حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امکان ضبط ویدیو با کیفیت QHD و 60fps برای گلکسی نوت 8 (Galaxy Note 8) در دسترس قرار گرفت

نسل جدید چیپست‌های اگزینوس (Exynos) از لحاظ قدرت سخت‌افزاری آنقدر قوی ساخته و پرداخته شده‌اند که امکانات مختلف و بسیار متنوعی را بدون کاهش و افت عملکرد در اختیار کاربران قرار می‌دهند، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

گوشی هوشمند گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8) که جدیدترین قلم‌دار اندرویدی شرکت سامسونگ است، با بهره‌گیری از چیپست قدرتمند اگزینوس 8895 (Exynos 8895 Octa) که در نسل قبلی یعنی برادران سری اس 8 (Galaxy S8) و اس 8 پلاس (+Galaxy S8) نیز استفاده شد، نه تنها قادر به ضبط ویدیوهایی با کیفیت QHD و همچنین 30 فریم بر ثانیه هستند، بلکه حتی قابلیت فیلمبرداری با همین کیفیت و 60 فریم بر ثانیه را نیز دارا هستند اما متاسفانه بخاطر عدم دسترسی نرم‌افزاری، این قابلیت در دسترس کاربران قرار ندارد.

اما دیگر جای نگرانی نیست چرا که  به لطف یکی از اعضا ارشد توسعه‌ دهندگان انجمن XDA به نام زیرو پراب (Zeroprobe)، کاربران از این به بعد خواهند توانست تا از این قابلیت پنهان گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8)، همانند یک قابلیت پیش‌فرض در دوربین استفاده کنند.

قابلیت جدیدی که توسط زیرو پراب (Zeroprobe) در دسترس قرار گرفته است علاوه بر ایجاد دسترسی به فیلم‌برداری و ضبط ویدیو با کیفیت QHD و 60fps، قابلیت HDR را برای ضبط ویدیو در کیفیت‌های 4K و QHD را نیز در اختیار کاربران قرار خواهد داد و در کنار این کاربران به بیت‌ریت (bitrate) بالاتری دسترسی خواهند داشت و محدودیت عدم استفاده از فلش زمانی که شارژ باتری کمتر از 15 درصد است را نیز برطرف خواهد نمود.

همانند تمامی مادهای دیگری که تا کنون ساخته شده است، این ماد نیز برای آنکه قابل استفاده در گوشی باشد نیاز به دسترسی روت خواهد داشت و کاربران با ایجاد این دسترسی و نصب این ماد خواهند توانست از قابلیت‌های مختلف آن بهره ببرند.

در کنار این ماد که نیاز به دسترسی روت خواهد داشت، یک برنامه دوربین نیز به صورت پرداختی در دسترس خواهد بود که قابلیت‌های بیشتر و جذاب‌تری را همچون برطرف نمودن محدودیت ضبط ویدیو و فیلمبرداری تا نهایت حجم 4 گیگابایت، بهبود وضوح و کیفیت لبه‌های خمیده (edge screen sharpness)، تنظیمات کاهش دهنده نویز در تصاویر، انتخاب برنامه دوربین مورد علاقه برای استفاده گالری به صورت پیش‌فرض و نهایتا قابلیتی جذاب که محدودیت سرعت شاتر را از حالت پیش‌فرض 10 ثانیه‌ای برطرف کرده که قطعا چنین قابلیت جذابی مورد استقبال کاربران زیادی قرار خواهد گرفت.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که این قابلیت‌های ذکر شده تنها برای چیپست سری اگزینوس (Exynos) گوشی هوشمند گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8) در دسترس قرار خواهد داشت.

اگرچه قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت QHD و 60fps برای گلکسی نوت 8 نیاز به قدرت بسیار زیادی از چیپست و پردازنده خواهد داشت، اما به نظر ما ایجاد این چنین محدودیتی توسط سامسونگ آن هم در حالیکه قدرت سخت‌افزاری در این تلفن هوشمند پرچمدار به حد مطلوبی وجود دارد که این قابلیت را در دسترس کاربر قرار گیرد، اتخاذ چنین تصمیمی درست به نظر نمی‌رسد چرا که این قابلیت در تست‌های مختلف دوربین و امتیازدهی‌های سایت‌های تخصصی سبب خواهد شد تا امتیاز بالاتری برای گلکسی نوت 8 به ثبت برسد.

با وجود اینکه معلوم نیست دلیل اصلی شرکت سامسونگ از ایجاد این محدودیت چیست اما نکته مثبت ماجرا آن است که دیگر وجود چنین محدودیتی آن هم با وجود قابلیت‌های فوق‌العاده ماد دوربین زیرو (Zero Camera Mod) و برنامه دوربینی که توسط همین شخص توسعه یافته، معنا نخواهد داشت و کاربران به راحتی خواهند توانست از این قابلیت جذاب استفاده نمایند.

نظر شما کاربران ترنجی در این باره چیست؟ آیا با وجود چنین ماد و برنامه‌هایی که قطعا تعداد آن‌ها کم نبوده و نیست و همچنین در آینده تعداد بیشتری از آن‌ها توسعه خواهد یافت، باز هم از برنامه پیش‌فرض تلفن هوشمند خود استفاده خواهید کرد یا به سمت چنین قابلیت‌هایی خواهید رفت؟ نظرات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

اصلا درک نمیکنم چرا مثلا سامسونگ با وجود فراهم بودن شرایط این قابلیتو نذاشتن تو گوشیاشون همه شرکت ها اینجوری هستن و مختص سامسونگ نیس

Peiman

به نظر من میخوان برای آینده هم یه چیزی نگه دارند مثل دوربین دوگانه ک میتونست تو s8 بزاره اما گذاشت برای note 8

ahmad

ویژگی که میتونه داشته باشه چرا واسه اینده نگه داره معمدلا چیزی رو واسه اینده نگه میدارن که ارزش داشته باشه و برگ برنده باشه وقتی زحمت کشیدی و سخت افزار هم اون توانایی رو داره چرا اینکارو میکنن

Peiman

خب باید تفاوت بین نسل قدیمی و جدید باشه تا کاربر برای خرید ترغیب بشه. فرض کن دوربین دوگانه رو برای اس ۸ هم میزاشت . برای نوت ۸ چه بهانه ای داشت تا اینقدر قیمت رو ببره بالا جز قلم و رم 6 گیگابایت.؟؟در صورتی ک اس ۸ انقدر خوب بود که نیازی به دوربین دوگانه نداشت و فروشش بدون دوربین دوگانه هم تضمین شده بود . بنابراین نگه داشتن دوربین دوگانه برای نوت ۸ یک تصمیم عاقلانه بود .

mega08

احتمالا با آپدیت اندروید 8 می خواد ارائه کنه .

Peiman

من که ترجیح میدم از برنامه پیش فرض خود گوشی استفاده کنم قابلیت 6۰ فریم فور کی چیز خاصی نیست از نظر من

Sajad

احتمال داره واسه هماهنگی بین نسخه اگزینوس و اسنپ این کارو کروه باشه. احتمالا نسخه اسنپ این قابلیت رو نداره.

Yas

الان ٤كى رو با ٦٠فريم ميگيره؟
من وقت كامل خوندن متن و نداشتم

ahmad

اپدیت رسمی نیست باید از xda نصب کنی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان