمندی های جدیدی را به گوشی های آینده که اولین نمونه آنها با نام Mate 10 در دوشنبه معرفی خواهد شد وارد خواهد کرد. این پردازنده از سه بخش: CPU با 8 هسته، GPU با 12 هسته و یک بخش جدا برای اولین بار با نام NPU یا Neural Processing unit برای پردازش های مرتبط با هوش مصنوعی بر مبنای دانش شبکه های عصبی بهره می برد و تجربه کاربری متفاوتی در اختیار کاربران قرار می دهد. با توجه به این پیشرفت ها، گوشی های نسل آینده که مبدع آنها در این حوزه Mate 10 است می توانند نیازهای کاربران را بفهمند، پیش بینی کنند و بر مبنای آن اطلاعات و خدمات مورد نیاز را در اختیار کاربران قرار دهند.

NPU طراحی شده در Kirin 970 بر روی فعالیت های مرتبط با هوش مصنوعی متمرکز خواهد بود و با امکان ارتباط همزمان با حافظه ابری و پردازش هوش مصنوعی در گوشی امکان محاسبات پر سرعتی را در این حوزه در اختیار کاربران قرار می دهد. هوآوی با بهره گیری همزمان از دو بحث هوش مصنوعی فضای ابری (Cloud AI) و هوش مصنوعی در خود دستگاه (On-Device AI) و تلفیق این دو با هم خدماتی سریع و کاملاً شخصی سازی شده در گوشی Mate 10 در اختیار کاربران قرار می دهد.

به کارگیری چنین تکنولوژی پیشرفته ای در حوزه تلفن همراه موجب می شود که گوشی های برخوردار از هوش مصنوعی توانمندی هایی را در اختیار کاربران قرار دهند که مشابه آنها قبلاً وجود نداشته است. به دلیل ماهیت این تکنولوژی این قابلیت ها محدودیتی نداشته و برعکس هر روز هم توسعه بیشتری به تک تک اجزای سخت افزاری و نرم افزاری تلفن همراه  می یابند.

نمونه ای از این پیشرفت ها که در نسل آینده گوشی های برخوردار از هوش مصنوعی می بینیم مثلاً در حوزه دوربین و ثبت تصاویر در آنها خواهد بود. بنا به اطلاعات منتشر شده در ارتباط با گوشی Mate 10  که در مونیخ روز دوشنبه به جهانیان معرفی می شود، دوربین آن دارای قابلیت هایی است که تاکنون نمونه آنها در گوشی های نسل قبل دیده نشده است. دوربین این گوشی علاوه بر اینکه قادر است مانند دوربین گوشی های پرچم دارد سایر برندها بنا به نور محیط و ویژگی های محیطی بهبودهایی در کیفیت عکس ایجاد کند، می تواند ماهیت سوژه ها را تشخیص دهد. این به این معناست که دوربین Mate 10 با بهره گیری از هوش مصنوعی در این گوشی متوجه می شود که سوژه روبروی لنز آن مثلاً حیوان یا منظره و یا گل و گیاه است. در واقع همانطور که ما با دیدن یک شیء ماهیت آن را متوجه می شویم، گوشی ما نیز از این پس به این سطح از هوشمندی انسانی خواهد رسید و بنا به آن قادر است خدماتی سریع تر و مفیدتر در هنگام عکاسی به کاربران خود ارائه کند.

مزایای هوش مصنوعی در خود دستگاه (On-Device AI) با NPU به کار گرفته شده در Kirin 970 بسیار زیاد است و در آینده نزدیک مسیر فناوری های به کار گرفته شده در گوشی های هوشمند را عوض خواهد کرد. حال باید تا دوشنبه منتظر بود و دید Huawei Mate 10 از چه قابلیت های دیگری برخوردار خواهد بود که نمونه آنها در رقبای آن وجود ندارد.

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

خیلی رو آینده بودن این گوشی مانور میده ولی بنظر من گوگل خیلی جلوتر هست از همه تو این مورد و فکر میکنم هواوی تو توهم خست و فکر میکنه با یه چیپ درست کردن میتونه ادعای هوشمندی بکنه

علی شیخ زاده

به نظرم هواوی یک قدم جلوتره از رقبا!
اپل و گوگل با معرفی ایفون 10 و پیکسل ایکس ال 2 همون قابلیت هایی رو معرفی کردن که سال قبل هواوی تو آنر مجیک قرار داده بود (استفاده از زبان ماشین و پردازش ابری) مثلا نشون دادن نوتیفیکیشن ها فقط به صاحب گوشی فعال شدن حالت مزاحم نشوید هنگام رانندگی نمایش دادن اطلاعات پرواز ها هنگام وارد شدن به فرودگاه و از این قابلیت ها.

امسال هم هواوی چیپ هوش مصنوعی ساخته که یه انقلاب در پردازنده ها محسوب میشه و با معرفی این چیپ بقیه تازه به فکر افتادن و دارن واسه سال بعد میسازن
یعنی قشنگ هواوی تو این زمینه از بقیه جلوتره

علی شیخ زاده

هواوی با تصمیمات درستی که گرفت به سرعت داره از یه شرکت پیرو به شرکتی پیشرو تبدیل میشه
مثل اختصاص دادن 10 درصد کل درامد سالانه به بخش تحقیق و توسعه اونم در زمینه هایی که آینده رو تعیین میکنن

Peiman

این تصمیمش واقعا عالی بود در اینده نتیجه اون رو خواهیم دید

look87

کاش ساعت دقیقش رو هم اعلام میکردید
تنها نگرانی من از این گوشی از بابت باتری هست که فکر کنم نسبت به میت 9 کم بیاره.بقیه چیز ها به نظر میرسه که پیشرفت خیلی خوبی داشته.
هر چند خودم اگر بخام میت 10 بخرم یک سالی صبر میکنم چون خیلی گرونه 🙂 !!

Peiman

ساعت 15.30 دقیقه به وقت تهران

Sajad

باید دید چه کارکرد جدیدی واسه این NPU در نظر گرفته که قبلا از طریق کلود انجام پذیر نبوده. بعید میدونم تو نسل اول چیزی غیر از سرعت عمل بیشتر در پردازش تصاویر و بی نیاز بودن به نت بتونه ارائه بده. البته در هر صورت یه حرکت مثبته.

siavash-t

مثلا اگه بفهمه سوژه عکاسی یه گله، قراره چه خدماتی رو زودتر ارائه بده؟

Sheeple

خیلی خدمات، مثلا بوش میکنه ???

Mortazavi

باید دید تو عمل چقدر با ایده آل فاصله داره ولی در هر صورت ایده جسورانه و نوآورانه ای هست درست مثل اکسپریا تاچ که یه ایده فوق‌العاده بود ولی در عمل نشون داد نیاز به کار و پیشرفت بیشتر داره

Sheeple

هوآوی تو توهم بسر میبره از کی تا حالا گوشیای کپی کار چینی پیشرو بودن.
۱ ماهه انقدر مانور دارن میدن رو این گوشی که حالمون بهم خورد
کمپانی که هفته‌ای ۶۰ مدل گوشی رونمایی میکنه بفکر پوله نه توسعه و آینده
تو هوش مصنوعی به گرد پای گوگلو آمازونو مایکروسافتم نمیرسه همش شعاره واسه افراد نا آگاه که خام شن بخرن
پر واضحه یه برنامه عظیم تبلیغاتیو از ماه‌ها پیش پشت این مدل راه انداخته
هوآوی گوشی نسل آینده بیشتر شبیه جوکه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....