حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برنامه‌‌ ThemeDIY؛ ساخت تم‌‌های اختصاصی بر روی تلفن‌های هوشمند سامسونگ، هم اکنون در دسترس است

تم‌ها یکی از ده‌ها مواردی هستند که در گوشی‌های اندرویدی، علی‌الخصوص گوشی‌های شرکت سامسونگ برای شخصی سازی‌های مختلف توسط کاربران استفاده می‌شوند، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

ساز و کار و فرایند ساخت تم در گوشی‌های هوشمند شرکت سامسونگ به نحوی است که هر کاربر نمی‌تواند تم مخصوصی را به صورت دلخواه توسعه دهد، بلکه باید با استفاده از برنامه ساخت تم سامسونگ و با داشتن حساب رسمی و نرم‌افزارهای مخصوصی که این شرکت در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد دست به ساخت تم بزند، اما از امروز این مساله بدین شکل نخواهد بود و عملا کاربران خواهند توانست از شیوه جدید ساخت تم‌هایی که توسط انجمن XDA و توسعه دهندگان آن ترتیب داده‌ شده است، استفاده نمایند.

یکی از اعضا اختصاصی انجمن XDA که تحت نظر گروه satishtony فعالیت دارد، اخیرا یک موتور هوشمند یا به به اصطلاح عامیانه‌تر، اینجین (engine) اختصاصی ساخت تمی را به نام “خودت انجامش بده” (do-it-yourself) توسعه داده است. این موتور ساخت تم که به صورت رسمی با نام themeDIY شناخته می‌شود، به صورت انحصاری برای گوشی‌های هوشمند شرکت سامسونگ توسه یافته است.

این اینجین یک نسخه از اندروید رسمی سامسونگ که مبتنی بر اندروید 6 (Marshmallow) یا نسخه‌های بالاتر باشد را اجرا می‌کند و با اندروید 6 و نسخه‌های بالاتر سازگاری دارد که نه تنها می‌توان آن را بر روی پرچمداران شرکت سامسونگ اجرا کرد، بلکه با استفاده از آن خواهید توانست به راحتی دست به ساخت تم زده و از پیشنهادات اولیه آن مطلع شوید.

این برنامه (themeDIY) ابزار و امکانات متنوعی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد که توسط آن بدون نیاز به روت کردن گوشی هوشمند خود خواهید توانست تم‌های منحصر به فردی را توسعه دهید. در حال حاضر بیش از سی و پنج امکان و پوشش مختلف برای برنامه‌های اصلی و سیستمی و ده مورد نیز برای مشتریان و افراد شخص ثالث وجود دارد. همچنین در کنار این موارد یک گزینه نیز وجود دارد که با استفاده از آن خواهید توانست به صورت جهانی روشن یا تاریک بودن طرح تم خود را انتخاب کنید، همچنین بیش از هزار مورد طرح رنگی از پیش تعیین شده نیز برای این برنامه ترتیب داده شده است که برای یک تجربه مناسب، بد به نظر نمی‌رسد.

 

چگونه می‌توان یک تم اختصاصی و سفارشی را با themeDIY ساخت؟

فرایند و مراحل ساخت یکم تم چندان سخت نیست اما در اینجا به صورت خلاصه کارهایی را که لازم است برای ساخت یکم تم سفارشی و اختصاصی انجام دهید را برایتان خواهیم گفت.

اولین قدم برای ساخت یک تم با استفاده از themeDIY انتخاب رنگ برای برنامه‌های اصلی و سیستمی و برنامه‌های شخص ثالث است، سپس با تصمیم گیری در مورد نحوه پوشش و استفاده از امکانات یک تم را بسازید. پس از انجام این کار تمام کاری که لازم است انجام دهید این است که تم را به صورت آزمایشی (Trial) فعال کنید و برای آنکه بتوانید آن را بر روی گوشی خود ذخیره نمایید باید برنامه رسمی تم‌های سامسونگ را از روی گوشی خود غیر فعال سازید.

با مراجعه به به گوگل پلی استور (Google Play Store) از طریق لینک زیر می‌توانید این برنامه را نصب کنید و از قابلیت‌های مختلف آن بهره‌مند شوید.

دانلود themeDIY از گوگل پلی استور

به نظر می‌رسد که محدودیت‌های نسبی در تم استور رسمی سامسونگ که اغلب به این صورت است که کاربران نمی‌توانند تم دلخواه خود را به راحتی پیدا کنند یا معمولا تم‌های پیشرفته و تخصصی قیمت بالایی دارند، سبب شده تا توسعه دهندگان برای این مشکل کاربران دست به ساخت این چنین برنامه‌ای بزنند که عملا برنامه‌ای کاربردی و بسیار مناسب به نظر می‌رسد که با استفاده از آن می‌توان از دست محدودیت‌های تم استور سامسونگ خلاص شد و تم‌های دلخواه و سفارشی خود را استفاده کرد.

اما با این وجود باز هم شاید بهتر باشد که نگاهی هرچند ساده به تم استور بیندازیم چرا که تم‌های فروشگاه رسمی سامسونگ اغلب به صورت رایگان و با کیفیت بالا برای سلایق متفاوت ترتیب داده شده‌اند که استفاده از آن‌ها خالی از لطف نبوده و نیست، این نکته را هم فراموش نکنید که تم‌های مناسبی در فروشگاه رسمی سامسونگ نیز یافت خواهند شد.

نظر شما کاربران ترنجی در این باره چیست؟ آیا شما از themeDIY برای ساخت تم‌های دلخواه استفاده خواهید کرد یا تم‌های رسمی سامسونگ را ترجیح خواهید داد؟ نظرات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

با توجه به تجربه ایی که داشتم سامسونگ بهترین رابط کاربری و بهترین تم ها رو داره در اندروید

Mortazavi

سلام دوستان
ببخشید بی ربط ولي خیلی مهمه
من لانچر اس8 رو روی اکسپریا x نصب کردم که اتفاقا لانچر حرفه‌ای بود، حالا چجوری آنیستالیش کنم؟
توی تنظیمات و برنامه ها که میرم فورس کلوز نمیشه و گزینه آنیستالیش خاموش هست.
لطفاً کمکم کنید?

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان