حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیرعامل شرکت سامسونگ الکترونیکس (Kwon Oh-hyun) استعفا داد!؛ افت سهام سامسونگ الکترونیکس

به گزارش رویترز، منابع خبری وابسته به سامسونگ الکترونیکس در روز جمعه اعلام کردند که معاون مدیرعامل این کمپانی، Kwon Oh-hyun، قصد دارد که از سمت خود کناره‌گیری نماید، تمامی نگرانی‌ها بر سر این موضوع است که اکنون پس از دستگیری Jay Y. Lee، مدیرعامل سامسونگ الکترونیکس، به جرم گرفتن رشوه، چه کسی سکان مدیریت این غول تکنولوژی را بر عهده خواهد گرفت؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید.

خبر استعفای Kwon، مدیرعامل بخش تولید چیپ‌ست‌ها و صفحه نمایش‌های سامسونگ بسیار عجیب و حیرت‌آور بود، چرا که بسیاری از افراد اینگونه تصور می‌کردند که پس از دستگیری مدیرعامل این کمپانی به جرم رشوه خواری و همچنین استعفای برخی دیگر از مدیران ارشد این کمپانی در ماه فوریه، اکنون سمت Kwon در شرکت سامسونگ الکترونیکس بالاتر خواهد رفت.

تمامی پیشرفت‌های این غول تکنولوژی در کره‌ی جنوبی، در سه ماهه‌ی اخیر، در بخش تولید پردازنده‌های این شرکت، مدیون مدیریت خوب Kwon Oh-hyun بود و استعفای این شخص بسیار غیر منتظره توصیف می‌شود.

Park Ju-gun، مدیرعامل بخش تحقیقاتی سامسونگ الکترونیکس، در این خصوص گفت:

زمان‌بندی بی‌معنی است اما در چهار ماه اخیر به لطف مدیریت بسیار خوب Kwon Oh-hyun شرایط اقتصادی سامسونگ الکترونیکس بسیار بهبود یافته است.

Kwon Oh-hyun اکنون 64 سال سن داشته و از سابقه‌ی کاری او در کمپانی سامسونگ می‌توان به می‌توان به ریاست بخش اجرایی این کمپانی در زمینه‌ی تولید چیپ‌ست‌ها و صفحه‌نمایش‌های سامسونگ اشاره کرد. در این میان، شخصی به نام ” Mr Chip” در این خصوص گفت: “اکنون زمان آن رسیده که نیروهای جوان‌تر سکان مدیریت این شرکت را به عهده گرفته و از نو آغاز کنیم”. ایشان در ادامه افزودند که:

افزایش میزان سوددهی و درآمد این کمپانی که به عنوان یکی از رکورد داران در خصوص میزان درآمد می‌باشد، نتیجه‌ی تمامی سرمایه‌گذاری‌ها و توجهات انجام شده در گذشته می‌باشد.

اکنون بزرگترین سازنده‌ی تراشه‌های حافظه، گوشی‌های هوشمند و تلویزیون‌ها بر اساس پیش‌بینی که تحلیلگران در این خصوص انجام داده بودند، قرار است که یکی از رکوردداران میزان درآمد در دنیا باشد، زیرا در چندماه اخیر از سوی سایر کمپانی‌ها در زمینه‌ی تولید قطعات مختلف سفارشاتی را دریافت کرده بود. می‌تواند درآمدی حدود 7.2 میلیون دلار در پایان سال جاری داشته باشد.

صنعت تولید تراشه‌ها در حال تغییرات اساسی است به طوریکه کمپانی ژاپنی Toshiba Corp با همکاری شرکت SK Hynix، سایر شرکت‌های ابر قدرت در زمینه‌ی تولید تراشه‌ را به رقابت در زمینه‌ی تولید هوش مصنوعی در دستگاه‌های هوشمند و حتی خودروها، می‌طلبد و تمامی تمرکز خود را به روی این موضوع گذاشته است.

پس از اعلام خبر استعفای Kwon Oh-hyun سهام این کمپانی به میزان 1.5 درصد در روزجمعه، چیزی معادل 350 میلیون دلار، افت داشت و این موضوع بسیار ناراحت کننده می‌باشد.

مدیرعامل شرکت سامسونگ الکترونیکس (Kwon Oh-hyun) استعفا داد!؛ افت سهام سامسونگ الکترونیکس

تغییر در سیستم قبلی

استعفای Kwon مدیر کهنه کار این کمپانی بعد از 32 سال، اکنون باعث شده است که این شرکت با مشکل عدم حضور مدیران ارشد مواجه شود. پس از دستگیری Jay Lee به جرم رشوه خواری تمامی امید این کمپانی به Kwon ولی اکنون با استعفای او، سامسونگ الکترونیکس باید چندین نقش کلیدی را جایگزین نماید تا بتواند دوباره به افق‌های روشن در این عرصه فکر کند.

به گفته‌ی منابع خبری با اینکه اکنون Kwon استعفای رسمی خود را اعلام کرده است اما باید تا پایان مارس 2018 به عنوان رئیس هیئت مدیره ایفای نقش نماید تا شخص دیگری به عنوان جانشین ایشان برگزیده شود. سخنگوی سامسونگ الکترونیکس در این خصوص گفت که زمان دقیق انتخاب جانشین ایشان هنوز مشخص نیست و باید منتظر بمانیم تا فردی لایق به این سمت برگزیده شود.

درحالی که سامسونگ یکی از شرکت‎‌های قدرتمند در زمینه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند در کره‌ی جنوبی می‌باشد، هنوز هیچ تصمیم گیری جدید در خصوص تعیین جانشین Jay Lee نیز نکرده است.

Chung Sun-sup، مدیر اجرایی شرکت تحقیقاتی Chaebul.com، گفت:

پس از استعفای Kwon از سمت خود، نگران این خلا مدیریتی در سامسونگ می‌باشم.

او در ادامه‌ی حرفایش افزود: این تغییرات در بخش مدیریت می‌تواند یک فرصت جدید برای مدیران جوان‌تر ایجاد نماید.

 

به نظر شما دلیل استعفای Kwon در زمانی که میزان درآمد این کمپانی روز به روز درحال افزایش بود، چه می‌باشد؟!

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

یعنی چه دلیلی میتونه داشته باشه

Phinkeralexis

احمد جان چه دلیلی میتونه داشته باز به جز اینکه از بس پتنت و طرح شرکت های دیگه رو دزدیده و به این شرکت و اون کمپانی رشوه دادن و صد بار دادگاهی شدن تا مثلا به خیال خودشون سامهنگو بالا بکشونن و چند تا مدیر و معاون قبلشم الان دارن تو زندان آب خنک می خورن و در کل آبرو براشون نمونده اینم از ترس اینکه دادگاهی نشه که صد درصد میشه استعفا داد.و فرار کرد

Sajad

اگه اشتباه نکنم همین شخصی که استعفا داده به Mr. Chip مشهوره. بخاطر اینکه در زمان مدیریت ایشون بر سامسونگ الکترونیکس، این بخش توسعه و سودآوری فوق العاده ای داشته.

Faraz

*سخلا ناموسا آخه یعنی چه استعفا وقتی داره خوب کار میکنه

Phinkeralexis

????

Peiman

یکی از دوستان می‌گفت خداحافظی در اوج ک میگن همینه ها????

ahmad

احیانا من که نبودم؟خخخخخخ

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
بهنام خدابخشی
Telegram: Bhnam_khb Instagram: bhnm.k.h