حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

وان پلاس (OnePlus) اطلاعات دریافتی از کاربران را محدود خواهد کرد

نوشته

6 سال قبل | 6 دیدگاه | اخبار، اسمارت‌فون، وان‌پلاس

اخیرا کشف شده که گوشی‌های ساخت کمپانی معروف وان پلاس بسیاری از داده‌های کاربران را برای تجزیه و تحلیل به شرکت ارسال می‌کند و امروز مدیر عامل وان پلاس برای دومین بار به این قضیه واکنش نشان داد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

برای تمام گوشی‌های هوشمند ارسال اطلاعات به شرکت سازنده چیزی معمولی به حساب می‌آید ولی در گوشی‌های ساخت وان پلاس این قضیه کمی پیچیده است زیرا نسبت باقی شرکت‌ها اطلاعات کمی بیشتر است. به طور طبیعی کاربران از این موضوع نگران شده‌اند و حتی با توضیح وان پلاس درمورد این اطلاعات هنوز هم ترس از دزدیده شدن اطلاعات خود دارند.

داده‌هایی که گوشی‌های هوشمند وان پلاس به شرکت ارسال می‌کنند شامل شماره تلفن، شماره سریال گوشی، مک آی‌دی، نام شبکه تلفن همراه، پیشوندهای IMSI، اطلاعات اتصال وای فای و لیست برنامه‌های باز شده است. اولین پاسخ شرکت درمورد ارسال اطلاعات این بود که این کار برای بهبود تجربه کاربری انجام می‌شود و این اطلاعات با هیچ کسی به اشتراک گذاشته نشده است و کاربران می‌توانند از منو تنظیمات آن را غیر فعال کنند.

با این وجود به دلیل فعال بودن ارسال اطلاعات به طور پیش‌فرض خیلی از کاربران حتی این موضوع را نمی‌دانستند و از حق انتخاب محروم شده بوده‌اند. Carl Pei مدیر عامل وان پلاس امروز گفت که تا پایان ماه جاری در شروع اولیه تمام گوشی‌های این شرکت از کاربر سوال خواهد شد که مایل به پیوستن به برنامه تجزیه هستند یا نه. توضیح کاملی نیز درمورد برنامه تجزیه اطلاعات به کاربران داده خواهد شد و همچنین وان پلاس تایید کرده که دیگر شماره تلفن، اطلاعات وای فای و مک آی‌دی حتی در صورت شرکت در برنامه جمع آوری اطلاعات به شرکت ارسال نخواهد شد.

کاربرانی که از قبل در این برنامه حضور داشته‌اند می‌توانند اطلاعات خود را از شرکت بدون ریست کردن تلفن خود حذف کنند.

نظر شما درمورد برنامه تجزیه اطلاعات شرکت وان پلاس چیست؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
siavash-t

مشکل چینی بودن این شرکته. من خودم دیده ام که مردم نگران دزدیده شدن اطلاعات شون هستند. حالا چه از طریق جمع آوری اطلاعات به این صورتی گفته شد، چه به صورت پنهانی.

Sajad

در کل جمع آوری اطلاعات کار اخلاقی نیست ولی تا حدی واسه بهبود خدمات و تجربه کاربری شخص سازی شده لازمه که سیستم کاربر رو بشناسه و از سلایق و نیازهاش سردر بیاره.

Mortazavi

سلام دوستان
ببخشید بی ربط ولي خیلی مهمه
من لانچر اس8 رو روی اکسپریا x نصب کردم که اتفاقا لانچر حرفه‌ای بود، حالا چجوری آنیستالیش کنم؟
توی تنظیمات و برنامه ها که میرم فورس کلوز نمیشه و گزینه آنیستالیش خاموش هست.
لطفاً کمکم کنید?

siavash-t

خب اگه حرفه ای بود چرا می خوای حذفش کنی؟ من حدس می زنم اینطوری باش:
برو تو Settings/security (که تو بعضی گوشی ها Lockscreen&security ه اسمش). بعد دنبال یه گزینه به اسم Device Administrators بگرد. روش تپ کن و یه لیست برات میاره. ببین اسم لانچره توش هست و اگر هست تیک خورده یا نه. اگه بود روش تپ کن. یه صفحه باز میشه که پایین دو تا گزینه داره: یکی کنسل و یکی هم Deactivate. روی دومی بزن. بعد ار این می تونی حذفش کنی.

zanyar

هر برنامه‌ای رو میشه تو قسمت setting/apps پیدا کرد و حذف کرد.

siavash-t

خب دوستمون گفتند که دکمه آنینستال اش غیرفعاله، والا تا حالا حذفش کرده بودند.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما حبیب‌پور