حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تماشا کنید: بررسی عملکرد و ویژگی‌های دوربین اکسپریا ایکس‌زد1 (Xperia XZ1)

سنسور دوربین‌های سونی که برای کیفیت محصور کننده‌شان شهرت دارند با ویژگی‌های نرم‌افزاری خاص این شرکت ژاپنی همیشه جزء برترین‌های این صنعت به حساب آمده‌اند و امسال نیز شاهد نوآوری‌هایی از سوی این کمپانی بوده‌ایم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا به بررسی آن‌ها بپردازیم.

این کمپانی توانسته تا سه لایه مجزا را در یک چیپ قرار دهد که دستاورد بزرگی برای آن به حساب می‌آید ولی با این حال مساحت ایجاد شده کافی نبوده و سونی آن را به 125 مگابایت DRAM نیز تجهیز کرده است تا سنسور بتواند به طور مستقیم با آن ارتباط برقرار کند و در نهایت موجب افزایش 400 درصدی سرعت انتقال تصویر گرفته شده به قسمت پردازش شود که ارتقایی شگفت‌انگیز است.

با این حال این شرکت ژاپنی به چنین ارتقایی بسنده نکرده و الگوریتمی را برای پیشبینی تنظیمات تصویر پیش از ثبت نهایی آن طراحی کرده است تا با قابلیت ضبط ویدیوی فوق‌ آهسته به محصولی کامل بدل شود و در میان رقبا بدرخشد. این سنسور جدید که با نام تجاری Motion Eye شناخته می‌شود در اکسپریا ایکس‌زد پرمیوم هم بکار گرفته شده و حالا در ابعادی کوچک‌تر همراه با اکسپریا ایکس‌زد1 در دسترس است. با این وجود دوربین این گوشی هوشمند پیشرفت‌هایی هم نسبت به اکسپریا ایکس‌زد پرمیوم داشته و حالا می‌تواند فوکوس خودکار 11 فریم بر ثانیه‌ای را اعمال کند. این بدان معناست که شما قادر خواهید بود تا 11 عکس را به صورت پیاپی و در کسری از ثانیه به ثبت برسانید.

برای مشاهده کیفیت دوربین این سامورایی ژاپنی و ویژگی‌های آن شما را به تماشای ویدیو زیر دعوت می‌کنیم:

[aparat id=”T2git”]

نظر شما درباره عملکرد دوربین این دستگاه چیست؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

از اونی که فکر میکردم هم بدتر بود . هنوز مشکلات گذشته رو داره و بیشترش بر میگرده به نبود ois . جای تاسفه برای سونی بعد از این همه سال. به هاله سبزی که تو بعضی از عکسا بود دقت کنید که زد تری هم یه هاله صورتی رنگ داشت . این عکسا و ویدیو هارو که میبینی میفهمی چرا xzp ۸3 گرفته ک احتمالا xz1 ۸5 میگیره . من که دیگه هرگز سمت سونی نمی‌رم

Peiman

پیشنهاد میکنم شما هم نرید

ahmad

فوکوسش خیلی دیر عمل میکنه

Peiman

با اینکه ادعا فوکوس ۰.0۳ ثانیه رو هم داره?

Pouya

واقعا نا امید کنندس این چه وضعشه?

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
یاشار ایشان آقا