حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

وجود گوشی هوشمند میت 10 پورشه دیزاین (Mate 10 Porsche Design) توسط فایل‌های سیستمی لو رفته تایید شد!

یکی از خبرسازترین گوشی‌های هوشمندی که تا کنون شرکت هواوی (Huawei) دست به توسعه و عرضه آن زده، گوشی‌های با لقب پورشه دیزاین (Porsche Design) است که البته قیمت بالایی که دارد قطعا طرفداران خاص خود را نیز خواهد داشت، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

سال گذشته، زمانی که شرکت نام‌ آشنای هواوی (Huawei) در کنار گوشی هوشمند میت 9 (Mate 9)، دست به معرفی یک نسخه ویژه از این تلفن هوشمند با نام میت 9 پوزشه دیزاین (Mate 9 Porsche Design) زد که البته قیمت بسیار بالای آن که 1.500 دلار در آمازون به فروش می‌رسید از نکات جالب توجه آن بود و نشان می‌داد خریداران این گوشی هوشمند افراد خاصی هستند که برای در دست داشتن یک گوشی هوشمند محدودیتی در بودجه ندارند.

اخیرا اخباری منتشر شده است که نشان می‌دهد یک فایل سیستمی که درباره گوشی‌های هوشمند این شرکت است با نام BLA-AL00-porsche-cn به بیرون درز کرده که وجود نسخه جدیدی از گوشی سری میت با ویژگی پورشه دیزاین را تایید می‌کند.از این رو انتظار می‌رود که شرکت هواوی (Huawei) در کنار دو گوشی هوشمند میت 10 (Mate 10) و میت 10 پرو (Mate 10 Pro)، از نسخه پورشه دیزاین گوشی هوشمند میت 10 با نام میت 10 پورشه دیزاین (Mate 10 Porsche Design)، در تاریخ 16 اکتبر رونمایی خواهد کرد.

این فایل لو رفته از سیستم عامل، می‌تواند مربوط به نسخه‌ای از گوشی هوشمند میت 10 پورشه دیزاین (Mate 10 Porsche Design) باشد که شرکت هواوی (Huawei) برای کشور چین در نظر گرفته است. در واقع می‌توان گفت که BLA-AL00 ممکن است شماره مدل این گوشی هوشمند باشد، از این رو به نظر می‌رسد که طراحی گوشی هوشمند میت 10 (Mate 10) می‌تواند بر اساس طراحی برادر خود یعنی میت 10 پرو (Mate 10 Pro) باشد، همانطور که طراحی گوش هوشمند میت 9 پورشه دیزاین (Mate 9 Porsche Design) بر اساس هم خانواده‌ای خود یعنی میت 9 پرو (Mate 9 Pro) باشد.البته این نکته فعلا در حد یک شایعه است و برای پی بردن به حقیقت یا غیر واقعی بودن آن باید منتظر اطلاعات بیشتری که در آینده منتشر خواهند شد باشیم.

این فایل منتشر شده از گوشی هوشمند میت 10 پورشه دیزاین (Mate 10 Porsche Design)، هیچ اطلاعاتی درباره مشخصات یا ویژگی‌های این تلفن هوشمند ارائه نمی‌دهد، با این حال این فایل لو رفته شامل برخی اطلاعات خاص دیگر همچون تصاویر پیش زمینه، انیمیشن بوت سیستم عامل و برخی فایل‌های صوتی است و همچنین نکته مهم‌تر اینکه این فایل دارای چندین آیتم جدید است که این شرکت برای تلفن هوشمند خود نسبت به نسل قبلی این دستگاه در نظر گرفته است.

این فایل لو رفته در حال حاضر تنها چیزی است که وجود گوشی هوشمند میت 10 پورشه دیزاین (Mate 10 Porsche Design) را تایید می‌کند، چندین نفر از توسعه دهندگان انجمن XDA با اشاره به این قضیه ادعا کرده‌اند که شرکت هواوی (Huawei) در کنار گوشی هوشمند میت 10 پورشه دیزاین (Mate 10 Porsche Design)، یک ساعت هوشمند پورشه دیزاین (Porsche Design Smart Watch) نیز وجود خواهد داشت که اگر این ادعا به واقعیت تبدیل شود باید انتظار قیمت نسبتا بالایی را برای این ساعت هوشمند داشته باشیم، همانطور که گوشی هوشمند آن نیز قیمت زیادی دارد.

