حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آخرین مشخصات کارت گرافیک GTX 1070Ti منتشر شد؛ آیا با فرکانس قفل شده‌ای عرضه می‌شود؟!

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سخت‌افزار، شایعات، مطالب ترنجی

بر اساس گزارش‌هایی که از سوی eTeknix و Expreview در دسترس قرار گرفته است، کارت گرافیک GTX 1070Ti با فرکانس قفل شده‌ای عرضه خواهد شد. در ادامه مطلب با ترنجی همراه باشید.

همانطور که در مقدمه متن گفته شد، بر اساس گزارشات وب‌سایت Expreview که به نقل از یک شرکت صنعتی به نام eTeknix منتشر شده است، کارت گرافیک GTX 1070Ti با فرکانس قفل شده عرضه خواهد شد؛ این بدین معنی است که بر اساس منبع خبر امکان اورکلاک کردن یا به عبارتی افزایش کارایی کارت گرافیک وجود ندارد!

شاید در ابتدا این موضوع برای کسانی که زیاد علاقه‌مند به دنیای سخت‌افزار نیستند، موضوعی مهم تلقی نشود و اهمیتی نداشته باشد اما در اصل این موضوع بنا بر گزارشات موجود تا جایی کشیده شده است که دیگر خبری از نسخه مرجع (refrence) برای کارت گرافیک GTX 1070Ti نیز عرضه نخواهد شد و تمامی مشخصات و قدرت نسخه‌های سفارشی از سوی شرکا شرکت انویدیا در یک سطح خواهند بود.

همچنین اشاره شده است که کارت گرافیک GTX 1070Ti در تاریخ 26 اکتبر عرضه شده و دارای فرکانس کور کلاک (Core Clock) پایه و افزایشی 1607MHz-1683MHz (مگاهرتز) است که اگر این خبر صحت داشته باشد، این مقدار در تمامی نسخه‌های سفارشی این کارت گرافیک یکسان خواهد بود و از طرفی شرکای شرکت NVIDIA نیز مجبور خواهند بود تا در نرم‌افزارهای مربوط به اورکلاک خود محدودیتی را مختص این کارت گرافیک اعمال کنند.

در قسمت بعدی نیز به مشخصات فنی بیشتری درباره این کارت گرافیک اشاره شده است؛ کارت گرافیک GTX 1070 نسخه تیتانیوم دارای 20 واحد سایه زنی (Shader) است که یکی از آن‌ها غیر فعال بوده و مجموعا این کارت گرافیک دارای 2432 هسته پردازشی از نوع کودا (CUDA) خواهد بود. البته در مقایسه با کارت گرافیک GTX 1080 تنها 128 واحد از این مقدار کمتر است.

همانطور که مشخص است و انتظار می‌رود کارت گرافیک GTX 1070Ti دارای سرعت و قدرت بیشتری است که این تفاوت به لطف میزان فرکانس کور کلاک (Core Clock) پایه و افزایشی 1607MHz-1683MHz (مگاهرتز) واضح است اما در بخش فرکانس موثر حافظه تفاوتی وجود ندارد و میزان آن مجددا 8 گیگاهرتز فرکانس موثر حافظه برای نوع GDDR5 خواهد بود.

در پایان نیز به توان حرارتی این کارت گرافیک اشاره شده است که  به میزان 180W وات رسیده و این برابر با کارت گرافیک GTX 1080 می‌باشد. نظر شما درباره این کارت گرافیک چیست؟ به نظر شما این کارت گرافیک می‌تواند پاسخ خوبی برای دو کارت گرافیک RX VEGA 56 و RX VEGA 64 باشد؟ اگر خبر محدودیت فرکانسی این تراشه صحت داشته باشد، شما حاضر به تهیه این کارت گرافیک هستید؟ نظرات خود را با ما در وب‌سایت ترنجی به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد نعمتی
Live, Don't just exist