ماه گذشته ایوان بلس (Evan Blass)، افشاگر و لو دهنده معروف دنیای تکنولوژی که تمامی گفته‌ها و پیش‌بینی‌های وی درباره محصولات آینده شرکت‌ها و ویژگی‌های آن‌ها درست از آب درآمده، با اشاره به این مساله اظهار نظر کرده است که خانواده گوشی‌های هوشمند میت 10 (Mate 10) دارای سه دستگاه شامل میت 10 (Mate 10)، میت 10 پرو (Mate 10 Pro) و میت 10 لایت (Mate 10 Lite) خواهند بود. با این حال ممکن است که این خانواده دارای عضو چهارمی هم باشند چرا که پیش از این ایوان بلس (Evan Blass)، با انتشار توئیتی در توئیتر به وجود میت 10 پورشه دیزاین (Mate 10 Porsche Design) اشاره کرده بود.

از آنجایی که انتظار می‌رود طراحی گوشی هوشمند میت 10 پورشه دیزاین (Mate 10 Porsche Design) بر اساس طراحی برادر خود یعنی میت 10 پرو (Mate 10 Pro) صورت گیرد، شایعه شده است که این تلفن هوشمند با یک صفحه‌نمایش که نسبت تصویر آن 18:9 و رزولوشن و وضوح تصویر +QHD را نیز به همراه خواهد داشت، همچنین انتظار می‌رود این گوشی هوشمند به چیپست کایرین 970 (Kirin 970) و دوربین‌های دوگانه با نشان لایکا (Leica) مجهز گردد.

یکی از نکاتی که باعث تمایز بین دو گوشی هوشمند میت 10 پورشه دیزاین (Mate 10 Porsche Design) و میت 10 پرو (Mate 10 Pro) خواهد بود بحث طراحی آن است. میت 10 پورشه دیزاین (Mate 10 Porsche Design) دارای یک طراحی ویژه و جنس بدنه‌ای با کیفیت خواهد بود و این گوشی به عنوان یک گوشی لوکس با برند پورشه دیزاین (Porsche Design) برای رقابت با سایر گوشی‌های لوکس بازار عرضه خواهد شد و قطعا طرفداران و خریداران خاص خود را خواهد داشت.

به نظر می‌رسد که شرکت هواوی (Huawei) که شرکتی موفق در زمینه ساخت گوشی‌های هوشمند است قصد دارد تا به رقابت در جرگه لاکچری‌ها بپردازد و گوشی‌هایی همچون سری پورشه دیزان (Porsche Design) از اولین تلاش‌های این شرکت برای رقابت در حوزه گوشی‌های لوکس بازار است و البته نکته مهم در این باره این است که نمی‌توان موفقیت یا شکست این شکل از طرح و پروژه‌های یک شرکت را به طور قطعی اعلام کرد.

اگر نگاهی به سیر پیشرفت شرکت هواوی (Huawei) در زمینه گوشی‌های هوشمند داشته باشیم، عرضه نسخه‌های ویژه از گوشی‌های هوشمند بالارده و پرچمدار این شرکت بیانگر آن است که این شرکت در مسیر رقابت به خوبی نیاز بازار را درک کرده و از همین الان به رقابت با شرکت‌هایی که گوشی‌های هوشمند لوکسی را نیز در سبد محصولات خود دارند، برخواسته است.

همانطور که گفته شد، این شرکت به خوبی اهمیت رقابت را درک کرده و بر اساس نظر تحلیلگران، آینده درخشانی پیش‌روی این شرکت معروف چینی خواهد بود، اما عرضه چنین محصولاتی با چنین قیمت هنگفتی و البته اسم و رسمی لوکس‌ گرایانه همانند شرکت اپل و آیفون‌هایش را در پی دارد، آن هم در شرایطی که محصولات شرکت هواوی (Huawei) به خاطر قیمت مناسب و رقابتی مورد توجه کاربران و خریداران قرار گرفته‌اند، نه صرفا به خاطر بحث لوکس بودن و لوکس‌ گرایی، سیاست درستی خواهد بود؟

 

نظر شما کاربران ترنجی در این باره چیست؟ آیا این سیاست شرکت هواوی (Huawei) در عرضه محصولات لوکس به بازار با توجه به شرایط ذکر شده، سیاستی درست است یا خیر؟نظرات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

گوشی چینی بخری بعد بالای هزار دلار بدی؟مگه دیوونه شدم چه برتری خاصی داره

Sajad

هواووی هنوز به اون سطح از کلاس نرسیده که بخواد همچین قیمت گذاری داشته باشه. اگه هم فروش بره صرفا یه تعداد محدود. بیشتر فروش هواووی مال پایین رده و میان رده س.

علی شیخ زاده

12 میلیون پی 9 فروخته که نشون میده حرف شما صحیح نیست
البته درسته 1000 دلار واسه هواوی خیلی زیاده
اما این پورشه دیزاین بیشتر جنبه برندینگ داره و خود هواوی هم انتظار فروش بالایی از این مدل نداره

Peiman

والا اگه من محدودیت مالی هم نداشته باشم نمیام هواوی بخرم

khers khofteh

نخر برو سیب گاز زده بخر

Peiman

قطعا ارزش اون خیلی بیشتره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان